Skip to main content

Tuoreimpien SIM hijacking tyyppisten  identitettivarkauksien  ( joissa huijataan operaattoria esim joillakin tunnetuilla käyttäjätiedoilla siirtämään liittymän data toiseen liittymään, ja resetoidaan sitten kaikki SIM tunnistuksella olevat salasanat) estämiseksi olisi tärkeää saada liittymän soitonsiirron tekeminen ainakin vaikeammaksi (esim pankki tms tunnuksilla varmennettavaksi) tai mieluummin estettäväksi kokonaan.  MIkä on Telian ratkaisu tähän ongelmaan ?

Hei @zenIlli ja tervetuloa Telian yhteisöön.



 



Olen asiakas kuten sinäkin. Näin ainakin kannattaa toimia yksittäisen puhelimen kohdalla:





  • Kaikkien soitonsiirtojen poisto: ##002# luuri



Ainakin sellainen varotoimenpide huijausyritysten varalle on olemassa, että soitonsiirrosta lähetetään SMS-viesti tiedoksi siihen liittymään, josta soitonsiirto tehdään. Tämä on mahdollista silloin, kun soitonsiirto tilataan asiakaspalvelun kautta.



 



Soitonsiirron voi poistaa @kiisseli67:n antamilla ohjeilla. Jos tuo ei jostain syystä onnistu, auttaa asiakaspalvelumme soitonsiirtojen poistossa mielellään.


Vastaa