Tervehdys.
Otsikko ei kerro aivan oleellisinta asiaa, mutta siihen suuntaan.. Ja jos foorumi on väärä, niin saa
opastaa oikeaan suuntaan.
Siirryin muuton yhteydessä kiinteästä laajakaistasta mobiiliyhteyden pariin ja olen nyt viikon
testaillut yhteyttä.
Ongelmana on pätkivä yhteys katsottaessa esim Netflixin kautta ohjelmia iPadin appsin kautta.
30s-5min välein tulee virheilmoitus "Sorry, no network connection available" tms. Outoa tässä
virheilmoituksessa on se, että yleensä itse ohjelma jatkaa pyörimistä virheilmoituksen taustalla.
Kun klikkaa "ok", niin ohjelma stoppaa ja se täytyy käynnistää uudelleen. Sama toistuu myös HBO
appsin kanssa, eli kyseessä ei ole appsi kohtainen vika.
Olen myös kokeillut kilpailevan operaattorin kortilla, ja tulos on sama. Eli kyseessä on tuon
perusteella ennemminkin TP-Linkin ominaisuus?
Sama toistuu myös toisella iPadilla testattaessa. Eli ei ole viallinen wifi yhteys iPadin osalta, ellei
sitten molemmat Pädit ole vikaantuneet yhtä aikaa..
Kun taas striimaan HBO tai Netflix ohjelmaa läppärillä, niin kaikki pelaa moitteettomasti!?!
Ei ole tullut ensimmäistäkään virheilmoitusta nettiyhteyden osalta, eikä ohjelmat pätki.
Onko kukaan törmännyt vastaaviin kummallisuuksiin? Puskuroiko läppäri enemmän tavaraa
talteen kuin iPad ja/tai ei reagoi pieniin wifi yhteyskatkoihin(?) niin herkästi?
Pariin otteeseen iPad on kadottanut koko verkon tuon virheilmoituksen yhteydessä. Wifi valikosta
joutuu silloin manuaalisesti valitsemaan verkon uudelleen.
Heitänkö TP-Linkillä vesilintua? Seuraavaksi ajattelin testata käyttää TP:tä vain siltana ja jakaa
varsinaisen kotiverkon muulla olemassa olevalla purkilla, jos kyseessä on vaikka TP-Linkin luoman wifi
verkon pätkimisominaisuus.
Kaikki vinkit tervetulleita.