Skip to main content

Nettinopeuden voimakas vaihtelevuus

  • August 24, 2019
  • 2 kommenttia
  • 78 katselukertaa

Olisin kyllä ihmetellyt jos oltaisiin oltu rehellisiä netin nopeuden suhteen. Kun ei tuo netti oikein näytä luvatulta 100mb nopeudelta tai edes lähelläkään 100mb. Yleensä se netti toimii siinä 0.1-3mb kohdalla ja välillä huutaa E siinä Telia FI jälkeen iphonessa. En kyllä enään ikinä tule takaisin tähän kurapaska nettiin joka varastaa rahasi *******alla internet yhteydellä jonka kuvittelet olevasi 100mb koska teidät on aivopesty. Ja kerran kun verrattiin kaverin kanssa nettien nopeutta vaikka meillä on sama liittymä ja oltiin samassa paikassa kyllä hänellä näytti kirkkaasti 5mb enemmän. Pls help

 

Edit ReOlivia: Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi

2 kommenttia

Purnipsi
Somettaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Somettaja
  • August 24, 2019

@jerskaaaa@  kirjoitti:

Olisin kyllä ihmetellyt jos oltaisiin oltu rehellisiä netin nopeuden suhteen. Kun ei tuo netti oikein näytä luvatulta 100mb nopeudelta tai edes lähelläkään 100mb. Yleensä se netti toimii siinä 0.1-3mb kohdalla ja välillä huutaa E siinä Telia FI jälkeen iphonessa. En kyllä enään ikinä tule takaisin tähän kurapaska nettiin joka varastaa rahasi *******alla internet yhteydellä jonka kuvittelet olevasi 100mb koska teidät on aivopesty. Ja kerran kun verrattiin kaverin kanssa nettien nopeutta vaikka meillä on sama liittymä ja oltiin samassa paikassa kyllä hänellä näytti kirkkaasti 5mb enemmän. Pls help


Hei,

 

Siinä olet oikeassa, että matkapuhelinverkon nopeuksissa voi olla suurta vaihtelua. Siksi kerrotaan aina vaihteluvälin alaraja, jonka alle mentäessä toiminta ei ole luvattua. Tuo 100M on mobiilissa vain se markkinoitu huippunopeus, johon saattaa jossain tilanteessa päästä. Se ei ole se, missä nopeus välttämättä koko ajan on. Nopeuteen vaikuttaa hyvin moni tekijä, kuten:

 

kuuluvuus, käyttäjämäärä, verkon häiriöt, päätelaite, yms.

 

Jos sinulla puhelin näyttää väliin verkoksi E, eli GSM, niin vaikuttaa, että tällä kertaa kiikastaa kuuluvuuden osalta. Kannattaa kontaktoida Telian asiakaspalvelua, jotta he voivat selvittää, millainen kuuluvuus alueellasi pitäisi olla ja olisiko jotain tehtävissä. Se on harmillista, jos vaihteluväliä ei olla tuotu myyntitilanteessa tarkasti ilmi. Täältä löytyvät liittymien palvelukuvaukset: https://www.telia.fi/toimitusehdot-ja-palvelukuvaukset

 

 


  • Ex-telialainen
  • August 24, 2019

@Purnipsi tuossa pohjustikin tilannetta hyvin ja nyt sitä pitäisi tutkia tarkemmin esimerkiksi chatin kautta niin ollaan viisaampia että mikä siellä ongelmia aiheuttaa ja onko sinne parannuksia tulossa.