Minulla on määräaikainen mobiilinetti. Peräkkäisinä päivinä sain ilmoituksen sopimuksen muutoksesta(2kpl), minun vahingoksi (telian toimesta) hintaa siis nostettu kesken sopimuksen. Olen käsittänyt että määräaikaisessa sopimuksessa kesto ja hinta ovat lukittu? Ilmeisesti telialla on asiasta eriävä näkemys?
@Artame kirjoitti:
Minulla on määräaikainen mobiilinetti. Peräkkäisinä päivinä sain ilmoituksen sopimuksen muutoksesta(2kpl), minun vahingoksi (telian toimesta) hintaa siis nostettu kesken sopimuksen. Olen käsittänyt että määräaikaisessa sopimuksessa kesto ja hinta ovat lukittu? Ilmeisesti telialla on asiasta eriävä näkemys?
Tervetuloa Yhteisöön @Artame !
Varmistaisin, että oletko siirtänyt lähiaikoina puhelinliittymäsi pois meiltä? Jos mobiilinetillä on keskittäjäetu käytössä, se kytkeytyy pois puhelinliittymän siirtyessä pois meiltä. Jos näin ei kuitenkaan ole, niin suosittelisin, että olet yhteydessä asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelussa voimme tarkastaa miksi hinta on muuttunut, tai onko kyseessä jokin väärin lähetetty ilmoitus.
Kyllä, puhelinlliittymät ovat vaihtuneet toiselle operaattorille. Määräaikaista liittymää ei tosin reunaehdoilla voi muuttaa kesken sopimuskauden. Toisekseen kuluttaja-asiamies linjaa, että hinnanmuutokset tulee ilmoittaa 1kk ennen hinnanmuutoksen voimaan astumista. Toisekseen kuluttajalle muodostuu oikeus irtisanoa sopimus (ilman sopimussakkoa) hinnanmuutoksen yhteydessä. Mobiilinetin hinta ja kesto on ilmoitettu sopimuksessa jonka sain sähköpostitse. Sopimusta solmittaessa voi olla reunaehtoja, mutta ne eivät voi muuttaa sovittua hintaa jos purkautuvat kesken sopimuskauden.
@Artame kirjoitti:
Kyllä, puhelinlliittymät ovat vaihtuneet toiselle operaattorille. Määräaikaista liittymää ei tosin reunaehdoilla voi muuttaa kesken sopimuskauden. Toisekseen kuluttaja-asiamies linjaa, että hinnanmuutokset tulee ilmoittaa 1kk ennen hinnanmuutoksen voimaan astumista. Toisekseen kuluttajalle muodostuu oikeus irtisanoa sopimus (ilman sopimussakkoa) hinnanmuutoksen yhteydessä. Mobiilinetin hinta ja kesto on ilmoitettu sopimuksessa jonka sain sähköpostitse. Sopimusta solmittaessa voi olla reunaehtoja, mutta ne eivät voi muuttaa sovittua hintaa jos purkautuvat kesken sopimuskauden.
En tästä pääse näkemään sopimustasi, niin en tarkemmin osaa sanoa sen ehdoista, mutta keskittäjäetu sopimuksissa pitäisi olla maininta tuosta, että oikeus sovittuun hintaan vaatii, että liittymäsi pysyy Telialla. Jos tahdot selvittää tarkemmin sopimustasi tai jättää esimerkiksi reklamaation, niin sinun pitäisi ottaa yhteys asiakaspalveluumme.
Aivan totta, keskittäjäehtoa voi soveltaa toistaiseksi voimassaoleviin sopimuksiin. MÄÄRÄAIKAISTA sopimusta EI voi muuttaa kesken sopimuskauden. Jatkan asiointia asiakaspalvelun kanssa, kiitos sinulle ajastasi. Kävin tätä asiaa lävitse foorumilla sen takia, jos muilla on sama tilanne vastassa niin löytävät he asian googlettamalla.
@Artame kirjoitti:
Aivan totta, keskittäjäehtoa voi soveltaa toistaiseksi voimassaoleviin sopimuksiin. MÄÄRÄAIKAISTA sopimusta EI voi muuttaa kesken sopimuskauden. Jatkan asiointia asiakaspalvelun kanssa, kiitos sinulle ajastasi. Kävin tätä asiaa lävitse foorumilla sen takia, jos muilla on sama tilanne vastassa niin löytävät he asian googlettamalla.
Toivottavasti asiasi ratkeaa asiakaspalvelussa! 😁>
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.