Skip to main content

Moro kaikki,

 

Tuli vaihdettua elisalta tänne telian puolelle ja voi jummi että harmittaa päätös. Sopimuksena siis tiistaina alkanut vuoden mittainen määräaikainen sopimus ja liittymä on rajaton 200M.

 

Liittymässä harmittaa siis uskomaton hitaus kotona.. Kaupungilla/töissä yms on ihan fine, mutta kotona netti on niin simpuran hidas! Asun Tampereen kalevassa (33540) enkä missään perämettässä.

 

Edellinen elisan liittymä oli 50M ja huomattavasti nopeampi... Koko liittymän vaihdon tein sillä ajatuksella että saisin piirun verran vielä nopeamman netin kotiin jotta pelien latailut yms. sujuisi vielä mukavemmin. Tosiaan, yhdistän puhelin netin xboxiin tai tietokoneseen, kumpaa sitä sit käyttääkään.

 

Ja siis tosiaan haluan painottaa että nettiyhteys on aivan luokattoman huono kotona:(

Usein tippuu 3g tai jopa E.

Suurin mitattu nopeus kotona ollut 15.5mbps!

 

Kysymykseni onkin onko minulla mitään oikeuksia perua liittymää vielä näin tuoreena, ilman sakkoja?

 

Kiitos vastauksista jo etukäteen!


@Kalevalala@  kirjoitti:

Moro kaikki,

 

Tuli vaihdettua elisalta tänne telian puolelle ja voi jummi että harmittaa päätös. Sopimuksena siis tiistaina alkanut vuoden mittainen määräaikainen sopimus ja liittymä on rajaton 200M.

 

Liittymässä harmittaa siis uskomaton hitaus kotona.. Kaupungilla/töissä yms on ihan fine, mutta kotona netti on niin simpuran hidas! Asun Tampereen kalevassa (33540) enkä missään perämettässä.

 

Edellinen elisan liittymä oli 50M ja huomattavasti nopeampi... Koko liittymän vaihdon tein sillä ajatuksella että saisin piirun verran vielä nopeamman netin kotiin jotta pelien latailut yms. sujuisi vielä mukavemmin. Tosiaan, yhdistän puhelin netin xboxiin tai tietokoneseen, kumpaa sitä sit käyttääkään.

 

Ja siis tosiaan haluan painottaa että nettiyhteys on aivan luokattoman huono kotona:(

Usein tippuu 3g tai jopa E.

Suurin mitattu nopeus kotona ollut 15.5mbps!

 

Kysymykseni onkin onko minulla mitään oikeuksia perua liittymää vielä näin tuoreena, ilman sakkoja?

 

Kiitos vastauksista jo etukäteen!


No jopas nyt. Minusta tuntuu , että kyseessä on väärinkäsitys. Rajaton 200M puhelinliittymä ei ole määräaikainen , mutta sen alennushinta on 12kk määräaikainen eli hinta nousee vuoden päästä normaaliksi.

 

Se on kuinenkin eri asia ja ei estä liittymän irtisanomista normaalia irtisanomisaikaa noudattaen.

 

https://kauppa.telia.fi/yksityisille/tuotteet/puhelinliittymat.aspx 


Hei @Kalevalala Ilmeisesti ongelma johtuu nyt heikosta 4G-signaalista jos laite ei saa 4G-verkosta kiinni kotona ollessa vaan siirtyy 3G-verkkoon tai Edge verkkoon.



 



Onko signaali heikko myös talon pihalla tai parvekkeella/terassilla ollessa?



 



Kuuluvuuden ollessa heikko myös ulkotiloissa kannattaa tällöin ongelmasta jättää kuuluvuuspalaute chattimme kautta. Saat siten sms-viestillä tiedon kun alueen 4G-kuuluvuutta ollaan parantamassa.



 



Kuuluvuuden ja nopeuden ollessa ulkona hyvä, voi passiiviantennilla kuuluvuuden tuoda sisätiloihin.



 


Kiitos vastauksista. Hoidin asian jo asiakaspalvelun kautta. Tämän ketjun voi joku admin poistaa?



@Kalevalala@  kirjoitti:

Moro kaikki,

 

Tuli vaihdettua elisalta tänne telian puolelle ja voi jummi että harmittaa päätös. Sopimuksena siis tiistaina alkanut vuoden mittainen määräaikainen sopimus ja liittymä on rajaton 200M.

 

Liittymässä harmittaa siis uskomaton hitaus kotona.. Kaupungilla/töissä yms on ihan fine, mutta kotona netti on niin simpuran hidas! Asun Tampereen kalevassa (33540) enkä missään perämettässä.

