Skip to main content

Olen ymmärtänyt , että uusiin Telia 5G-kotiliittymiin toimitetaan nykyään ZTE MC7010 modeemin asemesta Nokia FastMile 5G Receiver.

Tukisivuilla ei ko laitteen ohjeita ole eikä ole kyllä tuon ZTE:kään. Miksi näin? Käsittääkseni käyttöohjeet pitäisi kyllä lain mukaan olla kaikista operaattorin toimittamista laitteista.

https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet

Miksi tuota nokialaista ei ole erikseen myynnissä??

 

--

Muokkaus TeroRe: Muokkasin otsikkoa pienesti

Laitteen mukana tulevat kyllä käyttöohjeet. Minulla tuollainen laite on, olen nimittäin yhdessä testiryhmässä laitteeseen liittyen. Olisi toki hyvä tarjota ne ladattavaksi sähköisessä muodossa.


Laitteen mukana tulevat kyllä käyttöohjeet. Minulla tuollainen laite on, olen nimittäin yhdessä testiryhmässä laitteeseen liittyen. Olisi toki hyvä tarjota ne ladattavaksi sähköisessä muodossa.

Ok.

Enää ei puutu kuin , että laitetta saisi ostaa erillisenä kuten mitä tahansa modeemia.


Laitteen mukana tulevat kyllä käyttöohjeet. Minulla tuollainen laite on, olen nimittäin yhdessä testiryhmässä laitteeseen liittyen. Olisi toki hyvä tarjota ne ladattavaksi sähköisessä muodossa.

Ok.

Enää ei puutu kuin , että laitetta saisi ostaa erillisenä kuten mitä tahansa modeemia.

Laite on oikein mukava ja ollut varmatoiminen, mitä testissä olen sitä käyttänyt.


Laite on oikein mukava ja ollut varmatoiminen, mitä testissä olen sitä käyttänyt.

Sanos muuta. Sitä suuremmalla syyllä laite pitäisi saada kuluttajamyntiin laitteena. Kyllä nuo “Kiinan ihmeet” on jo nähty.


Tämä FastMile 5G ulkoreititin on kyllä yllättänyt positiivisesti. Tällä hetkellä laitetta myydään vain kiinteiden 5G-liittymien päätelaitteena. Lähtökohtaisesti kiinteä 5G-liittymää myydään vain sellaisille kuuluvuusalueille missä laitteen tulisi toimia parhaiten “automaatti” asetuksilla. Toisin sanottuna laitehjeita ei ole asiakastuen sivuilla, kun emme ole vielä nähneet niiden julkaisua tarpeelliseksi. 

Uskon, että ohjeet tulevat viimeistään siinä vaiheessa jos/kun laite tulee meille sellaiseen myyntiin ilman liittymää. 


Toisin sanottuna laitehjeita ei ole asiakastuen sivuilla, kun emme ole vielä nähneet niiden julkaisua tarpeelliseksi

Uskon, että ohjeet tulevat viimeistään siinä vaiheessa jos/kun laite tulee meille sellaiseen myyntiin ilman liittymää. 

Vai silleen. 😀

Mielestäni tulkitsette KKV:n ohjeita kovin laveasti. Kuluttajaviranomaisten mukaan kaikkien laitteiden mukana pitää olla käyttöohjeet tai ainakin ladattavissa netistä.


Toisin sanottuna laitehjeita ei ole asiakastuen sivuilla, kun emme ole vielä nähneet niiden julkaisua tarpeelliseksi

Uskon, että ohjeet tulevat viimeistään siinä vaiheessa jos/kun laite tulee meille sellaiseen myyntiin ilman liittymää. 

Vai silleen. 😀

Mielestäni tulkitsette KKV:n ohjeita kovin laveasti. Kuluttajaviranomaisten mukaan kaikkien laitteiden mukana pitää olla käyttöohjeet tai ainakin ladattavissa netistä.

Siis tietenkin laitteen mukana tulisi edelleen lähteä laitevalmistajan materiaali. Me emme ole erikseen asiakastukeen tehneet laitteelle taajuuslukitus jne. ohjeita mitkä muilta sisäreititin tyyppisiltä laitteilta löytyvät. 


Toisin sanottuna laitehjeita ei ole asiakastuen sivuilla, kun emme ole vielä nähneet niiden julkaisua tarpeelliseksi

Uskon, että ohjeet tulevat viimeistään siinä vaiheessa jos/kun laite tulee meille sellaiseen myyntiin ilman liittymää. 

Vai silleen. 😀

Mielestäni tulkitsette KKV:n ohjeita kovin laveasti. Kuluttajaviranomaisten mukaan kaikkien laitteiden mukana pitää olla käyttöohjeet tai ainakin ladattavissa netistä.

Ei varmasti ole mikään salaisuus, mutta minulla on kokemuksia niin Nokian brändäämättömästä kuin Telian fastmilesta. Tuo laite on suunniteltu ennen kaikkea palveluksi, eli siinä ei ole niin paljoa käyttäjän käsissä olevia namiskoja kuin mitä ZTE:ssa. Ehkäpä siksi sitä ei ole myynnissä pelkkänä laitteena.


Tämä FastMile 5G ulkoreititin on kyllä yllättänyt positiivisesti. Tällä hetkellä laitetta myydään vain kiinteiden 5G-liittymien päätelaitteena. Lähtökohtaisesti kiinteä 5G-liittymää myydään vain sellaisille kuuluvuusalueille missä laitteen tulisi toimia parhaiten “automaatti” asetuksilla. Toisin sanottuna laitehjeita ei ole asiakastuen sivuilla, kun emme ole vielä nähneet niiden julkaisua tarpeelliseksi. 

Uskon, että ohjeet tulevat viimeistään siinä vaiheessa jos/kun laite tulee meille sellaiseen myyntiin ilman liittymää. 

Mikäs tämän nokialaisen tilanne on? Onko tulossa myyntiin ilman liittymää??


Mikäs tämän nokialaisen tilanne on? Onko tulossa myyntiin ilman liittymää??

 

Omaan korvanappiini ei ole kantautunut tietoa että onko tällaista suunnitteilla. Laitoin kyselyä eteenpäin niin palataan tähän myöhemmin. 


Mikäs tämän nokialaisen tilanne on? Onko tulossa myyntiin ilman liittymää??

Ilmeisesti jonkinlaisessa harkinnassa tai keskustelussa tämä on ollut, mutta aikataulu on vielä avoin. 


Onkohan tuonne Nokia wirelessiin mitenkään mahdollista kirjautua jos laatikossa tulleita papereita tai laatikoita ole tallessa tämän 5G14-B kanssa. 


Onkohan tuonne Nokia wirelessiin mitenkään mahdollista kirjautua jos laatikossa tulleita papereita tai laatikoita ole tallessa tämän 5G14-B kanssa. 

Erillistä kirjautumisohjeita ei ole saatavilla. Ulkoyksikön hallinta tapahtuu hyvin pitkälti etänä. Mitä olisit itse halunnut tarkistaa tai muokata sen hallinnasta?