Skip to main content

Hei,

 

Opiskelijahintainen liittymä tilataan 2 vuodeksi määräaikaisella kuukausihinnalla. Saanko tilata paketin, jos opiskeluoikeuteni loppuu kesken tuon 2 vuoden määräajan?

Tuskin telia aktiivisesti tarkistaa, opiskeletko vai et... siitä vaan tilaamaan. Olennaista on, että olet ollut opiskelija (Opiskelijakortti) liittymän oston aikaan.



 



Toki Telialta voidaan korjata, jos asia jotenkin toisin on. Epäilen.


Moi @napsu91 ja tervetuloa Yhteisöön! @Purnipsi jo vastasikin eli voit hyvin tilata paketin vaikka valmistuisitkin kesken sopimusjakson :)


Opiskelijapojan liittymä on minun nimelläni. Voinko vaihtaa hänelle opiskelijaliittymän, vaikka olenkin laskun maksaja?



@V12SO kirjoitti:


Opiskelijapojan liittymä on minun nimelläni. Voinko vaihtaa hänelle opiskelijaliittymän, vaikka olenkin laskun maksaja?






Kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluun asiasta. Tulee muistaa että sopijan tulee olla täysi-ikäinen. Sillä kuka laskun maksaa, ei ole mitään merkitystä kunhan sen joku maksaa. Sopija on kuitenkin aina vastuussa sopimuksen velvoitteista ja laskuista.



@tilasto kirjoitti:



@V12SO kirjoitti:


Opiskelijapojan liittymä on minun nimelläni. Voinko vaihtaa hänelle opiskelijaliittymän, vaikka olenkin laskun maksaja?






Kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluun asiasta. Tulee muistaa että sopijan tulee olla täysi-ikäinen. Sillä kuka laskun maksaa, ei ole mitään merkitystä kunhan sen joku maksaa. Sopija on kuitenkin aina vastuussa sopimuksen velvoitteista ja laskuista.






Jep... kaiken järjen mukaa tuossa katsotaan, kuka on se liittymän käyttäjä. Jos olen yhtään kärryillä, niin nuo Telia X -liittymät ovat kaikille alle 26v henkilöille. Eli ei tarvitse edes olla opiskelija edun saadakseen. Frankin sivuilta hakeutuu aivan samoihin tarjouksiin, mutta niiden vain sanotaan siinä yhteydessä olevan opiskelijaliittymiä.



 



https://www.telia.fi/kauppa/liittymat/edut-alle-26-vuotiaalle



 



Sitä tosiaan en tiedä, pitääkö liittymä olla kenen nimissä, jotta tuo etu voidaan kytkeä... Se kannattaa aspasta varmistaa. Toki täällä Yhteisössäkin pyörii moderaattoreita/asiantuntijoita arkipäivisin "virastoaikaan", mutta kaikista nopeiten vastauksen saanee esim. Chatin kautta tai soittamalla Telialle.



 



 



Kuitenkin kun taas valitsee yhden noista ostoskoriin, ja katsoo tarjouksen tiedot:



https://kauppa.telia.fi/yksityisille/tuotteet/lisatty.aspx?Kampanja=xkampanja&cart=2b9edef4b42e4e9a8be8130e8d3af5ac



 



"Edun hyödyntääkseen asiakkaan tulee olla liittymän hankinta-/muutoshetkellä alle 26-vuotias."



Onko tässä asiakas: Liittymään merkattu sopija, eli esimerkiksi vanhempi. Vai liittymän käyttäjä, lapsi/nuori? Aspa voinee tämän selventää ja miten sitä tässä alle 26v tai opiskeluedun kanssa tulkitaan.


"Edun hyödyntääkseen asiakkaan tulee olla liittymän hankinta-/muutoshetkellä alle 26-vuotias."

Eli käytännössä itse asiakkaan, eli liittymän omistajan tulee olla hankintahetkellä alle 26-vuotias. 
Etu ei ole käytettävissä esimerkiksi vanhemman toimesta alle 26-vuotiaan opiskelijalapsen liittymään, sillä tuolloin omistaja on mitä luultavimmin vanhempi kuin 26-vuotias. 


Kiitos selvennyksestä asiaan, @RaMaria ! Tuon tiedon soisi löytyvän helposti myös tuolta Telian verkkokauppasivuilta. Varmasti moni samaa asiaa pohtii.


Niin, asiakas eli sopija on se ketä sopimuksen tekee ja sopimuksen velvoitteista on vastuussa, ja jos on jokin rajoitettu kriteeri jonkin palvelun toimittamiseksi tai hintaetu esim. ikään perustuen niin sopijan ikähän se on joka ratkaisee ei sen kuka liittymää käyttää, mihin osoitteeseen liittymä toimitetaan tai kuka maksaa laskun. 



Hyvin yksinkertaista mielestäni, mutta toki aina voi asioita tehdä selvemmäksi :)



@Purnipsi kirjoitti:


Kiitos selvennyksestä asiaan, @RaMaria ! Tuon tiedon soisi löytyvän helposti myös tuolta Telian verkkokauppasivuilta. Varmasti moni samaa asiaa pohtii.






Pistän tästä eteenpäin palautteen tiedoksi. :) 


Vastaa