Tervetuloa Yhteisöön @n12345r ja kiva kun löysit paikalle :smileyhappy:
Tuo modeemin lokissa näkyvä hälytys voi johtua tästä yhteyden tökkimisestä.
Eli jos yhteys ei toimi kunnolla ja laitteet koittavat kuitenkin avata sivuja->tulee paljon DNS-kyselyitä ja kun yhteys taas toimii niin palvelimelta tulee paljon vastauksia purskeena mikä sitten triggeröi virheellisesti hälytyksen. DNS-kyselyt menevät UDP:llä.
Laite voi toki olla myös jumissa tai rikki niin siksi alkuun kannattaa palauttee se tehdasasetuksille painamalla sen reset-painiketta 10s laite käynnissä ja tarkistaa että ohjelmisto on ajantasalla. Laiteohjeen löydät täältä.
Jos edellä neuvotuilla toimilla ei ole vaikutusta niin onko siellä mitään verrokki liittymää, esim puhelimessa että onko ongelma kaikilla meidän liittymillä käyttöpaikassa vai ainoastaan tässä?
Terve @JuhoOlliLo
kiitos viestistä ja tervehdyksestä.
olen resetoinut modeemin mutta se ei auttanut asiaan.
Haasteelliseksi ongelman tekee tämä yhtäkkiä alkanut toimimattomuus. Minulla on ollut laite ja liittymä yli vuoden ilman häiriöitä, mutta nyt vastikään yhteyden katkeilu on alkanut.
Pitää testata jollain muulla liittymällä.
voivatko palomuuri tai viruksentorjuna olla syynä?
Silloin kun ongelmia esiintyy niin muuttuuko modeemin valoissa mikään ja onko ongelmat useammalla päätelaitteella jotka on yhdistetty modeemin, esim tietokoneella yhteys tökkii niin tapahtuuko samaa kännykällä modeemin wifissä?
Kaikki on toki mahdollista mutta oikein toimiessaan palomuuri ja virustorjunta ei aiheuta tällaista.