Skip to main content

Moikka.

 

Kiimingin Jäälin alueella ei toimi netti iltaisin.

Tämä ongelma on jatkunut jos yli vuoden ajan. Olen ollut Tele.FI:n yhteydessä, jossa sitä on katsottu, ja vastaus aina sama. Tukiasemasta loppunut kapasiteetti. Tätä on satunnaisesti hyvitetty laskusta.

Aamulla ja päivällä tämä toimii hyvin. Ongelmat alkaa noin klo 19:00 -19:30.

 

 

Nyt viimeisimmän kerran kun olin yhteydessä teliaan päin, sieltä todettiin.

Tämä ei ole meille kannattavaa, ota tai jätä. ei hyvitystä.

Ihme hommaa, luulisi nyt kannattaa pitää nykyisistä asikkaista kiinni, ei se uusasiakashankintakaan ihan edullista ole.

 

Kysyn nyt, onko tämä siis telian tapa toimia kapasiteetin loppumistilanteissa?

Kaikki laskut olen maksanut aina ajallaan. Ilmeisesti vanha asiakkuussuhde ei merkitse mitään?

 

Viime marras-joulukuusssa sain tietoa tele.fi:n asiakaspalvelusta , että ensimmäisellä neljänneksellä olisi jääliin tulossa 2 tukiasemapaikkaa lisään, että kannattaa odottaa ne.

Kysyn nyt vielä, että onko ne jo tulleet vai tulossa, vai mikä niiden tilanne on?

 

 

 

Tällähetkellä tilanne on tämä, 3G toimii "parhaiten" 4 g on ihan onneton, sillä ei tee mitään.

 

 

 

 

Ping-isäntä: 8Ping-isäntä: 8.8.8.8 32 tavua tietoja:
Vastaus isännältä 8.8.8.8: tavuja=32 aika=1514 ms TTL=57
Vastaus isännältä 8.8.8.8: tavuja=32 aika=1429 ms TTL=57
Vastaus isännältä 8.8.8.8: tavuja=32 aika=1451 ms TTL=57
Vastaus isännältä 8.8.8.8: tavuja=32 aika=1496 ms TTL=57
Vastaus isännältä 8.8.8.8: tavuja=32 aika=1265 ms TTL=57
Vastaus isännältä 8.8.8.8: tavuja=32 aika=1545 ms TTL=57
Vastaus isännältä 8.8.8.8: tavuja=32 aika=1505 ms TTL=57
Vastaus isännältä 8.8.8.8: tavuja=32 aika=1089 ms TTL=57
Vastaus isännältä 8.8.8.8: tavuja=32 aika=327 ms TTL=57
Vastaus isännältä 8.8.8.8: tavuja=32 aika=1346 ms TTL=57

Ping-tilastot 8.8.8.8:
    Paketit: Lähetetty = 10, Vastaanotettu = 10, Kadonnut = 0
             (0% hävikki),
Arvioitu kiertoaika millisekunteina:
    Pienin = 327 ms, Suurin = 1545 ms, Keskiarvo = 1296 ms
Control-C

 

Nopeustesti ei lähtenyt toimimaan. pankki herjasi että sivustoa ei voi todentaa tms.

 

Nettiliittymäni nopeus on 100 mbit, jonka pitäisi mainoksien mukaan riittää tehokäyttöönkin.

Ongelma on vain, että illalla tämä ei toimi, jolloin olisin kotona.

 

 

 

Tottakai me halutaan pitää asiakkaista kiinni ja asiakkaat tyytyväisinä mutta nämä kapasiteetin lisäykset ei ihan hetkessä tapahdu. Katsoin että sinne olisi tulossa 2 uutta 4G tukiasemaa tämän vuoden aikana. Tuossa ei valitettavasti sen tarkempaa aikataulua ei ole tiedossa että tuleeko ne kesän aikana vai syksymmällä.


Hei,

 

Kiitos vastauksesta.

 

Mitä mieltä olette siitä, onko oikein attä asiakaspalvelusta on ilmoitettu että maksa toimimattomasta liittymästä täysi hinta tai vaihda liittymää, sinulla ei ole määräaikainen liittymä? Näinkö telia ratkoo ongelmat?

Olisin tyytyväinen tähän tilanteeseen mikäli liittymähintaa hyvitetään, koska se ei vain toimi. esimerkiksi nyt ping heiluu lähes sekunnissa. Koita tällä sitten hoitaa asioita.

 

astaus isännältä 8.8.8.8: tavuja=32 aika=1550 ms TTL=57
astaus isännältä 8.8.8.8: tavuja=32 aika=1048 ms TTL=57
astaus isännältä 8.8.8.8: tavuja=32 aika=1757 ms TTL=57
astaus isännältä 8.8.8.8: tavuja=32 aika=1748 ms TTL=57
astaus isännältä 8.8.8.8: tavuja=32 aika=1598 ms TTL=57
astaus isännältä 8.8.8.8: tavuja=32 aika=1249 ms TTL=57
astaus isännältä 8.8.8.8: tavuja=32 aika=1431 ms TTL=57
astaus isännältä 8.8.8.8: tavuja=32 aika=1678 ms TTL=57
astaus isännältä 8.8.8.8: tavuja=32 aika=959 ms TTL=57

 

 


Ymmärrän kyllä harmituksen. Tapauskohtaisesti noita hyvitelläänkin, mutta liittymässä itsessäänhän ei ole vikaa, vaan tukiasemassa kapasiteettiongelmaa. Kannattaa vielä olla yhteydessä Telialle, niin katsotaan tilanne vielä uudestaan.


Hei, kiitos vastauksesta.

 

Mielestäni vika on juurikin liittymässä, koska operaattori ei toimita siihen riittävästi kapasiteettia, vaikka ongelma on tiedossa ollut jo pitemmän aikaa.

Olen tehnyt asiasta häiriöilmoituksen, toivottavasti siihen vastataan. Yhteystiedot luultavasti löytyy tätäkin kautta jos halua yhteydenottoon on.


Kaikki tehdyt häiriöilmoitukset kyllä käsitellään mahdollisimman pikaisella aikataululla, eli siitä ei tarvitse olla huolissaan. Toivottavasti saadaan tilannetta piakkoin paremmaksi siellä!


Vastaa