 

Edellinen elisan liittymä oli 50M ja huomattavasti nopeampi... Koko liittymän vaihdon tein sillä ajatuksella että saisin piirun verran vielä nopeamman netin kotiin jotta pelien latailut yms. sujuisi vielä mukavemmin. Tosiaan, yhdistän puhelin netin xboxiin tai tietokoneseen, kumpaa sitä sit käyttääkään.

 

Ja siis tosiaan haluan painottaa että nettiyhteys on aivan luokattoman huono kotona:(

Usein tippuu 3g tai jopa E.

Suurin mitattu nopeus kotona ollut 15.5mbps!

 

Kysymykseni onkin onko minulla mitään oikeuksia perua liittymää vielä näin tuoreena, ilman sakkoja?

 

Kiitos vastauksista jo etukäteen!


  1. telian sopimuksissahan et näe missään vaiheessa todellisuutta jos teet sen kaupassa,samalla hetkellä kun nimen laitat,tulee sähköpostiin sopimus missä puhutaan myös 50€ sopimusrikkomuksesta,meidän kohdalla tästä ei kerrottu missään vaiheessa,eikä myöskään printatuissa papereissa sitä ole,asiasta on olemassa ennakkotapauksia https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/regulation/Paatos_Telian_vakiosopimusehdon_kohtuullisuudesta_julkinen.pdf

ja noin taisi lipsahtaa viestiä myös eduskuntaan tänään..



@  kirjoitti:








  1. telian sopimuksissahan et näe missään vaiheessa todellisuutta jos teet sen kaupassa,samalla hetkellä kun nimen laitat,tulee sähköpostiin sopimus missä puhutaan myös 50€ sopimusrikkomuksesta,meidän kohdalla tästä ei kerrottu missään vaiheessa,eikä myöskään printatuissa papereissa sitä ole,asiasta on olemassa ennakkotapauksia https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/regulation/Paatos_Telian_vakiosopimusehdon_kohtuullisuudesta_julkinen.pdf




ja noin taisi lipsahtaa viestiä myös eduskuntaan tänään..






Määräaikainen sopimus sitoo kumpaakin osapuolta. Sopimus on mahdollista irtisanoa päättyväksi kahden viikon kuluttua irtisanomisesta maksamalla kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukainen irtisanomismaksu. Jos sinulle ei ole kerrottu määräaikaisesta sopimuksesta asiaa on syytä selvitellä asiakaspalvelumme kanssa. Tähän linkkaamaasi Traficomin päätökseen vastailinkin sinulle toiseen ketjuun.



@MinnaLN@  kirjoitti:

@  kirjoitti:


  1. telian sopimuksissahan et näe missään vaiheessa todellisuutta jos teet sen kaupassa,samalla hetkellä kun nimen laitat,tulee sähköpostiin sopimus missä puhutaan myös 50€ sopimusrikkomuksesta,meidän kohdalla tästä ei kerrottu missään vaiheessa,eikä myöskään printatuissa papereissa sitä ole,asiasta on olemassa ennakkotapauksia https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/regulation/Paatos_Telian_vakiosopimusehdon_kohtuullisuudesta_julkinen.pdf

ja noin taisi lipsahtaa viestiä myös eduskuntaan tänään..


Määräaikainen sopimus sitoo kumpaakin osapuolta. Sopimus on mahdollista irtisanoa päättyväksi kahden viikon kuluttua irtisanomisesta maksamalla kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukainen irtisanomismaksu. Jos sinulle ei ole kerrottu määräaikaisesta sopimuksesta asiaa on syytä selvitellä asiakaspalvelumme kanssa. Tähän linkkaamaasi Traficomin päätökseen vastailinkin sinulle toiseen ketjuun.


Kai tuossa palautteessa oli enemmänkin kyse siitä, että sopimusta tehtäessä asiakkaalla ei ole ollut kaikki sopimusehdot tiedossa tai edes tietoa saatavilla? Ei siis määräaikaisuudesta, vaan irtisanomismaksusta.

