Skip to main content

Liigaa pitäisi katsoa mutta ruutu pysyy mustana!!!!! Näin huonosti ei ole ennen toiminut!!!



 



Edit SannaMKoo: Otsikkoa hieman tarkennettu


@a59h2021@  kirjoitti:


Liigaa pitäisi katsoa mutta ruutu pysyy mustana!!!!! Näin huonosti ei ole ennen toiminut!!!



 



Edit SannaMKoo: Otsikkoa hieman tarkennettu






Tervetuloa Yhteisöön @a59h2021!



 



Avaisitko hieman tarkemmin vielä tilannetta ja laitteita mitä sinulla on käytössä niin asian suhteen olisi helmpompi neuvoa tai ottaa kantaa?
Onko sinulla siis meidän mobiilinetti puhelimessa, tabletissa tai reitittimessä joka toimii nyt heikosti? Mitä kautta peliä koitat katsoa?


Hei,

kyse on telia tv:stä jolla katsotaan liigaa, siis telkkarista ja meillä pätkii tosi usein!

Sain Telialta ohjeen lukita huawei reititin:

Verkkolukitus  ja LTE-taajuusalue

Hauskaa tässä oli se että taajuusaluetta ei ole olemassakaan reitittimessä ja se tieto piti käydä

hakemassaTelia myymälästä!!!! Toki olin jo soittanut helpiin ja myös siellä sanottiin ettei sellaista riviä (LTE-taajuusalue) ole reitittimessä ollenkaan mutta kehotti viemään sen myymälään jossa voisivat sen testata. Toki käyn usein tekemässä verkkolukituksen 4G mutta se ei auta.

Eli Telialla on virhe Huawei 535 ohjeessa... edelleen sama ohje on netissä.

Meillä on mobiili  50 M mutta se antaa usein  alle 3. Esim. areenaa ei voi aina katsoa kahdesta tv:stä samaan aikaan, ei vaan pyöri....

5G:tä odotellaan....

Ps. lauantain liiga näkyi pitkästä aikaa lähes hyvin 🙂>



@a59h2021@  kirjoitti:

Hei,

kyse on telia tv:stä jolla katsotaan liigaa, siis telkkarista ja meillä pätkii tosi usein!

Sain Telialta ohjeen lukita huawei reititin:

Verkkolukitus  ja LTE-taajuusalue

Hauskaa tässä oli se että taajuusaluetta ei ole olemassakaan reitittimessä ja se tieto piti käydä

hakemassaTelia myymälästä!!!! Toki olin jo soittanut helpiin ja myös siellä sanottiin ettei sellaista riviä (LTE-taajuusalue) ole reitittimessä ollenkaan mutta kehotti viemään sen myymälään jossa voisivat sen testata. Toki käyn usein tekemässä verkkolukituksen 4G mutta se ei auta.

Eli Telialla on virhe Huawei 535 ohjeessa... edelleen sama ohje on netissä.

Meillä on mobiili  50 M mutta se antaa usein  alle 3. Esim. areenaa ei voi aina katsoa kahdesta tv:stä samaan aikaan, ei vaan pyöri....

5G:tä odotellaan....

Ps. lauantain liiga näkyi pitkästä aikaa lähes hyvin 🙂>


Tuo on valitettavasti se todellisuus näiden 4G liittymien kanssa. Useimmiten lupaukset tiskillä/puhelimessa ovat mahtavat, mutta haavekuvat rikkoutuvat yleensä nopeasti. Nopeuksien ilmoittaminen näissä liittymissä on todella härskiä. Eikä vain Telialla, vaan kaikilla operaattoreilla. On täysin käsittämätöntä, että sallitaan asiakkaan kannalta todella huonot ehdot nopeuden vaihteluvälin muodossa. Aika paljon on 5G myös tuonut jo pettymyksiä. Jos ei kiinteään yhteyteen ole mahdollisuutta ja 4G/5G toimii heikosti, ei tietysti paljoa naurata.



@a59h2021@  kirjoitti:

Meillä on mobiili  50 M mutta se antaa usein  alle 3. Esim. areenaa ei voi aina katsoa kahdesta tv:stä samaan aikaan, ei vaan pyöri....

