Skip to main content

Vaihdoin mobiililaajakaista liittymän 150m 200m. No kuinka ollakkaan nopeus tipahti huomattavasti 150m hyvä kun on 100m joskus ollut käyttössä jo 3kk. Tehnyt vikailmoituksia 2 kpl. Mitään ei tapahdu täytyy sanoa että heikointa hommaa 10v mitä ollut asiakkaaan. Nyt täytyy miettiä uusiksi kenelle siirtyä asiakkaaksi. 

Onko hyviä ideoita.

 

--

Muokkaus SonjaMelina: tarkennettu otsikkoa ja poistettu allekirjoitus. Saat luotua itsellesi oman allekirjoituksen profiliasetuksista.

Kyllä liitin puhelimen reitittimen verkkoon. Ei SIM korttia puhelimessa. Reititin ei vaihtunut uuden sopimuksen myötä. Pelotti aikaisemmalla 150 ja hiukan yli ei uudella liittymällä. Eikä mikään ole aikaisemmin herjannut mitään elikkä onko kyseessä nyt reitittimen vika reititin on aika uusi reilu 1v. 

 

110 Mbps on erinomainen nopeus 4G-verkossa sisätiloissa. En näe tässä siis mitään ongelmaa. Kun päivitit liittymän 150M->200M niin saitko uuden liittymän samaan hintaan tai edullisemmin? Liittymässä on nopeusrajoitin, joten liittymän nopeuden nosto ei automaattisesti tarkoita, että saisit parempia nopeuksia, koska mobiiliverkko on jaettua kaistaa kaikkien alueen käyttäjien kesken ja nopeudet voivat vaihdella paljonkin eri hetkinä. 150M 4G-liittymä on jo tarpeeksi nopea kaikkeen käyttöön. Jos lisää nopeutta haluaisi niin sitten pitäisi katsoa 5G-verkon kuuluvuutta ja testata sen nopeuksia. Honor 90 Lite on 5G-puhelin, joten voit kokeilla päivittää liittymän 5 eurolla kahdeksi viikoksi 5G-kyvykkääksi, jos testaus kiinnostaa. Lisätietoja asiasta löydät Telian sivuilta: https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/5g-kokeilu


Tässä tuli juuri sähköpostia.

 

liittymävalikoimamme uudistuu, minkä vuoksi Telia Rajaton 150 M -liittymäsi poistuu valikoimastamme ja päivittyy automaattisesti Telia Rajaton 5G 200 M -liittymäksi 11.01.2024 alkaen. Uudistuksen ansiosta käytössäsi on jatkossa nykyaikainen liittymä, joka mahdollistaa nopeamman netin käytön rajattomasti 4G ja 5G-verkoissa. Liittymäsi kytkeytyy automaattisesti 5G-verkkoon, kun käytät 5G-puhelinta 5G-verkon alueella.

 

Elikkä tämmöinen 5g pakkosyöttö ihmetyttää kun se ei pelitä kaikkialla. Miksei vaihdeta toiseen 4g liittymään. Kumminkin reititin toimii 4g verkossa jonka nopeus pitäisi olla 200m mutta 100m pukkaa. Elikkä pitäiskö vaihtaa 100m eikä maksaa turhasta. 


Tuohon keskusteluun reititin on 1.6kk vanha Huawei 525


Tässä tuli juuri sähköpostia.

 

liittymävalikoimamme uudistuu, minkä vuoksi Telia Rajaton 150 M -liittymäsi poistuu valikoimastamme ja päivittyy automaattisesti Telia Rajaton 5G 200 M -liittymäksi 11.01.2024 alkaen. Uudistuksen ansiosta käytössäsi on jatkossa nykyaikainen liittymä, joka mahdollistaa nopeamman netin käytön rajattomasti 4G ja 5G-verkoissa. Liittymäsi kytkeytyy automaattisesti 5G-verkkoon, kun käytät 5G-puhelinta 5G-verkon alueella.

 

Elikkä tämmöinen 5g pakkosyöttö ihmetyttää kun se ei pelitä kaikkialla. Miksei vaihdeta toiseen 4g liittymään. Kumminkin reititin toimii 4g verkossa jonka nopeus pitäisi olla 200m mutta 100m pukkaa. Elikkä pitäiskö vaihtaa 100m eikä maksaa turhasta. 

 

Kiinnostavin tieto toki on muuttuuko hinta jotenkin vai pysyykö samana?


