Ratkaistu

"Mobiilipalveluidesi laatu" - Nettiyhteyden huippunopeus mittausjaksolla: toimiiko nyt (erityisesti Söderkullassa)?

  • 9 October 2023
  • 9 kommenttia
  • 189 katselukertaa

Kunniamerkki +1

Ei ole viikkoon ainakaan näkynyt kuin 0Mbit/s Minun Telian “Mobiilipalveluidesi laatu” -osiossa tuo netin huippunopeus mittausjaksolla. Kyllähän se alle vaihteluvälin pääosin huitelee, mutta ettei mitään olisi 😐

Uudehko tilaus kyseessä, alkuun kyllä näytti. Vikailmoitukset tehty. Toimiiko muilla Söderkullan alueen käyttäjillä tuo palvelu?

 

icon

Ratkaisu jäseneltä PiaJo 12 October 2023, 17:34

Katso alkuperäinen viesti

Aihe on suljettu kommenteilta.

9 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Ei ole viikkoon ainakaan näkynyt kuin 0Mbit/s Minun Telian “Mobiilipalveluidesi laatu” -osiossa tuo netin huippunopeus mittausjaksolla. Kyllähän se alle vaihteluvälin pääosin huitelee, mutta ettei mitään olisi 😐

Uudehko tilaus kyseessä, alkuun kyllä näytti. Vikailmoitukset tehty. Toimiiko muilla Söderkullan alueen käyttäjillä tuo palvelu?

Eipä tuo taida olla vain Söderkullalaisten kiusa , vaan laajempi ongelma. En sitä huippunopeutta aktiivisesti Minun Teliasta seuraa , mutta aina kun olen siellä käynyt , niin nollaa se on näyttänyt. Puhelimessani on Traficomin Bittimittari ja se kyllä pitää kirjaa nopeuksista ja laskee mm. keskiarvoja.

Kunniamerkki +1

Eipä tuo taida olla vain Söderkullalaisten kiusa , vaan laajempi ongelma. En sitä huippunopeutta aktiivisesti Minun Teliasta seuraa , mutta aina kun olen siellä käynyt , niin nollaa se on näyttänyt. Puhelimessani on Traficomin Bittimittari ja se kyllä pitää kirjaa nopeuksista ja laskee mm. keskiarvoja.

Ok…. Mun käytössä oleva kompakti 4G-purkki ei tarjoa statistiikkaa nopeuksien vaihteluista, pelkkää datan määrän monitorointia. Pitäisi joku päivä laittaa vaihtopurkki kehiin (tp-link archer600), siinä näyttäs olevan jonkinlainen näkymä liikenteen nopeuteenkin (real-time rate). Puhelimen operaattori vaihtuu myöhemmin, sillä tosiaan pääsee seuraamaan helpommin. Hämäs vaan kun viikon verran toimi tuo Telian tarjoama tieto, jonka perusteella tein ekan pyynnön kaistan tarkistamisesta, kun ei edes vaihteluvälin alarajalle päästä kuin satunnaisesti. Tukarista tuleva signaali on kyllä vahva ilman lisäantennejakin, käyttäjiä lienee liikaa lupauksiin nähden.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Eipä tuo taida olla vain Söderkullalaisten kiusa , vaan laajempi ongelma. En sitä huippunopeutta aktiivisesti Minun Teliasta seuraa , mutta aina kun olen siellä käynyt , niin nollaa se on näyttänyt. Puhelimessani on Traficomin Bittimittari ja se kyllä pitää kirjaa nopeuksista ja laskee mm. keskiarvoja.

Ok…. Mun käytössä oleva kompakti 4G-purkki ei tarjoa statistiikkaa nopeuksien vaihteluista, pelkkää datan määrän monitorointia. Pitäisi joku päivä laittaa vaihtopurkki kehiin (tp-link archer600), siinä näyttäs olevan jonkinlainen näkymä liikenteen nopeuteenkin (real-time rate). Puhelimen operaattori vaihtuu myöhemmin, sillä tosiaan pääsee seuraamaan helpommin. Hämäs vaan kun viikon verran toimi tuo Telian tarjoama tieto, jonka perusteella tein ekan pyynnön kaistan tarkistamisesta, kun ei edes vaihteluvälin alarajalle päästä kuin satunnaisesti. Tukarista tuleva signaali on kyllä vahva ilman lisäantennejakin, käyttäjiä lienee liikaa lupauksiin nähden.

Tuosta Minun Telia -sivun mittarista olisi hyvä myös saada tutkinta käyntiin, että miksi se ei tuloksia näytä. Kerroitko tästä jo aiemmin asiakaspalvelulle samalla, kun ilmoitit liittymän hidastelusta?

Kunniamerkki +1

Ensin kyselin kaistaa lisää vikailmoituksen kautta, silloin huippunopeus vielä näkyi. Nyt on viikko mennyt ilman huippujen näkymistä, tein siitä aspalle lomakkeen kautta palautteen. Vikailmoitukseen ei ole vastattu, aspa vastasi laittavansa tiedon eteenpäin huippunäytön puuttumisesta. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Minun Telia -sovelluksen nopeustestaushan vain avaa oletusselaimessa telian nopeustestaussivun, eikä se suoraan pyöri tuossa sovelluksessa. Testasin äsken S21U luurilla ja uusimmalla Chromella, että tuo testaus toimi oikein.

Käyttäjätaso 7

Minun Telia -sovelluksen nopeustestaushan vain avaa oletusselaimessa telian nopeustestaussivun, eikä se suoraan pyöri tuossa sovelluksessa. Testasin äsken S21U luurilla ja uusimmalla Chromella, että tuo testaus toimi oikein.

Niinpä , mutta ei tässä siitä appista kyse olekaan.

Kyse on Minun Telia nettisivuilta löytyvistä statistiikka tiedoista , jotka näkyvät tietokoneen selaimella.

Kunniamerkki +1

Jepjep, parempi reititin, parempi nopeus - nyt pääsen ilmoitetun vaihteluvälin sisälle ihan mukavasti. Tuo Telian nettisivuilta löytyvä huippunopeuksien tilasto ei toimi vieläkään, mutta vaihtoreitittimen statistiikka on ihan riittävä tarpeen vaatiessa. Edellinen reititin siirtyi varalaitteeksi.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Jepjep, parempi reititin, parempi nopeus - nyt pääsen ilmoitetun vaihteluvälin sisälle ihan mukavasti. Tuo Telian nettisivuilta löytyvä huippunopeuksien tilasto ei toimi vieläkään, mutta vaihtoreitittimen statistiikka on ihan riittävä tarpeen vaatiessa. Edellinen reititin siirtyi varalaitteeksi.

Huomasin tämän häiriötilanteen ja tein siitä omalla liittymälläni vikailmoituksen eteenpäin tutkittavaksi. Onko siitä tietoja, milloin viimeeksi se on toiminut? 

Kunniamerkki +1

Tuo huippunopeustilasto toimi ainakin 28-29.9.