5G:tä odotellaan....


Mobiililaajakaistoissa tilaajakaista jaetaan kaikkien alueella olevien käyttäjien kesken. Joten siksi tuosta 50 megaisesta ei ruuhkatilanteissa jää sinulle juuri mitään. Sama koskee myös 5G:tä niin pitkään kunnes tulee niitä nopeampia tukiasemia tiheään (näiden kantama on vain luokkaa 300m), eikä niitä välttämättä edes tule kaikkialle koska ne vaatii tiheän kuituverkon.

 

Jos tarve on häiriöttömälle netille, on ainoa vaihtoehto kiinteä, mieluiten valokuitu tai kaapelinetti. Jos alueella ei ole valmista tarjontaa niin kannattaa varautua aika suuriin rakennuskustannuksiin. Toimiva nettiyhteys on nykysuomessa aikamoinen yleellisyys, eikä sitä saa ihan halvalla.



@a59h2021@  kirjoitti:


Hei,



kyse on telia tv:stä jolla katsotaan liigaa, siis telkkarista ja meillä pätkii tosi usein!



Sain Telialta ohjeen lukita huawei reititin:



Verkkolukitus  ja LTE-taajuusalue



Hauskaa tässä oli se että taajuusaluetta ei ole olemassakaan reitittimessä ja se tieto piti käydä



hakemassaTelia myymälästä!!!! Toki olin jo soittanut helpiin ja myös siellä sanottiin ettei sellaista riviä (LTE-taajuusalue) ole reitittimessä ollenkaan mutta kehotti viemään sen myymälään jossa voisivat sen testata. Toki käyn usein tekemässä verkkolukituksen 4G mutta se ei auta.



Eli Telialla on virhe Huawei 535 ohjeessa... edelleen sama ohje on netissä.



Meillä on mobiili  50 M mutta se antaa usein  alle 3. Esim. areenaa ei voi aina katsoa kahdesta tv:stä samaan aikaan, ei vaan pyöri....



5G:tä odotellaan....



Ps. lauantain liiga näkyi pitkästä aikaa lähes hyvin 🙂>






Varmistan vielä että tarkoitat tuolla LTE-taajuusalueella lukitusta johonkin tiettyyn 4G-taajuuteen?



Osasta meiltä myydyistä B535 tuo taajuuslukitus voi puuttua laitteen hallinnasta ja tämän voimme tarkistaa laitteen IMEI-numerolla. Tällainen laite voidaan myös vaihtaa meidän toimesta mikäli taajuuslukitukselle on tarve.
Pahoittelut omasta puolestani että tämä ei ole hoitunut aiemmilla yhteydenotoilla!



 



Suosittelen ottamaan yhteyttä vielä uudestaan asiakaspalveluumme/häiriöilmoituksiin ja voit viitata tähän kyseiseen keskusteluun. 



@JuhoOlliLo@  kirjoitti:



@a59h2021@  kirjoitti:


Hei,



kyse on telia tv:stä jolla katsotaan liigaa, siis telkkarista ja meillä pätkii tosi usein!



Sain Telialta ohjeen lukita huawei reititin:



Verkkolukitus  ja LTE-taajuusalue



Hauskaa tässä oli se että taajuusaluetta ei ole olemassakaan reitittimessä ja se tieto piti käydä



hakemassaTelia myymälästä!!!! Toki olin jo soittanut helpiin ja myös siellä sanottiin ettei sellaista riviä (LTE-taajuusalue) ole reitittimessä ollenkaan mutta kehotti viemään sen myymälään jossa voisivat sen testata. Toki käyn usein tekemässä verkkolukituksen 4G mutta se ei auta.



Eli Telialla on virhe Huawei 535 ohjeessa... edelleen sama ohje on netissä.



Meillä on mobiili  50 M mutta se antaa usein  alle 3. Esim. areenaa ei voi aina katsoa kahdesta tv:stä samaan aikaan, ei vaan pyöri....



5G:tä odotellaan....



