Skip to main content

Nettitikun yhteys katkeaa jatkuvasti vaikka 4g-merkintä

  • August 9, 2015
  • 19 kommenttia
  • 68 katselukertaa

Nettitikkuni yhteys katkeilee aina, kun olen käyttänyt sitä muutaman minuutin. Jos yhdistän uudelleen, se näyttää 4g merkintää, mutta ei kuitenkaan ole yhteydessä nettiin. Jos käynnistän koneen uudelleen , ja yhdistän uudelleen, se toimii taas sen muutaman minuutin. Missä vika?

19 kommenttia

PasiS
Savumerkittäjä
  • Savumerkittäjä
  • August 9, 2015

Onko tikku asetuksissa pakotettu 4G:hen ? Jos 4G-kuuluvuus huono ja pakotettu siihen, niin ei voi tiputtaa 3G:lle ja yhteys voi katketa kokonaan. Toimisiko 3G:llä paremmin ? 


olkitu
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • August 9, 2015

Mikä on paikkakuntasi ja asuinalueesi? Löytyykö Cellmapperin kartasta alueesi liittyvää tietoa http://www.cellmapper.net/map?MCC=244&MNC=91&type=LTE&latitude=60.488536399999994&longitude=22.243478900000014&zoom=8 ? Jos ei löydy onko mahdollisesti Android laite jolla voisi mittailla signaalia alueellasi, sovelluksen käyttöohje: https://www.taisto.org/Cellmapper? Näin saadaan tietoa mahdollisesti tukiasemasta asuntoosi nähden.

 

Mikä mokkula on kyseessä? -> Testaa  mainitsemaan 4G pakotusta.

 

Oletko kokeillut hallinnasta katsoa yhteyden tilaa? Voit kokeilla toki pudottaa väliaikaisesti 3G verkkoonkin mutta ilman signaaliarvoja yms tietoa en lähtisi sanomaan mitään näistä teknillisissä asioista.

 


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • August 9, 2015

Nettitikku oli asetuksissa pistetty "AUTO" kohtaan. Yritin myös sitä 3g kohtaa, mutta ihan samalla tavalla se yhteys ei toiminut. Mokkulan nimeä en tiedä mutta sellainen leveä valkoinen 4g-mokkula. Verkkokeskuksessa luki että "ipv6" -yhteys ei toimi. Tässä nettitikussa oli vähän aikaa sitten sellainen ongelma että kun tikun yhdisti nettiin ja siinä luki "4g", niin se ei mennyt verkkoon ennenkuin muutaman minuutin kuluttua.


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • August 9, 2015

Tuolla 4g-merkinnällä meinasin siis sitä että se on jo yhdistetty ja siinä lukee että "katkaise" mutta ei silti ole yhteydessä nettiin. Onkohan soneralla verkossa jatain vikaa?


olkitu
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • August 9, 2015

Vaikea sanoa kun et kerro paikkakuntaasi tai mokkulasi merkkiä ja mallia. Ainakin tääläpäin 4G toimii loistavasti.

 

Oletko kokeillit pingata 8.8.8.8? Vastaako sielä pingiin? 

 

Soneralla on vain ja aknoastaan IPv4 verkko kuluttaja asiakkailla.


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • August 9, 2015

Paikkakunta on Keuruu ja mokkulan merkki Huawei. Niin se yhteys toimii loistavasti täälläkin sen n. 15 minuuttia kunnes katkeaa ja pitää käynnistää kone uudelleen...

 

pingausta en ole kokeillut.


olkitu
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • August 9, 2015

Kokeile pingausta IP-osoitteisiin ja nimiin myös. 

 

Mikä on Huawein malli? Niitä kun on vaikka kuinka paljon markkinoilla erilaisia.


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • August 9, 2015

Huawei E3276


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • August 9, 2015

  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • August 9, 2015

Nyt on pingausta kokeiltu eikä siitä ollut apua. Olen myös asentanut sen uudestaan mutta ei siitkään ollut apua.


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • August 9, 2015

Katsoitko tuolta lopusta kohdan : Heinäkuussa 2015 laitteeseen tullut päivitys ja ongelmatilanteet?

http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea/ohjeet/Huawei-E3276-(4G-nettitikku)?id=79051f43-47d2-4acd-8a3d-7a61fb783fde


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • August 9, 2015

Juuri äsken katsoin, mutta minulla on viimeisin versio.


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • August 9, 2015

Siis onko sinulla se heinäkuussa tullut kaksiosainen päivitys vai vain toinen siitä?


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • August 9, 2015

Katsoin nettitikun ohjelmiston verkkopäivityskohdasta, ja siinä sanottiin että minulla on viimeisin versio.


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • August 9, 2015

Onko sinulla tikussa jäljellä setup tiedosto vai onko se poistunut päivityksen yhteydessä?


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • August 9, 2015

Mistäköhän tämän saisi selville? Kait se siellä on kun asensin tikun eilen uudestaan tämän ongelman takia.


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • August 9, 2015

  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • August 10, 2015

Ei tuolla ainakaan sitä sanota että mistä setup tiedoston löytää nettitikulta. Sama ongelma jatkuu edelleen vaikka latasin tuon toisen päivityksen. Onko tikku hajalla?


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • August 10, 2015

Löysin tuommoisen jutun palstan arkistosta : 

http://klaani.sonera.fi/t5/Palstan-arkisto/Huawei-E3276-yhteys-katkeaa-pidemmilla-tauoilla/td-p/55758

Jos tuostakaan ei ole apua, niin ehkä kannattaa tikun kanssa käydä Sonera kaupassa. Voihan se olla tosiaan rikki.