Skip to main content

Mistä saa dot-liittymän puk koodin? asiakaspalvelusivuilla ei näy enää liittymääni?

  • 11. joulukuuta 2018
  • 11 kommenttia
  • 1344 katselukertaa

Mistä saa dot-liittymän puk koodin? asiakaspalvelusivuilla ei näy enää liittymääni?

11 kommenttia

kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • 7034 kommenttia
  • 11. joulukuuta 2018

Hei @erolama1 ja tervetuloa Telian yhteisöön!


 


Dot liittymän puk-koodi pitäisi olla Dot sovelluksessa : paina vasemmalta ylhäältä kolmea viivaa - Liittymän asetukset ja siellä pitäisi näkyä myös PUK.


 


Paitsi juuri huomasin ettei iPhonessa näy, Android puhelimessa kyllä ?


 


PS. Laitoin tuosta viestiä Dotin asiakaspalveluun.


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • 7034 kommenttia
  • 11. joulukuuta 2018

Tämän sainkin ratkaistua itse eli App Storesta pitää ladata uusi versio Telia Dotista niin PUK-koodi löytyy sieltä liittymän asetuksista ?


Hassua vaan ettei päivitystä tarjottu siellä suoraan siis App Storessa ?


Sekunti
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • 3032 kommenttia
  • 11. joulukuuta 2018



Heippa! Jos olet siirtänyt Telian liittymäsi Dotille, niin se ei näy Omilla Sivuilla koska kyseessä on ns. itsenäinen palveluntarjoaja eli Telia Dot -palvelua käytetään Telia Dot -sovelluksen kautta eikä sitä voi liittää muihin Telian palveluihin. PUK-koodi on lisätty Dot-sovellukseen hiljattain uusimman sovelluksen päivityksen myötä.


 


Jos nyt jostakin syystä se ei näy Dot-sovelluksesi liittymän asetuksissa @erolama1, niin siellä Dot-sovelluksessa palvelee chat-asiakaspalvelu arkisin klo 8-17. Sieltä kautta saat myös PUK-koodin tietoosi! Toivottavasti tästä oli apua. :smileyhappy:


 



 


 


 


Taustahemmo
Savumerkittäjä
  • Savumerkittäjä
  • 8 kommenttia
  • 2. helmikuuta 2019

Mitäs silloin, kun tarvis PUK-koodin, ja puhelin on jumissa eikä pääse puhelimen kautta hakemaan koodia?


EssiJn
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • 100 kommenttia
  • 2. helmikuuta 2019

 



@Taustahemmo@  kirjoitti:

Mitäs silloin, kun tarvis PUK-koodin, ja puhelin on jumissa eikä pääse puhelimen kautta hakemaan koodia?




Voit käyttää Dot-sovellusta ohittamalla puk-koodikyselyn ja yhdistämällä puhelimen suoraan wifi-verkkoon. Näin pääset tarkistamaan Puk-koodin sovelluksesta. Vaihtoehtoisesti voit myös ladata Dot-sovelluksen toiseen laitteeseen, ja tarkistaa puk-koodin kirjautumalla sovellukseen. 





 


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • 7034 kommenttia
  • 2. helmikuuta 2019

Hei @Taustahemmo ja tervetuloa Telian yhteisöön!


 


Olisiko tästä apua?


Näet PUK-koodin Telia Dot -sovelluksen kohdasta Liittymän asetukset. (Jos et näe PUK-välilehteä, päivitä sovellus uusimpaan versioon.) Tarvitset PUK-koodia, jos olet näppäillyt PIN-koodin kolme kertaa väärin. Ota tällöin SIM-kortti pois puhelimestasi ja kytke puhelimesi wifiin, niin näet PUK-koodin. Toki voit myös tallentaa PUK-koodin etukäteen johonkin turvalliseen paikkaan esimerkiksi ottamalla PUK-koodista näyttökuvan tai kirjoittamalla sen ylös. Huomaathan, että Telian asiakaspalvelussa ei ole Telia Dotin PUK-koodeja.


Taustahemmo
Savumerkittäjä
  • Savumerkittäjä
  • 8 kommenttia
  • 2. helmikuuta 2019

Jovain ♥️


  • Uusi jäsen
  • 1 kommentti
  • 10. elokuuta 2021

Mitäs tehdään silloin, kun asiakaspalvelu on suljettu ja puhelin vaatii puk-koodia?  Puhelin on androidpuhelin eikä se päästä mihinkään internettiin eli wifiin, koska puhelin on lukittu ja käyttäjätiedotkin on lukittu.  Idioottimainen systeemi.  Miksei yksinkertaisesti voinut olla mukana koodit, niin kuin aina tähän asti on ollut.  Turha vedota tietosuojaan, minun tietoni ovat nyt suojassa, kun unohdin vaihtaa pin-koodin ja tarjoilin väärää liian usein.  Kiitos ja näkemiin


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • 7034 kommenttia
  • 10. elokuuta 2021

Hei @pazianssi ja tervetuloa Telian yhteisöön!

Oliko sinulla siis Telia Dot -liittymä?

Näet PUK-koodin Telia Dot -sovelluksen kohdasta Liittymän asetukset. (Jos et näe PUK-välilehteä, päivitä sovellus uusimpaan versioon.) Tarvitset PUK-koodia, jos olet näppäillyt PIN-koodin kolme kertaa väärin. Ota tällöin SIM-kortti pois puhelimestasi ja kytke puhelimesi wifiin, niin näet PUK-koodin. Toki voit myös tallentaa PUK-koodin etukäteen johonkin turvalliseen paikkaan esimerkiksi ottamalla PUK-koodista näyttökuvan tai kirjoittamalla sen ylös. Huomaathan, että Telian asiakaspalvelussa ei ole Telia Dotin PUK-koodeja.


irritus
Tekstaaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Tekstaaja
  • 1888 kommenttia
  • 11. elokuuta 2021

Android-puhelinta ei voi käyttää ilman sim-korttia muuten kuin ottamalla sim-kortti pois puhelimesta, kuten @kiisseli67 jo neuvoikin.

 

Toinen tapa ratkaista ongelma on asentaa Dot-sovellus toiseen toimivaan laitteseen. Nykyään kirjautuminen sovellukseen on mahdollista tekstiviestisilmukan lisäksi myös sähköpostisilmukalla. Toki, tällöin sinun tulee pystyä lukemaan sähköpostisi.

 

PS. Milloin Dot-liittymille saadaan kunnollinen web-hallinta? Dotin hallinnan sitominen pelkkään sovellukseen aiheuttaa sen, että ongelmatilanteissa voit todellakin huomata maalanneesi itsesi nurkkaan, kun sim-kortti ei toimi.


JoonasLam
Telialainen
  • Telialainen
  • 596 kommenttia
  • 11. elokuuta 2021

@irritus  kirjoitti:

PS. Milloin Dot-liittymille saadaan kunnollinen web-hallinta? Dotin hallinnan sitominen pelkkään sovellukseen aiheuttaa sen, että ongelmatilanteissa voit todellakin huomata maalanneesi itsesi nurkkaan, kun sim-kortti ei toimi.




Palaute tästä on kuultu, mutta toistaiseksi ei ole antaa lupauksia tälle ainakaan aikataulujen suhteen. Ymmärrän, että sille voisi löytyä tarvetta etenkin tällaisissa tilanteissa. 


Vastaa