Ps. lauantain liiga näkyi pitkästä aikaa lähes hyvin 🙂>






Varmistan vielä että tarkoitat tuolla LTE-taajuusalueella lukitusta johonkin tiettyyn 4G-taajuuteen?



Osasta meiltä myydyistä B535 tuo taajuuslukitus voi puuttua laitteen hallinnasta ja tämän voimme tarkistaa laitteen IMEI-numerolla. Tällainen laite voidaan myös vaihtaa meidän toimesta mikäli taajuuslukitukselle on tarve.
Pahoittelut omasta puolestani että tämä ei ole hoitunut aiemmilla yhteydenotoilla!



 



Suosittelen ottamaan yhteyttä vielä uudestaan asiakaspalveluumme/häiriöilmoituksiin ja voit viitata tähän kyseiseen keskusteluun. 



>>>>






Koska huawei 4G toimi meillä heikosti niin sain ohjeeksi lukita 4 G:n ja taajuuslukituksen myös mutta enhän tiedä auttaisiko se? Meidän laitteessa sitä ei ole mutta Telian häiriöpuoli INTTI että aivan varmasti on!!! Niin sitten soitin helppiin ja lähdin myymälään  toiselle paikkakunnalle kuulemaan että ei sitä ole meillä....



Voit arvata että mua harmittaa koska sellaista vaihtoehtoa että meidän kappaleesta se puuttuisi ei ollut Telian Aspan mukaan.



Ja kaikkihan alkoi siitä kun häiriö tsekkasi että meidän mobiili hakee verkkoja tosi kaukaa...

Edit SaJoonas: muokattu quotea



@a59h2021@  kirjoitti:


Hei,



kyse on telia tv:stä jolla katsotaan liigaa, siis telkkarista ja meillä pätkii tosi usein!



Sain Telialta ohjeen lukita huawei reititin:



Verkkolukitus  ja LTE-taajuusalue



Hauskaa tässä oli se että taajuusaluetta ei ole olemassakaan reitittimessä ja se tieto piti käydä



hakemassaTelia myymälästä!!!! Toki olin jo soittanut helpiin ja myös siellä sanottiin ettei sellaista riviä (LTE-taajuusalue) ole reitittimessä ollenkaan mutta kehotti viemään sen myymälään jossa voisivat sen testata. Toki käyn usein tekemässä verkkolukituksen 4G mutta se ei auta.



Eli Telialla on virhe Huawei 535 ohjeessa... edelleen sama ohje on netissä.



Meillä on mobiili  50 M mutta se antaa usein  alle 3. Esim. areenaa ei voi aina katsoa kahdesta tv:stä samaan aikaan, ei vaan pyöri....



5G:tä odotellaan....



Ps. lauantain liiga näkyi pitkästä aikaa lähes hyvin 🙂>






4G-signaalin voimakkuus ei välttämättä ole kovin hyvä, jolloin voi olla, että sitä tarvitsee vahvistaa ulkoisilla antenneilla. Signaalin voimakkuuden arvot näet kun kirjaudut Huawein web-hallintaan selaimella ja katsot asetuksista tiedot (RSRP = signaalin voimakkuus, RSRQ = signaalin laatu, SINR = häiriöarvo). Nämä arvot auttaisivat arvioimaan ongelmaa tarkemmin.



 



Missä päin on käyttöpaikka?



@snow28@  kirjoitti:

@a59h2021@  kirjoitti:

Hei,

kyse on telia tv:stä jolla katsotaan liigaa, siis telkkarista ja meillä pätkii tosi usein!

Sain Telialta ohjeen lukita huawei reititin:

Verkkolukitus  ja LTE-taajuusalue

Hauskaa tässä oli se että taajuusaluetta ei ole olemassakaan reitittimessä ja se tieto piti käydä

hakemassaTelia myymälästä!!!! Toki olin jo soittanut helpiin ja myös siellä sanottiin ettei sellaista riviä (LTE-taajuusalue) ole reitittimessä ollenkaan mutta kehotti viemään sen myymälään jossa voisivat sen testata. Toki käyn usein tekemässä verkkolukituksen 4G mutta se ei auta.

