Skip to main content

Mul on 4G mobiilinetti(?) Ja se katkeilee just koulussa, kun tarviin sitä. 

Koulussa on 2 kerrosta. 2 kerroksessa toimii hyvin, mutta kun meen 1 kerrokseen alkaa katkeilla ja lopuksi ei toimi ennen kuin en mee yläkerrokseen. Mulla ennen oli elisan liittymä ja nyt kun vaihoin sen teliaan ei vaan toimi.

Ei toimi rapussa eikä hississä/kellarissa.


@madinaaa3 kirjoitti:


Mul on 4G mobiilinetti(?) Ja se katkeilee just koulussa, kun tarviin sitä. 



Koulussa on 2 kerrosta. 2 kerroksessa toimii hyvin, mutta kun meen 1 kerrokseen alkaa katkeilla ja lopuksi ei toimi ennen kuin en mee yläkerrokseen. Mulla ennen oli elisan liittymä ja nyt kun vaihoin sen teliaan ei vaan toimi.



Ei toimi rapussa eikä hississä/kellarissa.






Morjesta!



 



Kuullostaisi aivan siltä, että koulurakennus on niin tiiviisti rakennettu, ettei matkapuhelinverkon signaali pääse läpäisemään seiniä ja siten puhelimesi menettää verkon. Monesti kouluissa ja muissa julkisissa rakennuksissa on sisäverkko, eli operaattori on rakentanut tukiasemaverkon rakennukseen. Samalla tavalla, kuin on rakennettu WLAN  eli langaton lähiverkko. Yleensä tämä operaattori on se, jolta kaupunki/kunta/koulu on ostanut omat liittymänsä. Oliskohan tässä nyt siitä kyse, että koulun opettajilla/henkilökunnalla on Elisa käytössään ja siten vain Elisalla on rakennuksessa toimiva verkko? Tai sitten Telian tukiasema on kauempana/huonommin suunnattu, kun Elisan tai tekniikka erilaista.



 



Kannattaa olla yhteydessä Telian asiakaspalveluun, https://www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedot , en nyt ole aivan 100% varma vaatiiko (oletan että olet alaikäinen?) huoltajan läsnäolon pelkkä kuuluvuudesta kysyminen?



 



Ottamalla yhteyttä aspaan varmasti selviää, onko Telialla tulossa parannusta sisäkuuluvuuteen. Jos ei ole, niin harkitsisin siirtymistä takaisin Elisalle. Kuitenkin pätkintä on varmasti haitallista ja haluaisit valita toimivan yhteyden.



 



 


Siellä voi olla Elisan toistimet jos yrityksen henkilökunnalla työliittyminä Elisa. Näin on jossain suurissa yrityksissä operaattoreilla. Käyttäjänä et voi asialle mitään paitsi jättää kuuluvuuspalautteen Telialle.


Vastaa