Vaihdoin juuri Saunalahdelta Telialle, koska myyjän mukaan pitäisi olla erinomaiset 4G-yhteydet Hämeenlinnassa. Saunalahdella 4G toimi hyvin ja ainoastaan joinakin iltoina meni 3G:lle, mutta tällä uudella liittymällä taas pysyy koko ajan 3G:ssä ja netti ei toimi, jopa whatsapp pätkii pahasti. Hieman menee hermot, kun asiat ei toimi kuten pitäisi. Onkohan tälle tehtävissä mitään?
Hei @Heltsari ja tervetuloa Telia yhteisöön!
Olit ilmeisesti laitteen kerennyt käynnistellä uudelleen operaattorin vaihdon jälkeen.
Mikäli laite ei vaikuta nousevan ollenkaan 4G-verkkoon, voisi verkkoasetusten nollauksesta olla apua.
Tässä ohjeita miten sen saat tehtyä:
IOS: Valitse Asetukset > Yleiset > Nollaa > Nollaa verkkoasetukset
Android: Käytä asetusten haku toimintoa ja kirjoita siihen nollaa/verkkoasetukset.
Kun laitteen verkkoasetukset on nollattu laite tulisi käynnistää uudelleen jos se ei automaattisesti sitä tee.
Toivottavasti tästä on apua ja pääset meidän 4G nopeuksia testailemaan.
Kiitos vastauksesta,
kokeilin tuota tänään, mutta ei tullut apua. Tänään liittymä tippunut pois jopa 3G:stä muutaman kerran ja näyttänyt vaan E. 4G:hen pääsi parin kilometrin päässä kotoa, mutta täällä kotona netti ei tahdo toimia ollenkaan, vaikka en edes asu missään keskellä puskaa. Puhelin on IPhone SE, joka täyttää syksyllä 3 vuotta, mutta koskaan tähän mennessä ei ole ollut näin huonot yhteydet. Jos jatkuu näin, niin vaihdan kyllä takaisin, vaikka tää olisi hieman edullisempi.
Nyt kuulostaa että osoite jää katveeseen 4G:n osalta. 4G:tä ei löydy myöskään ulkona kotiosoitteessa vaan pitää siis siirtyä muutama kilometri niin verkko löytyy?
Sisäkuuluvuus voi poiketa paljon ulkotilasta mutta tällöin ongelma poistuu ulkona ollessa jos rakennus itsessään vain blokkaa signaalin.
Alueen tilannetta voidaan toki tarkastella vähän tarkemmilla maamerkeillä tai sitten ihan suoraan kanssasi vaikkapa chatin kautta.
Tällä alueella pitäisi olla erinomainen yhteys Telian kartan mukaan eikä häiriöitäkään ilmeisesti pitäisi olla. Asuintaloni on jo useamman vuoden vanha ja tosiaan edellisellä liittymällä ihan hyvin toimi 4G täällä. Hetkellisesti tässä iltapäivällä ja illalla 4G tullut näkyviin tässä kotona, mutta heti kun yritän nettiä selata, se tippuu 3G:hen ja takkuaa ihan järkyttävästi. Ihan kuin olisi palannut ajassa 5-10 vuotta taaksepäin.
@Heltsari@ kirjoitti:Tällä alueella pitäisi olla erinomainen yhteys Telian kartan mukaan eikä häiriöitäkään ilmeisesti pitäisi olla. Asuintaloni on jo useamman vuoden vanha ja tosiaan edellisellä liittymällä ihan hyvin toimi 4G täällä. Hetkellisesti tässä iltapäivällä ja illalla 4G tullut näkyviin tässä kotona, mutta heti kun yritän nettiä selata, se tippuu 3G:hen ja takkuaa ihan järkyttävästi. Ihan kuin olisi palannut ajassa 5-10 vuotta taaksepäin.
Telian kuuluvuuskartta on suuntaa-antava, mutta parhaimman ja tarkimman tiedon saat Häiriöilmoitusten puolelta. Verkon kuuluvuuteen tulee parannuksia tasaiseen tahtiin. Mikäli apuja ei näyttäisi tulevan oheisen linkin kautta (vain uudet tukiasemat 3G/4G-verkon osalta, ei siis näytä kapasiteettilaajennuksia), niin pyytäisin tulemaan keskustelemaan kanssamme Chattiin Omien Sivujen kautta tai sitten soittamalla puh. 020 690 400 (mpm/pvm). Tarvittaessa voisimme tarkistaa kuuluvuustilannettasi tarkemmin.
Kiitos, tuon kartan mukaan ihan tohon naapuriin olisi tulossa sekä 3- että 4G- tukiasemat.
Nyt tässä 15 minuutin aikana takapihallani verkko hyppinyt 4G-3G ja jopa E, mutta ainakin nyt se parempi verkkojen löytynyt välillä, mikä on plussaa. Ehkä viikonlopun jälkeen katson, mikä on tilanne, jos otan yhteyttä.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.