Tuohon keskusteluun reititin on 1.6kk vanha Huawei 525

 

Huawei B525 on jo vanha laitemalli, joten oletko ostanut käytettynä sen? Vai tarkoititko B535?


Tässä tuli juuri sähköpostia.

 

liittymävalikoimamme uudistuu, minkä vuoksi Telia Rajaton 150 M -liittymäsi poistuu valikoimastamme ja päivittyy automaattisesti Telia Rajaton 5G 200 M -liittymäksi 11.01.2024 alkaen. Uudistuksen ansiosta käytössäsi on jatkossa nykyaikainen liittymä, joka mahdollistaa nopeamman netin käytön rajattomasti 4G ja 5G-verkoissa. Liittymäsi kytkeytyy automaattisesti 5G-verkkoon, kun käytät 5G-puhelinta 5G-verkon alueella.

 

Elikkä tämmöinen 5g pakkosyöttö ihmetyttää kun se ei pelitä kaikkialla. Miksei vaihdeta toiseen 4g liittymään. Kumminkin reititin toimii 4g verkossa jonka nopeus pitäisi olla 200m mutta 100m pukkaa. Elikkä pitäiskö vaihtaa 100m eikä maksaa turhasta. 

 

Kiinnostavin tieto toki on muuttuuko hinta jotenkin vai pysyykö samana?

Näin tutulla saman viestin ja hinta nousi n. 30€ tasoon.


Tässä voit tutustua liittymäsi ominaisuuksiin 
 

Puhelut

  • Nykyisin rajaton
  • Rajaton 11.01.2024 alkaen

Tekstiviestit

  • Nykyisin rajaton
  • Rajaton 11.01.2024 alkaen

Netin arvioitu maksiminopeus

  • Nykyisin 150 Mbit/s  
  • 200 Mbit/s 11.01.2024 alkaen

Netin määrä kotimaassa, pohjolassa ja Baltiassa

  • Nykyisin rajaton
  • Rajaton 11.01.2024 alkaen

Netin määrä EU/ETA-alueella

  • Nykyisin 27 Gt/kk, ylimenevä käyttö 1 €/päivä sis. nopeaa nettiä 1 Gt, jonka jälkeen nopeus hidastuu 128 kbit/s 
  • 11.01.2024 alkaen 37 Gt/kk, ylimenevä käyttö 1 €/päivä sis. nopeaa nettiä 1 Gt, jonka jälkeen nopeus hidastuu 128 kbit/s  

Kuukausimaksu

  • Nykyisin normaalia edullisempi etuhinta 18,98 €/kk 10.01.2024 saakka (norm. 29,90 €/kk)
  • 11.01.2024 alkaen etuhinta 24,99 €/kk 12 kk ajan, jonka jälkeen 34,99 €/kk

elikkä uutta pukataan mutta vanhaa ei saada laitettua kuntoon. ei oikein oo väliä vanhasta asiakkaasta. 


Kävin juuri irtisanomassa yhteys multi liittymän kun hinnat alkaa karkaamaan. Ja Sain saman viestin missä pakko myydään 5g vaikka sitä en halua tai tarvitse. Kaiken huppu kun luin tuon viestin missä sait etuhinta 24,99  niin minun etuhinta olisi 29,99, joo taas hienoa tasapuolisuutta. Ei mene ihan tasapuolisesti. Joten tulen myös tuon normaali liittymän irtisanomaan. Hinta täysin liika korkea , epäreilua hintapolitiikkaa ja tuo 5g pakkomyynti ei sovi minulle, en tarvitse kuin 10 Mbit/s puhelimeen, kaikki muu on turhaa.

 

Jotenkin viime vuosian tuota nopeutta on korostettu jotta hintaa saadaan nostettua ja sitä kehutaan, mutta on paljon ihmisiä jotka ei tarvitse nopeutta mutta nämä liittymät kuitenkin unohdetaan. Pitää siirtyä muualle ( ei välttämättä aurinkoisempaa ole muuallakaan, mutta kun ei ole vaihtoehtoa tuollaiseen yksipuoliseen toimintaa, eikä soiteta tai tiedustella mikä olisi tarve ja sopiva yhteys, ja sitten winback kikkailua joutuu ehkä harkitsemaan, luusi tämän tavan jo loppuvan ja reilusti heti tarjous vanhoille asiakkaille joilla on jo muitakin liittymiä teiltä).


