Hei, Tuosta palstasta en tiedä onko sopiva mutta miten vaihdan liikkuvaa nettiäni parempaan? Pystynkö vaihtamaan sen maksamatta mitään ylimääräisiä ''vaihto'' kustannuksia?
Edit RaMaria: Muokattu otsikkoa
Hei, Tuosta palstasta en tiedä onko sopiva mutta miten vaihdan liikkuvaa nettiäni parempaan? Pystynkö vaihtamaan sen maksamatta mitään ylimääräisiä ''vaihto'' kustannuksia?
Edit RaMaria: Muokattu otsikkoa
Itsepalvelussa vaihtaminen on maksutonta.
Hinnasto on täälä: https://www.sonera.fi/asiakastuki/hinnastot/matkapuhelin
Minulla on ollut 14,90 e/kk maksava mobiili laajakaista, jonka päivitin Soneralta saamani ehdotuksen mukaan ennen laskutuskauden päättymistä, koskapa tuo 14,90 euron etu päättyy 17.2. Mutta miksi kävi niin, että kun tein päivityksen jo nyt, niin JO TÄMÄN laskutuskauden kuukausihinnaksi on laitettu 17,90 e/kk? Luulin, että korotettu hinta astuu voimaan vasta ensi laskutuskaudella eli vasta sen jälkeen, kun tämänhetkinen etu päättyy.
Toinen asia: Haluan luopua mokkulaliittymästä (liikkuva netti). Chatissa sovimme, että se poistetaan tämän laskutuskauden lopussa eli pidän sitä vielä 17.2. asti.
Jos olisin tiennyt, että mobiili laajakaistan hinta muuttuu isommaksi kesken laskutuskauden, olisin luopunut tästä mokkulaliittymästäkin jo nyt - koska samalla logiikalla olettaisi, että siitä ei perittäisi kuluvalta laskutuskaudelta kuukausimaksua.
Chatissa ei saa ketään kiinni. Kaikki ovat varattuja.
Kolmas asia: Koska perheemme puhelinliittymät ovat miehen nimissä ja mobiili laajakaista (plus tuo poistettava mokkulaliittymä) vaimon nimissä, niin milläköhän tavalla nämä voisi yhdistää siten, että me saisimme kaikki ns. keskittämisedut hyödyksemme? Samasta huushollista on kuitenkin kyse ja sama persoona maksaa laskutkin. Pitääkö kaikki liittymät siirtää saman henkilön nimiin?
@Aarina kirjoitti:
Minulla on ollut 14,90 e/kk maksava mobiili laajakaista, jonka päivitin Soneralta saamani ehdotuksen mukaan ennen laskutuskauden päättymistä, koskapa tuo 14,90 euron etu päättyy 17.2. Mutta miksi kävi niin, että kun tein päivityksen jo nyt, niin JO TÄMÄN laskutuskauden kuukausihinnaksi on laitettu 17,90 e/kk? Luulin, että korotettu hinta astuu voimaan vasta ensi laskutuskaudella eli vasta sen jälkeen, kun tämänhetkinen etu päättyy.
Toinen asia: Haluan luopua mokkulaliittymästä (liikkuva netti). Chatissa sovimme, että se poistetaan tämän laskutuskauden lopussa eli pidän sitä vielä 17.2. asti.
Jos olisin tiennyt, että mobiili laajakaistan hinta muuttuu isommaksi kesken laskutuskauden, olisin luopunut tästä mokkulaliittymästäkin jo nyt - koska samalla logiikalla olettaisi, että siitä ei perittäisi kuluvalta laskutuskaudelta kuukausimaksua.
Chatissa ei saa ketään kiinni. Kaikki ovat varattuja.
Kolmas asia: Koska perheemme puhelinliittymät ovat miehen nimissä ja mobiili laajakaista (plus tuo poistettava mokkulaliittymä) vaimon nimissä, niin milläköhän tavalla nämä voisi yhdistää siten, että me saisimme kaikki ns. keskittämisedut hyödyksemme? Samasta huushollista on kuitenkin kyse ja sama persoona maksaa laskutkin. Pitääkö kaikki liittymät siirtää saman henkilön nimiin?
Liittymää voi vaihtaa myös kesken laskutuskauden. Maksat kuitenkin vain niistä päivistä miten on määritetty eli sinulle hyvitetään toinen mobiililaajakaista laskutuksen yhteydessä.
Irtisanomiset tehdään aina puhelimitse asiakaspalvelun avulla.
Sama omistaja pitää virallisesti olla paperilla. Eiköhän laskutukseen voi olla molempienkin nimet?
---
Näistä asioista kannattaa suoraan selvitellä asiakaspalvelun kautta.