Eli Telialla on virhe Huawei 535 ohjeessa... edelleen sama ohje on netissä.

Meillä on mobiili  50 M mutta se antaa usein  alle 3. Esim. areenaa ei voi aina katsoa kahdesta tv:stä samaan aikaan, ei vaan pyöri....

5G:tä odotellaan....

Ps. lauantain liiga näkyi pitkästä aikaa lähes hyvin 🙂>


4G-signaalin voimakkuus ei välttämättä ole kovin hyvä, jolloin voi olla, että sitä tarvitsee vahvistaa ulkoisilla antenneilla. Signaalin voimakkuuden arvot näet kun kirjaudut Huawein web-hallintaan selaimella ja katsot asetuksista tiedot (RSRP = signaalin voimakkuus, RSRQ = signaalin laatu, SINR = häiriöarvo). Nämä arvot auttaisivat arvioimaan ongelmaa tarkemmin.

 

Missä päin on käyttöpaikka?


Käyttöpaikka on Akaa. RSRP oli -100dBm,  RSRQ oli -12.0 dB ja  SINR oli 3 dB, hetki sitten liigan loputtua. En yhtään tiedä mitä nuo tarkoittaa?

Pari kertaa täytyi taas kaikki sammuttaa että Liiga näkyi, kuvan laatu oli hyvin vaihteleva eikä muita laitteita käytetty saman aikaisesti (esim. areenaa eikä tietokonetta)

Taidetaan lähteä antenni ostoksille 🙂>


Hei



Tästä voi olla apua ymmärtämään aihetta: https://www.taisto.org/Mobiiliverkkotekniikka



 



Rsrp on voimakkuus, RSRQ on laatua kuvastava arvo ja SINR myös kuvaa häiriötasoa (signaali-häiriö-kohina-suhde).



 



Arvosi eivät ole kovin hyvät, onko laite mahdollisimman lähellä ikkunaa vai keskellä taloa? 



 



Joissain Huawei-modeemeissa pitää valita ensin vain 4g, että taajuuslukitus ilmestyy.



 



Ohjelma LTE-H-Monitor lukittaa asetussivusta riippumatta taajuudet.



@Purnipsi@  kirjoitti:

Hei

Tästä voi olla apua ymmärtämään aihetta: https://www.taisto.org/Mobiiliverkkotekniikka

 

Rsrp on voimakkuus, RSRQ on laatua kuvastava arvo ja SINR myös kuvaa häiriötasoa (signaali-häiriö-kohina-suhde).

 

Arvosi eivät ole kovin hyvät, onko laite mahdollisimman lähellä ikkunaa vai keskellä taloa? 

 

Joissain Huawei-modeemeissa pitää valita ensin vain 4g, että taajuuslukitus ilmestyy.

 

Ohjelma LTE-H-Monitor lukittaa asetussivusta riippumatta taajuudet.


Meidän modeemista puuttuu tuo taajuuslukitus vaikka Telia muuta väittää....mutta 4G:n käyn aina lukitsemassa jos on tippunut pois päältä. Ja Huawei on ison ikkunan edessä.

Mistä tuo ohjelma LTE-H-Monitor löytyisi?



@a59h2021@  kirjoitti:






Meidän modeemista puuttuu tuo taajuuslukitus vaikka Telia muuta väittää....mutta 4G:n käyn aina lukitsemassa jos on tippunut pois päältä. Ja Huawei on ison ikkunan edessä.



Mistä tuo ohjelma LTE-H-Monitor löytyisi?






LTE-H-Monitor on netistä ladattava 3.osapuolen sovellus. 




Taajuuslukituksista yleisesti sen verran että on tapauskohtaista auttaako se vai ei. 




Jos ongelmana on heikko kuuluvuus niin silloin tuskin taajuuspakotuksella saa hyötyä. Poikkeuksena toki jos reititin haluaa automaatilla roikkua heikosti kuuluvassa isossa taajuudessa, vaikka pienempi taajuus kuuluisi paremmin. 