Kyllähän Telia ottaa mielellään ilmoituksia katvealueista. Asun kuulema väärässä paikassa kun asun sellaisessa. Ei voida asialle mitään yksittäisen tapauksen kohdalla.

Ilmoitin tähän että jos lähden kotoa itään tai länteen kymmenen kilometriä autolla ajamaan, tilanne ei muutu yhtään paremmaksi sillä matkalla.

Sain vastauksen että tuntuu olevan sen verran ongelmallista aluetta että vaihda operaattoria.

Miksi ongelmat lähiseudun asukkailla alkoivat reilu pari vuotta sitten? Rakennettiin uusi, hieno Suomen Yhteisverkko alueelle ja samalla laitettiin pimeäksi lukuinen määrä muita mastoja.

Tämä on sitä uuden ajan asiakaspalvelua.


Kävin juuri irtisanomassa yhteys multi liittymän kun hinnat alkaa karkaamaan. Ja Sain saman viestin missä pakko myydään 5g vaikka sitä en halua tai tarvitse. Kaiken huppu kun luin tuon viestin missä sait etuhinta 24,99  niin minun etuhinta olisi 29,99, joo taas hienoa tasapuolisuutta. Ei mene ihan tasapuolisesti. Joten tulen myös tuon normaali liittymän irtisanomaan. Hinta täysin liika korkea , epäreilua hintapolitiikkaa ja tuo 5g pakkomyynti ei sovi minulle, en tarvitse kuin 10 Mbit/s puhelimeen, kaikki muu on turhaa.

 

Jotenkin viime vuosian tuota nopeutta on korostettu jotta hintaa saadaan nostettua ja sitä kehutaan, mutta on paljon ihmisiä jotka ei tarvitse nopeutta mutta nämä liittymät kuitenkin unohdetaan. Pitää siirtyä muualle ( ei välttämättä aurinkoisempaa ole muuallakaan, mutta kun ei ole vaihtoehtoa tuollaiseen yksipuoliseen toimintaa, eikä soiteta tai tiedustella mikä olisi tarve ja sopiva yhteys, ja sitten winback kikkailua joutuu ehkä harkitsemaan, luusi tämän tavan jo loppuvan ja reilusti heti tarjous vanhoille asiakkaille joilla on jo muitakin liittymiä teiltä).

Heippa! 3G-verkosta ollaan luopumassa. Emme kuitenkaan ole luopumassa kaikista 4G liittymistä, eli niitä löytyy vielä. Telia Dotilta löytyy nämä vaihtoehdot tai jos et halua meidän Dot-liittymää, niin kannattaa olla meidän asiakaspalveluun yhteydessä. Asiakaspalvelun kautta voimme kurkata meidän tämän hetkiset 4G liittymäpaketit.


Kyllähän Telia ottaa mielellään ilmoituksia katvealueista. Asun kuulema väärässä paikassa kun asun sellaisessa. Ei voida asialle mitään yksittäisen tapauksen kohdalla.

Ilmoitin tähän että jos lähden kotoa itään tai länteen kymmenen kilometriä autolla ajamaan, tilanne ei muutu yhtään paremmaksi sillä matkalla.

Sain vastauksen että tuntuu olevan sen verran ongelmallista aluetta että vaihda operaattoria.

Miksi ongelmat lähiseudun asukkailla alkoivat reilu pari vuotta sitten? Rakennettiin uusi, hieno Suomen Yhteisverkko alueelle ja samalla laitettiin pimeäksi lukuinen määrä muita mastoja.

Tämä on sitä uuden ajan asiakaspalvelua.

Silloin jos alueella on kuuluvuus heikentynyt huomattavasti, kuten kohdallasi on kirjoituksesi mukaan käynyt, niin olemme todella kiinnostuneita alueesta ja paikasta Häiriöilmoituksien puolella. Verkko ei saa yleisesti ottaen mennä huonompaan suuntaan parannuksien myötä. 

Voi olla myös tilanne, että siellä ei ole käyttäjiä tai käyttäjämäärät ovat laskeneet huomattavasti, minkä johdosta mastoja on uudelleen tarkisteltu ja niiden olemassaolon tärkeyttä mietitty. Ulkoinen lisäantenni on aina näissä tilanteissa myös se vaihtoehto ja mahdollisuus. 