 

Ja mitä näihin tulee noin yleisesti, oma asiakkuuteni Telian kanssa päättyi aikanaan hyvin ikävästi. Oli hyvin kattavat todisteet siitä, että Telia ei pystynyt toimittamaan kuvausta vastaavaa palvelua. Siitä huolimatta piti heittäytyä hankalaksi ja asiaa piti lähteä hoitamaan kuluttaja-asiamiehen kautta. Se ei ole vielä syy purkaa sopimusta, jos liittymä on hitaampi kuin aiempi toisen operaattorin liittymä. Jos kotiosoitteessasi ei esim. 4G tai 5G kuulu lainkaan ja sellaisen liittymän olet hankkinut, se on selkeä peruste purkaa määräaikainen sopimus ja siihen ei auta Telian asiakaspalvelun lässytykset yhtään mitään. Tietysti on kohtuullinen aika korjata asia, mutta se on hyvin lyhyt, koska on otettava huomioon lähtökohtaisesti asiakkaan tilanne. Näissä toivoisi oikeasti paljon asiakaslähtöisempää otetta, jolloin ei aiheutettaisi sen suurempaa vahinkoa sen enempää asiakkaalle, kuin operaattorillekaan. Hyvänä esimerkkinä oma tapaukseni, jonka jälkeen en ole senttiäkään Telialle maksanut mistään - enkä tule maksamaankaan. Täysin selkeä asia piti tehdä ihan uskomattoman hankalaksi asiakkaan kannalta.

 

 



@mikkooks@  kirjoitti:



@MinnaLN@  kirjoitti:



@  kirjoitti:








  1. telian sopimuksissahan et näe missään vaiheessa todellisuutta jos teet sen kaupassa,samalla hetkellä kun nimen laitat,tulee sähköpostiin sopimus missä puhutaan myös 50€ sopimusrikkomuksesta,meidän kohdalla tästä ei kerrottu missään vaiheessa,eikä myöskään printatuissa papereissa sitä ole,asiasta on olemassa ennakkotapauksia https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/regulation/Paatos_Telian_vakiosopimusehdon_kohtuullisuudesta_julkinen.pdf




ja noin taisi lipsahtaa viestiä myös eduskuntaan tänään..






Määräaikainen sopimus sitoo kumpaakin osapuolta. Sopimus on mahdollista irtisanoa päättyväksi kahden viikon kuluttua irtisanomisesta maksamalla kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukainen irtisanomismaksu. Jos sinulle ei ole kerrottu määräaikaisesta sopimuksesta asiaa on syytä selvitellä asiakaspalvelumme kanssa. Tähän linkkaamaasi Traficomin päätökseen vastailinkin sinulle toiseen ketjuun.






Kai tuossa palautteessa oli enemmänkin kyse siitä, että sopimusta tehtäessä asiakkaalla ei ole ollut kaikki sopimusehdot tiedossa tai edes tietoa saatavilla? Ei siis määräaikaisuudesta, vaan irtisanomismaksusta.



 



Ja mitä näihin tulee noin yleisesti, oma asiakkuuteni Telian kanssa päättyi aikanaan hyvin ikävästi. Oli hyvin kattavat todisteet siitä, että Telia ei pystynyt toimittamaan kuvausta vastaavaa palvelua. Siitä huolimatta piti heittäytyä hankalaksi ja asiaa piti lähteä hoitamaan kuluttaja-asiamiehen kautta. Se ei ole vielä syy purkaa sopimusta, jos liittymä on hitaampi kuin aiempi toisen operaattorin liittymä. Jos kotiosoitteessasi ei esim. 4G tai 5G kuulu lainkaan ja sellaisen liittymän olet hankkinut, se on selkeä peruste purkaa määräaikainen sopimus ja siihen ei auta Telian asiakaspalvelun lässytykset yhtään mitään. Tietysti on kohtuullinen aika korjata asia, mutta se on hyvin lyhyt, koska on otettava huomioon lähtökohtaisesti asiakkaan tilanne. Näissä toivoisi oikeasti paljon asiakaslähtöisempää otetta, jolloin ei aiheutettaisi sen suurempaa vahinkoa sen enempää asiakkaalle, kuin operaattorillekaan. Hyvänä esimerkkinä oma tapaukseni, jonka jälkeen en ole senttiäkään Telialle maksanut mistään - enkä tule maksamaankaan. Täysin selkeä asia piti tehdä ihan uskomattoman hankalaksi asiakkaan kannalta.






Kun sopimusta solmitaan tulee kertoa onko kyseessä määräaikainen sopimus niin, että on ymmärrys sen sitovuudesta. Palveluehdoista löytyy sitten tämä tieto seuraamuksista sopimuksen purkamisesta: "Sopimus on mahdollista irtisanoa päättyväksi kahden viikon kuluttua irtisanomisesta maksamalla kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukainen irtisanomismaksu." Hinnastostamme sen summan sitten löytää.

Todella ikävä kuulla kohtaamistasi hankaluuksista ja tästä muodostuneesta fiiliksestä.


Vastaa