Skip to main content

Mistä saa dot-liittymän puk koodin? asiakaspalvelusivuilla ei näy enää liittymääni?

Hei @erolama1 ja tervetuloa Telian yhteisöön!



 



Dot liittymän puk-koodi pitäisi olla Dot sovelluksessa : paina vasemmalta ylhäältä kolmea viivaa - Liittymän asetukset ja siellä pitäisi näkyä myös PUK.



 



Paitsi juuri huomasin ettei iPhonessa näy, Android puhelimessa kyllä ?



 



PS. Laitoin tuosta viestiä Dotin asiakaspalveluun.


Tämän sainkin ratkaistua itse eli App Storesta pitää ladata uusi versio Telia Dotista niin PUK-koodi löytyy sieltä liittymän asetuksista ?



Hassua vaan ettei päivitystä tarjottu siellä suoraan siis App Storessa ?






Heippa! Jos olet siirtänyt Telian liittymäsi Dotille, niin se ei näy Omilla Sivuilla koska kyseessä on ns. itsenäinen palveluntarjoaja eli Telia Dot -palvelua käytetään Telia Dot -sovelluksen kautta eikä sitä voi liittää muihin Telian palveluihin. PUK-koodi on lisätty Dot-sovellukseen hiljattain uusimman sovelluksen päivityksen myötä.



 



Jos nyt jostakin syystä se ei näy Dot-sovelluksesi liittymän asetuksissa @erolama1, niin siellä Dot-sovelluksessa palvelee chat-asiakaspalvelu arkisin klo 8-17. Sieltä kautta saat myös PUK-koodin tietoosi! Toivottavasti tästä oli apua. :smileyhappy:



 





 



 



 


Mitäs silloin, kun tarvis PUK-koodin, ja puhelin on jumissa eikä pääse puhelimen kautta hakemaan koodia?


 




@Taustahemmo@  kirjoitti:


Mitäs silloin, kun tarvis PUK-koodin, ja puhelin on jumissa eikä pääse puhelimen kautta hakemaan koodia?






Voit käyttää Dot-sovellusta ohittamalla puk-koodikyselyn ja yhdistämällä puhelimen suoraan wifi-verkkoon. Näin pääset tarkistamaan Puk-koodin sovelluksesta. Vaihtoehtoisesti voit myös ladata Dot-sovelluksen toiseen laitteeseen, ja tarkistaa puk-koodin kirjautumalla sovellukseen. 







 


Hei @Taustahemmo ja tervetuloa Telian yhteisöön!



 



Olisiko tästä apua?



Näet PUK-koodin Telia Dot -sovelluksen kohdasta Liittymän asetukset. (Jos et näe PUK-välilehteä, päivitä sovellus uusimpaan versioon.) Tarvitset PUK-koodia, jos olet näppäillyt PIN-koodin kolme kertaa väärin. Ota tällöin SIM-kortti pois puhelimestasi ja kytke puhelimesi wifiin, niin näet PUK-koodin. Toki voit myös tallentaa PUK-koodin etukäteen johonkin turvalliseen paikkaan esimerkiksi ottamalla PUK-koodista näyttökuvan tai kirjoittamalla sen ylös. Huomaathan, että Telian asiakaspalvelussa ei ole Telia Dotin PUK-koodeja.


Jovain ♥️


Mitäs tehdään silloin, kun asiakaspalvelu on suljettu ja puhelin vaatii puk-koodia?  Puhelin on androidpuhelin eikä se päästä mihinkään internettiin eli wifiin, koska puhelin on lukittu ja käyttäjätiedotkin on lukittu.  Idioottimainen systeemi.  Miksei yksinkertaisesti voinut olla mukana koodit, niin kuin aina tähän asti on ollut.  Turha vedota tietosuojaan, minun tietoni ovat nyt suojassa, kun unohdin vaihtaa pin-koodin ja tarjoilin väärää liian usein.  Kiitos ja näkemiin


Hei @pazianssi ja tervetuloa Telian yhteisöön!

Oliko sinulla siis Telia Dot -liittymä?

Näet PUK-koodin Telia Dot -sovelluksen kohdasta Liittymän asetukset. (Jos et näe PUK-välilehteä, päivitä sovellus uusimpaan versioon.) Tarvitset PUK-koodia, jos olet näppäillyt PIN-koodin kolme kertaa väärin. Ota tällöin SIM-kortti pois puhelimestasi ja kytke puhelimesi wifiin, niin näet PUK-koodin. Toki voit myös tallentaa PUK-koodin etukäteen johonkin turvalliseen paikkaan esimerkiksi ottamalla PUK-koodista näyttökuvan tai kirjoittamalla sen ylös. Huomaathan, että Telian asiakaspalvelussa ei ole Telia Dotin PUK-koodeja.


Android-puhelinta ei voi käyttää ilman sim-korttia muuten kuin ottamalla sim-kortti pois puhelimesta, kuten @kiisseli67 jo neuvoikin.

 

Toinen tapa ratkaista ongelma on asentaa Dot-sovellus toiseen toimivaan laitteseen. Nykyään kirjautuminen sovellukseen on mahdollista tekstiviestisilmukan lisäksi myös sähköpostisilmukalla. Toki, tällöin sinun tulee pystyä lukemaan sähköpostisi.

 

PS. Milloin Dot-liittymille saadaan kunnollinen web-hallinta? Dotin hallinnan sitominen pelkkään sovellukseen aiheuttaa sen, että ongelmatilanteissa voit todellakin huomata maalanneesi itsesi nurkkaan, kun sim-kortti ei toimi.



@irritus  kirjoitti:

PS. Milloin Dot-liittymille saadaan kunnollinen web-hallinta? Dotin hallinnan sitominen pelkkään sovellukseen aiheuttaa sen, että ongelmatilanteissa voit todellakin huomata maalanneesi itsesi nurkkaan, kun sim-kortti ei toimi.






Palaute tästä on kuultu, mutta toistaiseksi ei ole antaa lupauksia tälle ainakaan aikataulujen suhteen. Ymmärrän, että sille voisi löytyä tarvetta etenkin tällaisissa tilanteissa. 


Vastaa