Kuten näkyy kuvasta niin ei taida olla kunnon verkkoa. Onkohan mitään tehtävissä

 


No niin autaisko tuo vikapalveluun ja miten sen sinne saisi. Olikos joukossa joku operaattori voisko tiedottaa eteenpäin. Vai onko tosiaan niin että joutuu tämän takia vaihtaa operaattoria. Tietäisi vain informoida muitakin tämän talon ja  lähitalojen asukkaita. Huom. Isoja kerrostaloja. 


No niin autaisko tuo vikapalveluun ja miten sen sinne saisi. Olikos joukossa joku operaattori voisko tiedottaa eteenpäin. Vai onko tosiaan niin että joutuu tämän takia vaihtaa operaattoria. Tietäisi vain informoida muitakin tämän talon ja  lähitalojen asukkaita. Huom. Isoja kerrostaloja. 

Häiriöilmoituksen voit jättää osoitteesta https://www.telia.fi/kirjaudu/ . Kirjaudu sivustolle esimerkiksi verkkopankkitunnuksellasi ja valitse se liittymä jota ilmoitus koskee. Sitä kautta pääset sitten jättämään vikailmoituksen ja saamme sen tarkemmin tutkittavaksi. Onnistuuko näin? 

Toki voit olla myös telia.fi -sivuilta löytyvän chatin kautta yhteydessä niin sitäkin kautta saadaan asiaa eteenpäin. 


Tuohon voin sanoa kun suosittelette vika-/häiriöilmoitusta tekemään niin mitään ei tapahdu päivitellään vain toleransseja nopeuksissa. Mikä ei johda mihinkään. Niinpä suositan että tämän keskustelun voisi poistaa.

 


Tuohon voin sanoa kun suosittelette vika-/häiriöilmoitusta tekemään niin mitään ei tapahdu päivitellään vain toleransseja nopeuksissa. Mikä ei johda mihinkään. Niinpä suositan että tämän keskustelun voisi poistaa.

 

Olikos sulla nyt oikeasti muuta ongelmaa kuin se että et saa "kuin" 100 megaa latausta 4G verkosta. Jos ei ollut, niin ei kyllä varmasti mitään tapahdu vikailmoituksen johdosta, kun tuo on sen 10x minimi lupausta jo nopeampi.

Jos reititin on oikeasti tuo vanha Huawei 525 malli, niin verkosta voisi irrota mahdollisesti nopeamminkin mutta reititin olisi pullonkaulana.


Nyt ihmettelen kommenttia vanha Huawei. Olikin miellyttävä yllätys todeta nopeudeksi 442 megabittiä sekunnissa, joka on hyvää Wi-Fi 5 -tasoa. . Elikkä reititin pelittäis paremminkin Se ei kuitenkaan ole reitittimen vika, sillä rajat asettaa verkkopeitto. Elikkä ollaan lähtöpisteessä missä myydään nopeaa nettiä mutta verkkopeitto ei riitä. Huom. Tuo malli on viimeisimpiä ennen tuotteiden kieltopakkoa. Kannattais katsoa noita numeroita HUAWEI SANAN TAKAA. Elikkä lueppa tarkemmin ja selvitä oikea tieto.


Nyt ihmettelen kommenttia vanha Huawei. Olikin miellyttävä yllätys todeta nopeudeksi 442 megabittiä sekunnissa, joka on hyvää Wi-Fi 5 -tasoa. . Elikkä reititin pelittäis paremminkin Se ei kuitenkaan ole reitittimen vika, sillä rajat asettaa verkkopeitto. Elikkä ollaan lähtöpisteessä missä myydään nopeaa nettiä mutta verkkopeitto ei riitä. Huom. Tuo malli on viimeisimpiä ennen tuotteiden kieltopakkoa. Kannattais katsoa noita numeroita HUAWEI SANAN TAKAA. Elikkä lueppa tarkemmin ja selvitä oikea tieto.

Siis mistä minun ne pitäisi täältä kotisohvalta lukea "Huawei sanan takaa". Kirjoitit itse, että se on 525 malli, (joka on vanha malli) ja jätit näppärästi täydentävään kysymykseen vastaamatta. No ei tuolla B525 mallilla saa tuollaista 442 megaa ladattua verkosta ,joten ei liene se. En kyllä oikein ymmärtänyt miten tuo Wi-fi 5 tähän taas liittyy…

Toisaalta, teeppä sitten niitä vikailmoituksia kun nopeus on alle 10 megaa, niin joku voi jotain ehkä reagoidakkin. Sitä nopeimmissa latausnopeuksissa kaikki toimii, niinkuin on myytykkin.