Vaihdoin tässä reilu kuukausi sitten Sonera Sopiva Suurenmoiseen hankittuani vihdoinkin älypuhelimen. Liittymän netti on nopea silloin kuin toimii, mutta yhteys on melko oikukas. Heti liittymän avattuani on ollut ongelmana, että netti saattaa välillä vain sanoa itsensä irti ilman näennäistä logiikkaa. Tätä tapahtuu niin Helsingin keskustassa kuin syrjemmälläkin. Välillä ongelmaan saattaa auttaa, että käyn asetuksista hakemassa mobiiliverkot uudestaan. Käytössäni on Huawei u8800 pro.
Sivu 1 / 1
Hei pahkina,
Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin päästään tarvittaessa vilkaisemaan tietojasi tarkemmin. Myös matkapuhelinnumero käy jos lisäät sen ilman väliviivaa (-).
Oletko kokeillut pakottaa laitetta sen asetuksista esim. pelkkään 3G tilaan onko tällä vaikutusta asiaan?
Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin päästään tarvittaessa vilkaisemaan tietojasi tarkemmin. Myös matkapuhelinnumero käy jos lisäät sen ilman väliviivaa (-).
Oletko kokeillut pakottaa laitetta sen asetuksista esim. pelkkään 3G tilaan onko tällä vaikutusta asiaan?
No kappas keppanaa, kuvittelin laittaneeni asiakasnumeron jo. Nyt pitäisi olla.
Hei pahkina,
mikäli ongelma seuraa sinua vähän joka puolelle liikkuessasi, niin silloin ongelma jää puhelinlaitteeseen tai sim-korttiin. Parhaiten pystyisit testaamaan tilannetta, jos sinulla olisi toinen matkapuhelin, missä voisit testata käyttäytyykö se samalla tavalla.
Normaalia ei ole, että joudut hakemaan mobiiliverkot uudestaan. Testaa ja ilmoittele, kuinka käy.
mikäli ongelma seuraa sinua vähän joka puolelle liikkuessasi, niin silloin ongelma jää puhelinlaitteeseen tai sim-korttiin. Parhaiten pystyisit testaamaan tilannetta, jos sinulla olisi toinen matkapuhelin, missä voisit testata käyttäytyykö se samalla tavalla.
Normaalia ei ole, että joudut hakemaan mobiiliverkot uudestaan. Testaa ja ilmoittele, kuinka käy.
Minulla on ollut aivan sama ongelma ja se on erittäin turhauttavaa. Minulle on tärkeää, että netti toimii moitteettomasti, mitä nykyinen liittymäni lupaa. Aivan ensimmäisestä päivästä saakka eli n. 20.11 nettiyhteys on ollut auttamattoman surkea. Edellinen liittymäni DNA:n kanssa ei takkuillut vaikka olikin 3G nettiyhteys. Ei ole väliä nykyisin, että onko Helsingin alueella vai syrjäseuduilla, sillä netti ei toimi laatua vastaavasti. Käytössäni on puolitoistavuotta sitten ostettu LG.
Hei Opiskelija92!
Kiitos viestistäsi. Periaatteessa yhteyden pätkiminen voi aiheutua neljästä eri tekijästä: Soneran matkapuhelinverkon häiriötilanteesta, matkapuhelinverkon kuuluvuudesta, liittymän SIM-kortista tai käytössä olevasta laitteesta.
Suosittelen tekemään liittymästäsi vikailmoituksen, jotta ongelman aiheuttajaa voidaan kunnolla tutkia. Vikailmoituksen voit tehdä esimerkiksi Sonera Omien Sivujen kautta osoitteessa:
https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/?someid=3417
Sisäänkirjautumisen jälkeen valitaan oikea liittymä ja tämän jälkeen kohta Tee vikailmoitus. Vikailmoituksesta tulee ilmetä 3-5 kappaletta tarkkoja ajankohtia (päivämäärä ja kellonaika), jolloin nettiyhteys on katkennut. Lisäksi tarvitaan tarkka osoite tai osoitteet, joissa ongelmat ilmenevät sekä käytössäsi olevan puhelimen merkki ja malli.
Mikäli mahdollista, voit testata SIM-korttiasi toisessa puhelimessa ja seurata, ilmeneekö samoja ongelmia myös toisessa puhelimessa. Tällä testauksella saadaan lisätietoja ongelman aiheuttajasta.
Kiitos viestistäsi. Periaatteessa yhteyden pätkiminen voi aiheutua neljästä eri tekijästä: Soneran matkapuhelinverkon häiriötilanteesta, matkapuhelinverkon kuuluvuudesta, liittymän SIM-kortista tai käytössä olevasta laitteesta.
Suosittelen tekemään liittymästäsi vikailmoituksen, jotta ongelman aiheuttajaa voidaan kunnolla tutkia. Vikailmoituksen voit tehdä esimerkiksi Sonera Omien Sivujen kautta osoitteessa:
https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/?someid=3417
Sisäänkirjautumisen jälkeen valitaan oikea liittymä ja tämän jälkeen kohta Tee vikailmoitus. Vikailmoituksesta tulee ilmetä 3-5 kappaletta tarkkoja ajankohtia (päivämäärä ja kellonaika), jolloin nettiyhteys on katkennut. Lisäksi tarvitaan tarkka osoite tai osoitteet, joissa ongelmat ilmenevät sekä käytössäsi olevan puhelimen merkki ja malli.
Mikäli mahdollista, voit testata SIM-korttiasi toisessa puhelimessa ja seurata, ilmeneekö samoja ongelmia myös toisessa puhelimessa. Tällä testauksella saadaan lisätietoja ongelman aiheuttajasta.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.