 



Vastavuoroisesti hyötyä voi hyvinkin saada sellaisessa tapauksessa että kuuluvuus ei ole ongelma, vaan käyttöpaikassa on useampia taajuuksia käytössä, mutta reitittimen valitsemalla taajuudella on kapasiteetti lopussa. Tällöin reitittimen pakottomaminen toiselle taajuudelle voi hyvinkin auttaa. 



@a59h2021@  kirjoitti:



@JuhoOlliLo@  kirjoitti:



@a59h2021@  kirjoitti:






Meidän modeemista puuttuu tuo taajuuslukitus vaikka Telia muuta väittää....mutta 4G:n käyn aina lukitsemassa jos on tippunut pois päältä. Ja Huawei on ison ikkunan edessä.



Mistä tuo ohjelma LTE-H-Monitor löytyisi?






LTE-H-Monitor on netistä ladattava 3.osapuolen sovellus. 




Taajuuslukituksista yleisesti sen verran että on tapauskohtaista auttaako se vai ei. 




Jos ongelmana on heikko kuuluvuus niin silloin tuskin taajuuspakotuksella saa hyötyä. Poikkeuksena toki jos reititin haluaa automaatilla roikkua heikosti kuuluvassa isossa taajuudessa, vaikka pienempi taajuus kuuluisi paremmin. 



 



Vastavuoroisesti hyötyä voi hyvinkin saada sellaisessa tapauksessa että kuuluvuus ei ole ongelma, vaan käyttöpaikassa on useampia taajuuksia käytössä, mutta reitittimen valitsemalla taajuudella on kapasiteetti lopussa. Tällöin reitittimen pakottomaminen toiselle taajuudelle voi hyvinkin auttaa. 






 






Telia TV irtisanottu ja liigaa katsotaan Cmoren kautta ja loistavasti näkyy!!!!



Olisinpa oivaltanut aikaisemmin niin monelta tuskalta oltaisiin säästytty 🙂>



@a59h2021@  kirjoitti:






Telia TV irtisanottu ja liigaa katsotaan Cmoren kautta ja loistavasti näkyy!!!!



Olisinpa oivaltanut aikaisemmin niin monelta tuskalta oltaisiin säästytty 🙂>






Mukava kuulla, että ratkaisu on löytynyt. Paraniko yhteydet aiemmasta vai oliko TV -palvelun vaihto ainoa muutos? Muuttuikoi aiemmin mainitut arvot (Rsrp, RSRQ ja SINR.) modeemin hallinnassa?



@HenriLie@  kirjoitti:

@a59h2021@  kirjoitti:


Telia TV irtisanottu ja liigaa katsotaan Cmoren kautta ja loistavasti näkyy!!!!

Olisinpa oivaltanut aikaisemmin niin monelta tuskalta oltaisiin säästytty 🙂>


Mukava kuulla, että ratkaisu on löytynyt. Paraniko yhteydet aiemmasta vai oliko TV -palvelun vaihto ainoa muutos? Muuttuikoi aiemmin mainitut arvot (Rsrp, RSRQ ja SINR.) modeemin hallinnassa?


TV palvelunvaihto oli ainoa muutos ja nytkin liiga näkyy moitteettomasti:)



@a59h2021@  kirjoitti:



@HenriLie@  kirjoitti:



@a59h2021@  kirjoitti:






Telia TV irtisanottu ja liigaa katsotaan Cmoren kautta ja loistavasti näkyy!!!!



Olisinpa oivaltanut aikaisemmin niin monelta tuskalta oltaisiin säästytty 🙂>






Mukava kuulla, että ratkaisu on löytynyt. Paraniko yhteydet aiemmasta vai oliko TV -palvelun vaihto ainoa muutos? Muuttuikoi aiemmin mainitut arvot (Rsrp, RSRQ ja SINR.) modeemin hallinnassa?






TV palvelunvaihto oli ainoa muutos ja nytkin liiga näkyy moitteettomasti:)






Loistava kuulla, että nyt pelejä pystyy seuraamaan normaalisti. 



 



C Moren kautta tulevassa streamissa on hieman alhaisempi Bit rate, eli sen maksimilaatu ei yhteydeltä niin paljoa nopeutta vaadi kuin Telia TV. 


Vastaa