Terve! Mitä pitää tehdä kun puhelimen ylälaidasta häviää netti kokonaan eikä auta puhelimen käynnistys uudelleen
Hei!
Hieman tarkemmin jos voisit kuvailla tapahtumaa. Eli siis onko kyseessä matkapuhelinverkko vai wifi, vai kenties kummatkin? Onko ongelma alkanut ihan yllättäen? Tapahtuuko se tietyssä paikassa, vaikka kotona, mutta kuitenkin yhteys pelaa esim. kaupassa taikka muualla reissussa? Onko käytössä multi-SIM -palvelu? Auttaako lentotilan päälle-pois -kytkentä?
Jos mahdollista, niin kannattaa lähteä rajaamaan ongelmaa:
Matkapuhelinverkko:
- tarkista, onko alueella häiriöitä, https://www.telia.fi/asiakastuki/viat-ja-hairiot/hairiokartat/hairiokartta2
- Onko riippuvainen verkosta (2G GSM, 3G, 4G?
- Kokeile liittymää (eli siis laittaa SIM-kortin) jossain toisessa laitteessa ja katso, katoaako matkapuhelinverkon signaali myös siinä
- Jos ei katoa, niin ongelma on puhelimessasi
- Jos katoaa, niin ongelma on joko SIM-kortissa, aluetta palvelevassa tukiasemassa, muualla Telian verkossa tai käyttöympäristöissä.
- Laitteen vikaa selvitettäessä
- Tarkista, onko käytössä viimeisimmät päivitykset puhelimen asetuksista
- Kokeile nollata verkkoasetukset
- Ota kaikki henkilökohtainen tieto talteen ja tee tehdasasetusten palautus
- Jos se ei auta, niin puhelin kaipaa huoltoa, jotain lienee fyysisesti rikki tai seonnut
- Muut vianaiheuttajat (ei puhelin)
- Mitä esim. Cellmapper -sovellus ilmoittaa signaalin voimakkuudeksi (eli sovelluksessa Tallenna-tekstin alla oleva lukuarvo (muotoa -xx dBm)
- Jos ollaan 4G LTE-verkossa lähellä arvoa -110, tai jopa -120 ja pienempi dBm, niin ongelman aiheuttaja on mitä todennäköisemmin heikko matkapuhelinverkon signaali
- Jos lukuarvo on esim. -80 dBm, -90dBm tasoilla, niin tuskin verkon katoaminen on siitä johtuvaa
- Jos ongelma on johonkin paikkaan sidonnainen, niin ilmeisemmin tuolla ei Telialla kuuluvuutta kunnolla ole. Tai kyseistä paikkaa palveleva tukiasema on viallinen
- Kokeilisin vaihtaa SIM-kortin uuteen
- Tekisin häiriöilmoituksen tarkalla viankuvauksella ryyditettynä.
- Mitä esim. Cellmapper -sovellus ilmoittaa signaalin voimakkuudeksi (eli sovelluksessa Tallenna-tekstin alla oleva lukuarvo (muotoa -xx dBm)
WIFI:
Kokeile käynnistää wifi-purkki uudelleen, jos se ei auta, niin tippuuko muut laitteet verkosta? Jos ei tipu, niin ongelma lienee juuri kyseisessä puhelimessa. Jos ei tehdasasetukset auta, niin suosittelen huollattamista.
Hei @Jjjjjj ja tervetuloa Telian yhteisöön!
Kokeile käyttää lentotilaa päällä, palautuuko netti?
Onhan sinulla viimeisimmät päivitykset puhelimessa?
Tehdasasetusten palautus voi viime kädessä auttaa, mutta kannattaa varmuuskopioida tiedostoja ennen sitä koska kaikki tallennetut tiedot häviää puhelimesta.
Kokeiltu toista SIM korttia ja tehdasasetuksetkin eikä toimi vieläkään
@Jjjjjj@ kirjoitti:Kokeiltu toista SIM korttia ja tehdasasetuksetkin eikä toimi vieläkään
Toimiiko SIM-kortti jossakin toisessa laitteessa? Tästä voisi kysäistä myös tarkemmin tuolta OnePlussan puolelta.
Itselläni on ollut vastaavaa ongelmaa. Netti lakkaa toimimasta kokonaan, sekä mobiilidata että wifi. Yleensä tämä tapahtuu noin keskiyöllä ja tähän ei auta mikään, mitä olen tähän mennessä kokeillut (uudelleen käynnistys, lentokonetila, 2G tai 2G/3G -tilan vaihtaminen jne.). Tämä ei ole siis jokapäiväistä, vaan tapahtuu vain toisinaan, viimeksi juuri äsken. Todella turhauttava ongelma, enkä tiedä, kuinka sen ratkaisisin, mutta tuntuisi, että tähän on jokin järkevä syy. Operaattorilla ei ole ollut tietääkseni mitään vikoja näihin aikoihin millään kerralla. Tämä on nyt tapahtunut neljä kertaa noin puolentoista kuukauden sisällä. En ole löytänyt muita vastaavan kuuloisia tapauksia OnePlus 6'sen käyttäjiltä Suomesta tai ulkomailta, paitsi tämän yhden lienee vastaavan tapauksen.
Onko vika edelleen päällä @Jjjjjj ja @halkinaurus? Onko selvinnyt jotain?
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.