Tuoreimpien SIM hijacking tyyppisten identitettivarkauksien ( joissa huijataan operaattoria esim joillakin tunnetuilla käyttäjätiedoilla siirtämään liittymän data toiseen liittymään, ja resetoidaan sitten kaikki SIM tunnistuksella olevat salasanat) estämiseksi olisi tärkeää saada liittymän soitonsiirron tekeminen ainakin vaikeammaksi (esim pankki tms tunnuksilla varmennettavaksi) tai mieluummin estettäväksi kokonaan. MIkä on Telian ratkaisu tähän ongelmaan ?
Sivu 1 / 1
Hei @zenIlli ja tervetuloa Telian yhteisöön.
Olen asiakas kuten sinäkin. Näin ainakin kannattaa toimia yksittäisen puhelimen kohdalla:
- Kaikkien soitonsiirtojen poisto: ##002# luuri
Ainakin sellainen varotoimenpide huijausyritysten varalle on olemassa, että soitonsiirrosta lähetetään SMS-viesti tiedoksi siihen liittymään, josta soitonsiirto tehdään. Tämä on mahdollista silloin, kun soitonsiirto tilataan asiakaspalvelun kautta.
Soitonsiirron voi poistaa @kiisseli67:n antamilla ohjeilla. Jos tuo ei jostain syystä onnistu, auttaa asiakaspalvelumme soitonsiirtojen poistossa mielellään.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.