Nettiliittymä ei yhdistä - Uusi SIM

  • 24 July 2018
  • 1 kommentti
  • 3 katselukertaa

Huawei reitittimeen hankittu uusi Telia netti ei toimi. Kävin jo Telian myymälässä ja antoivat uuden kortin, joka piti vaan laittaa Sim korttipaikkaan ja sitten toimii. EI toimi eli missä vika. Ei toimi myöskään toisessa laitteessa eli testasin puhelimeen. Ei 4G yhteyttä!


1 kommentti

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @Merituul1L!


Onko SIM-korttia aktivoitu? Myös nettiliittymä SIM-kortit pitää aktivoida.


UUDEN SIM-KORTIN KÄYTTÖÖNOTTO (AKTIVOINTI) KIRJAUTUNEENA


Kirjautuneena Teliaan voit aktivoida SIM-kortin tätä polkua seuraamalla:



  1. Liittymäni ja palveluni

  2. Klikkaa liittymää, johon haluat tilata uuden SIM-kortin

  3. Kohdan "Liittymäsi" alta löytyy otsikko Hallinnoi liittymääsi

  4. Klikkaa Aktivoi SIM-kortti ja seuraa ohjeita.


Jos olet tilannut SIM-kortin asiakaspalvelusta, voit ottaa uuden SIM-kortin käyttöön tekstiviestillä.


UUDEN SIM-KORTIN KÄYTTÖÖNOTTO (AKTIVOINTI) TEKSTIVIESTILLÄ


Jos olet tilannut uuden SIM-kortin asiakaspalvelusta esim. laitteenvaihdon yhteydessä, voit ottaa uuden SIM-kortin käyttöön (eli aktivoida sen) tekstiviestillä. Tällöin nykyinen liittymänumerosi alkaa toimimaan uudella SIM-kortillasi.



  1. Lähetä ensin vanhalla SIM-kortillasi tekstiviesti AKTIVOI liittymänumerosi numeroon 18100 (0 €). Esim. AKTIVOI 0401234567. Voit myös lähettää viestin toisesta käytössä olevasta (esim. perheenjäsenen) liittymästä, mikäli vanha SIM-korttisi ei enää toimi.

  2. Saat aktivoinnista kuittausviestin puhelimeesi. Liittymänumerosi toimii nyt uudella SIM-kortillasi ja voit asettaa sen laitteeseen. Huom! Kortin aktivointi onnistuu vain kotimaassa.

  3. Tekstiviestin SIM-kortin aktivoimiseen voi lähettää millä tahansa toimivalla liittymällä, kunhan laittaa aktivoitavan liittymänumeron siihen viestiin.

Vastaa