Mokkulan irtisanominen tehtiinkin nimenomaan puhelimessa, mutta sovimme että se astuu voimaan sitten laskutuskauden vaihtuessa. Olisi ehkä kannattanut sanoa irti heti.
Vähän ihmetyttää kuitenkin tuo, että 17.2. asti luvattu 14,90 euron kuukausihintainen mobiili laajakaistan liittymä muuttui HETI eli jo tältä laskutuskaudelta 17,90 euron hintaiseksi. Oletin, että ensin saa käyttää aiemman tarjouksen loppuun ja kuukausihinta muuttuu vasta laskutusjakson vaihtuessa.
Nettitikkujen osalta tarjouksen vaihtumista ei voi mitenkään ajastaa, eli se menee aina siltä päivältä heti, kun muutos tehdään. Nyt on toki näiden perusteella hankala sanoa, että mitä olitte myyjän kanssa sopineetl. Mikäli haluat, että tutkitaan asiaa vielä, niin laita omien sivujen chatin kautta tai twitterissä tai facebookissa privaattiviestillä kysymyksiä.
Olin yhteyksissä. Mokkulaliittymän lopetus astuu voimaan vasta laskutuskauden vaihtuessa eli tulevaisuudessa, ja kuukausihinnaltaan isommaksi muuttuvan liittymän kuukausihinta astui voimaan takautuvasti jo edellisen laskutuskauden vaihtuessa eli menneisyydessä. Vähän epistä, mut olkoon. En jaksa tapella.
Eli maksan tämänhetkisessä laskutusjaksossa mobiili laajakaistasta isomman kuukausihinnan, koska menin päivittämään sen kesken laskutusjakson. Maksan myös mokkulaliittymästä tämän laskutusjakson kuukausimaksun, koskapa sen irtisanomisaika on kuulemma kaksi viikkoa, eli sitä ei voi lopettaa tässä ja nyt.
@Aarina kirjoitti:Olin yhteyksissä. Mokkulaliittymän lopetus astuu voimaan vasta laskutuskauden vaihtuessa eli tulevaisuudessa, ja kuukausihinnaltaan isommaksi muuttuvan liittymän kuukausihinta astui voimaan takautuvasti jo edellisen laskutuskauden vaihtuessa eli menneisyydessä. Vähän epistä, mut olkoon. En jaksa tapella.
Eli maksan tämänhetkisessä laskutusjaksossa mobiili laajakaistasta isomman kuukausihinnan, koska menin päivittämään sen kesken laskutusjakson. Maksan myös mokkulaliittymästä tämän laskutusjakson kuukausimaksun, koskapa sen irtisanomisaika on kuulemma kaksi viikkoa, eli sitä ei voi lopettaa tässä ja nyt.
Tähän vielä tarkennus, että minulla siis oli tarjoushintainen mobiili laajakaista (Liikkuva Netti M
50 Mbit/s), jonka tarjoushinta 14,90 e/kk olisi päättynyt 17.2. ja kuukausimaksu olisi noussut 18.2. alkaen 19,90 euroon tuolla 50 Mbit-nopeudella. Siispä Soneralta tuli uusi tarjous 17,90 e/kk, mikäli päivitän sen 17.2. mennessä tuohon samaan nopeuteen. No, minähän tietenkin halusin tuon edun hyödyntää, jotta saan sen 17,90 euron kuukausimaksulla, mutta se tuli yllätyksenä, että kuukausihinta muuttuikin HETI 17,90 euroon eli se 14,90 euron tarjoushinta päättyikin tavallaan kesken. En minä tässä "häviä" kuin sen 3 euroa, mutta jotenkin hämääviä on aina nämä tarjoukset.
Jos olisin päivittänyt littymän 17.2., lopputulos olisi kenties ollut sama. Ja jos olisin päivittänyt sen vasta 18.2., tarjoushinta 17,90 e/kk ei ilmeisesti olisi ollut enää voimassa. Jotenkin sekavaa, tai sitten minä vain olen hidasälyinen.
Hei Aarina! Voit yrittää vielä olla yhteydessä asiakaspalveluun omien sivujen Chatin kautta tai Twitter/Facebook kautta ja kysyä tuosta asiasta. Mutta näinhän se tahtoo olla liittymää päivittäessä, että uusi hinta astuu heti voimaan : Kun liittymän päivityksen tekee, päivittyy se samantien ja voimaan astuu uuden paketin hinta. Vanhan paketin hinta nollautuu samalla alta pois, eli ei tule ns. tuplalaskutusta. Kyllä voisi olla tuolla selkeämmin esillä tuo hinnanmuutos liittymää päivittäessä eli vähän sekavaa on.
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.