Nettiyhtys katkea aina välillä

  • 28 September 2023
  • 2 kommenttia
  • 85 katselukertaa

Kunniamerkki +1

Mitä pitäisi tehdä kun netti ei toimi. Asun Pakilassa ja täällä on varmaan moni joka käyttää mobilidataa. Ainakin meillä usein klo 2 iltapäivän jälkeen hidastuu netti. Ja lopulta usein katuu… Tosi usein… Olen tehnyt vaikka mitä, vaihdettu modeemi, nyt TeliaX2, aiemmin ZTE,  resetoinut , taajuus lukinnut ym…. Ei vaan auta… Usein iltapäivisin käynistän kaikki laitteet uudelleen ja sitten ehkä toimii  vartin joskus pidempään, Joskus kokonaisia päiviä..

Sitten kun on valitellut liikkeessä ja Chatissa monta kertaa niin neuvoavat ottamaan Helpiin yhteyttä..  hinta on suolainen. Menisi varmaan pari kymppiä ihan helposti…… Olen lomautettu … En rupea maksamaan ,,-

Noin vuosi sitten tämä homma meni siihen että  mulla olisi ollut  noin ½ vuotta sopimustajäljellä mutta oli edelleen nuo pirun telian sähköpostit käytössä vaimon kanssa. En olisi voinnut katkaista … Sitten ne ehdotti että otan nuo TeliaX2 laitteet jossa ulkoinen antenni yksikkö tilalle.. Piti maksaa  tuo ZTE modeemi pois, oli joku satanen maksoi….  Mutta nyt olen päässyt eroon sähköposteista  mutta uuden modeemin takia liitymää sopimusta on vielä pitkään voimassa...


Aihe on suljettu kommenteilta.

2 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Mitä pitäisi tehdä kun netti ei toimi. Asun Pakilassa ja täällä on varmaan moni joka käyttää mobilidataa. Ainakin meillä usein klo 2 iltapäivän jälkeen hidastuu netti. Ja lopulta usein katuu… Tosi usein… Olen tehnyt vaikka mitä, vaihdettu modeemi, nyt TeliaX2, aiemmin ZTE,  resetoinut , taajuus lukinnut ym…. Ei vaan auta… Usein iltapäivisin käynistän kaikki laitteet uudelleen ja sitten ehkä toimii  vartin joskus pidempään, Joskus kokonaisia päiviä..

Sitten kun on valitellut liikkeessä ja Chatissa monta kertaa niin neuvoavat ottamaan Helpiin yhteyttä..  hinta on suolainen. Menisi varmaan pari kymppiä ihan helposti…… Olen lomautettu … En rupea maksamaan ,,-

Noin vuosi sitten tämä homma meni siihen että  mulla olisi ollut  noin ½ vuotta sopimustajäljellä mutta oli edelleen nuo pirun telian sähköpostit käytössä vaimon kanssa. En olisi voinnut katkaista … Sitten ne ehdotti että otan nuo TeliaX2 laitteet jossa ulkoinen antenni yksikkö tilalle.. Piti maksaa  tuo ZTE modeemi pois, oli joku satanen maksoi….  Mutta nyt olen päässyt eroon sähköposteista  mutta uuden modeemin takia liitymää sopimusta on vielä pitkään voimassa...

Helsingin Pakilan alueella on useita tukiasemia ja siellä ei alustavasti ole hälytyksiä näkyvissä niiden osalta. Kuvailemasi tilanne vaikuttaisi sille, että kapasiteetista siellä olisi kyse kun tiettyyn kellonaikaan hidastumiset alkavat. Mainitsit, että olet taajuuslukinnut laitetta, niin mille taajuudelle ja oletko kokeillut muita taajuuksia myös?

Ymmärsin että sinulla on käytössäsi kiinteä 5G-liittymä ja laitteet. Meidän häiriöilmoituksiin voi jättää viasta ilmoitusta, jos havaitsee verkon puolella olevan jotakin hämminkiä. Eli yhteys asiakaspalveluun joko soittamalla puh. 020 690 400 (mpm/pvm) tai sitten ottamalla yhteyttä kirjautumalla Minun Telia-sivustolla ja olemalla Chat-palvelun kautta yhteydessä. Sitä kautta voi meidän Häiriöilmoituksiin jättää tarvittaessa vikailmoituksen.

Asiakaspalvelumme ensin kartoitttaa tilannettasi ja pyytää esim resetoimaan laitteita. Tässä on huomionarvoista se, että myös ulkoyksikkö uudelleenkäynnistetään. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Yleensä jos palvelua ei saa sopimusehtojen mukaiseksi ja se katkeilee urakalla, eikä vikailmoituksenkaan kautta asia korjaannu, saa sopimukset todennäköisesti purettua.