@Hannelei@ Hannelei kirjoitti:Vaihdoin prepaidin tavalliseen laskutettavaan liittymään. En löydä saldoa mistään, siis sieltä missä on liittymän laskutustiedot. Ei kai koko saldo ole hävinnyt?
Kysyin tätä chatissa kaksi päivää sitten, mutta kukaan ei ole vastannut.
Hei! Näkyykö omilla sivuilla liittymässäsi tuota saldoa hyvityksenä, kun katsot tarkan saldo erittelyn? Pitäisi kyllä näkyä, jos saldoa on jäänyt jäljelle.
Sonera Prepaid –liittymän vaihto laskutettavaksi liittymäksi
Voit vaihtaa Sonera Prepaid (Easy Prepaid tai Prepaid Nettikuukausi) -liittymän normaalisti laskutettavaksi Sonera Sopiva tai Liikkuva Netti -liittymäksi. Vaihtaminen onnistuuVerkkokaupassa tai Sonera Kaupassa.
Liittymän vaihdon yhteydessä prepaid-liittymän mahdollinen vastaaja sekä aktivoimasi verkkopalvelut (soitonsiirrot ja koputus) poistuvat. Liittymän vaihduttua saat tekstiviestin, jossa kehotetaan sammuttamaan ja käynnistämään puhelin uudelleen. Tämän jälkeen puhelimeesi lähetetään tiedonsiirto- ja MMS-asetukset.
Liittymän vaihdon jälkeen Sonera Prepaid -liittymästä käyttämättä jäänyt ladattu saldo siirtyy laskutettavalle liittymälle tavalliseksi lipukehyvitykseksi. Lipukehyvitykset koskevat vain puhe- ja tekstiviestimaksuja, ei kytkentä-, kuukausi- tai muutosmaksuja. Jos hyvitystä ei käytetä saman laskutuskauden aikana, käyttämättä jäänyt hyvitys siirtyy seuraavalla laskulle ja jatkuu näin, kunnes kaikki on käytetty.
Saldo on pelkkää nollaa. Uutta laskua on tullut, mutta se on erikseen. Sain kyllä tekstiviestin, jossa kerrottiin saldon olevan edelleen käytettävissä. Sitä jäi useampi kymppi. Onkohan ne tiedot tallentuneet sim-kortille todisteeksi.
Kyllä saldo siellä tallessa on, mutta se kohdistuu puhe-ja tekstiviestimaksuihin, eli sitä ei saa kohdistettua kuukausi- tai kytkentämaksuihin.
Jos paketti ylittyy, niin jäljelle jäänyt saldo kuittaa ylityksen
Tilasin tytölle telialta netistä tavallisen liittymän (rajaton lite 5 M, 13,99€/kk.) prepaid liittymän tilalle, niin että prepaid liittymän puhelin numero säilyisi samana. Siitä on jo yli viikko eikä uutta sim-korttia ole postissa tullut. Nyt mietin että tuleeko edes uutta SIM korttia vai vaihtuiko liittymä vain, eikä tarvita uutta sim-korttia?!
Hei @smallpepper ja tervetuloa Telian yhteisöön!
Sama Sim-kortti käy eikä sitä tarvitse vaihtaa ellei siinä ole vikaa. Näet omilta sivuilta myös aktiivisena olevan sim-kortin numeron kun kirjaudut sinne