Skip to main content

Mistähän voisi johtua, että viimeiset 2-3viikkoa puhelimen netti on toiminut todella huonosti? Kyse ei ole verkon kuormittuvuudesta tiettyyn aikaan vaan toimii läpi päivän n. 0.5mb nopeudella. Kyse ei ole myöskään siitä, että oma asuntoni häiritsisi verkkoa, sillä yliopistolla ja muutenkin ulkona käydessä netti ei parane yhtään.

 

Harmittaa valmiiksi, että menin sitomaan keväällä vuoden määräaikaisen kun ei ole telian verkko tähän mennessä ollut mikään mielyttävä kokemus vrt. kilpailijoihin. Vaihdoin isompaan pakettiin sillä että oletin sen toimivan vähintään 100mb nopeudella, mutta hyvänä päivänä saattanuy toimia "jopa" 50mb tässä viimeisen puolen vuoden aikana.

 

Missä vika? Voiko joku telian työntekijä selvittää asiaa? Sijainti Tampere, 33720.


@hmmmmmm@  kirjoitti:

Mistähän voisi johtua, että viimeiset 2-3viikkoa puhelimen netti on toiminut todella huonosti? Kyse ei ole verkon kuormittuvuudesta tiettyyn aikaan vaan toimii läpi päivän n. 0.5mb nopeudella. Kyse ei ole myöskään siitä, että oma asuntoni häiritsisi verkkoa, sillä yliopistolla ja muutenkin ulkona käydessä netti ei parane yhtään.

 

Harmittaa valmiiksi, että menin sitomaan keväällä vuoden määräaikaisen kun ei ole telian verkko tähän mennessä ollut mikään mielyttävä kokemus vrt. kilpailijoihin. Vaihdoin isompaan pakettiin sillä että oletin sen toimivan vähintään 100mb nopeudella, mutta hyvänä päivänä saattanuy toimia "jopa" 50mb tässä viimeisen puolen vuoden aikana.

 

Missä vika? Voiko joku telian työntekijä selvittää asiaa? Sijainti Tampere, 33720.


Varmista, että onko puhelimesi 4G-verkossa eikä 3G-verkossa? Hervannan alueella näkyy Telian häiriökartassa

3G-verkossa häiriötilanne isohkolla alueella.

 

Eli aikaisemmin nopeudet olleet jopa 50 Mbps, mutta nyt vain 0,5 Mbps? Kannattaa myös kokeilla tehdä puhelimelle verkkoasetusten resetointi, jos nopeudet ovat ulkona eri paikoissa yhtä huonot. Tällöin vika on todennäköisesti puhelimessa. Mikä puhelin merkki ja malli sinulla on käytössä?

 

Googlen play kaupasta kannattaa ladata ilmainen Cellmapper ohjelma, joka hieman auttaa selvittämään mahdollista ongelmaa, koska se näyttää signaalin vahvuuden ym. Jos saat ne tiedot laitettua tänne niin siitäkin saattaa selvitä ongelma. 

 

Paketin muuttaminen 50M -> 100M ei auta saamaan parempia nopeuksia, jos nopeudet ennestään ovat jo huonot (esim. alle 10 Mbps). Se on vain nopeusrajoitin, ei muuta. Se ei siis auta ongelmaan. Määräaikaisen sopimuksen pystyy purkamaan, mikäli saavutetut nopeudet eivät täyty (sopimuksessa 10 Mbps) käyttöpaikassa pidemmänkään ajan kuluessa. Lähtisin kuitenkin ensin tutkimaan mahdollista laiteongelmaa, jos nopeudet ovat alle 1 Mbps useammassa eri käyttöpaikassa ulkona.


@snow28 tulikin jo hyvin ohjeita ja tietoa aiheesta 😁>



 



Hervannassa on tällä hetkellä Tutkijankatu-Tietoraitti suunnassa sijaisevalla tukiasemalla häiriö, mutta se on alkanut pari päivää sitten. 



Toisen laitteen testaus olisi hyvä niin näkee heti, että aiheuttaako puhelin tämän ongelman. 


Vastaa