Kävin päivittämässä puhelinliittymäni "Telia Kauppa Seppälässä" lauantaina 26.10.2019 n. klo. 13.
Myyjä 1 antoi mielestäni kohtuullisen tarjouksen, sai myytyä vielä HBO Nordicin kuukaudeksi, jotta "ei tarvitse maksaa liittymän päivitysmaksua" tjsp.
Sain kuitenkin samana päivänä paremmat liittymätarjoukset kilpailevalta operaattorilta, ja ajattelin vaihtaa kaikki liittymäni sinne.
Maanantaina 28.10 kilpailevalta operaattorilta tuli tekstiviesti, että liittymän avaus siirtyy, koska nykyinen sopimukseni on määräaikainen.
Tarkistin asian Omilta sivuilta, ja niinhän siellä luki, 12kk sopimus päättyy 24.10.2020. Tästähän Myyjä 1 ei maininnut sanallakaan.
Olin yhteydessä bottiin ja asiakaspalveliaan kaksi kertaa Omilla sivuilla.
Ensimmäisellä kerralla (sunnuntai 27.10) halusin irtisanoa mobiililaajakaistaliittymäni, jonka asiakaspalvelija suostui tekemään vasta 17 kirjoitetun viestin jälkeen, vängättyään ensin aikansa, miten teillä kaikki on paremmin.
Toisella kerralla (maanantai 28.10) asiani koski tätä määräaikaista puhelinliittymää. Asiakaspalvelija ajatteli, että olen saanut mukaani liittymäsopimuksen, jossa mainitaan sopimuksen määräaikaisuudesta.
Mitään sopimusta en nähnyt saatika allekirjoittanut. Sopimus tehtiin suullisesti ja tunnistautuminen ajokortilla.
Tämän jälkeen asiakaspalvelija kehoitti soittamaan liikkeeseen, jonka piti olla auki vielä pari tuntia. Hänen antamassaan numerossa kerrottiin, että puhelinpalvelu on sulkeutunut klo. 18:00.
Työviikko meni, ja kävin sunnuntaina 3.11. n. klo. 14 liikkeessä paikanpäällä, ja selitin Myyjälle 2 tilanteen.
Myyjä 2 pahoitteli kovasti, ja painotti, että liittymää sopiessa pitäisi painottaa, jos kyseessä on määräaikainen sopimus.
Hän ei pystynyt irtisanomaan sopimusta, koska minulle olisi tullut sopimussakot yms. Hän sanoi ilmoittavansa asiasta myymäläpäällikölle, ja ottavansa minuun yhteyttä alkuviikosta, kun asia selviää.
Odottelin koko viikon saamatta minkäänlaista vastausta.
Kävin liikkeessä taas tänään 11.11. n. klo. 13. Selitin Myyjälle 3, että minulle myytiin pari viikkoa sitten puhelinliittymä, josta muutaman päivän päästä selvisi, että se on määräaikainen.
Myyjä 3 totesi ensimmäisenä, että "no sitten se on määräaikainen."
Selitin asian uudestaan ja painotin, että määräaikaisuudesta ei mainittu minulle sanallakaan.
Myyjä 3 sanoi, ettei voi tehdä muuta, kun yrittää alkaa selvittämään, onko Myyjä 2 vienyt asiaa eteenpäin, ja pahoitteli, että joutuu pompottamaan minua edestakaisin.
Totesin, että "tämä on sitten viimeinen kerta kun tänne tulen, palataan."
Jos jonain päivänä saan tämän sopimuksen purettua, on melko varmaa, että liittymät on ja pysyy jollain kilpailevalla operaattorilla.