Moi!
Tarkoititko, että yhteys toimii, mutta normaalin "internet" -yhteyspisteen mukaisesti? Eli reititin ei saa julkista IP:tä ja portit ovat suljettuna yms.?
Olet ilmeisesti perinteiset konstit, eli uudelleenkäynnistykset ja profiilien tarkistamiset jo tehnyt, joten suosittelisin kysymään asiakas- tai vikapalvelusta tämän Open gate -palvelun tilanteen. Mikäli palvelua ei liittymältä syystä tai toisesta löydy, niin reititin ei tuota yhteyspistettä voi hyödyntää. Tällöin palvelu pitää kytkeä liittymälle uusiksi ja se onnistuu vain asiakas- tai vikapalvelun toimesta.
Mikäli palvelu on OK ja homma ei silti toimi, niin kokeilisin reitittimen resetointia eli tehdasasetuksille palauttamista. Tämä Open gate -palvelu on kunnossa täältä päästä yleisesti ottaen, joten kyse voi olla jonkinlaisesta päätelaitteen jumitilanteesta. Tuon resetoinnin jälkeen kannattaa käydä asetukset (verkkotila, langattoman verkon asetukset sekä yhteyspisteet) läpi ja kokeilla hommaa uudemman kerran.
Luulisin, että näillä eväillä päästään maaliin!
Ja onhan porttiohjaukset tai DMZ -tila kohdistettu oikealle IP-osoitteelle lähiverkossa? Laitteiden IP-osoitteet voi vaihdella useasti, jos ei ole määritetty Huaweistä MAC-sidontaa tai sitten laitteissa DHCP -poolin ulkopuolelta, samasta verkosta manuaalisesti osoite.
Ongelma ratkaistu! Ei muutakun soitto vaan soneralle ja hommat pelitti!