ihan ensialkuun omasta puolestani pahoittelut ikävistä ja välinpitämättömiltä tuntuneista asiakaspalvelutilanteista, joihon olet joutunut asioituasi meidän kanssa.
Ymmärsinkö oikein, että sinulla on nyt verkkokaupan kautta tehty numeronsiirto käynnissä eikä sim-korttia näy eikä kuulu, vaikka päiviä jo kulunut useita? Eikä asiakaspalvelussa olla siirron perään katsottu niin pyydettyäsi?
Jos sinulla on Telia Kauppa lähellä, voit sieltäkin käydä tarvittaessa hakemassa sim-kortin ja samalla tarkistuttamassa siirron kulun ja kokonaistilanteen sen osalta.
Mitä siirtopäivän ajankohtaan tulee, niin siihen kyllä pystyy itse vaikuttamaan. Kerroit tehneesi kaupat verkkokaupassa, joten otin sieltä alle havainnoillistaakseni kuvakaappauksen, josta näkyy tilausvaiheessa kohta, missä siirtopäivän voi itse määrittää. Tässä sinun tapauksessasi tosin vähän liian myöhään ehkä tulee tämä tieto, mutta kerron sen kuitenkin. Jollekulle muulle siitä voi olla hyötyä.
Tuo siirron kesto puolestaan johtuu ihan siitä, että asiakkaalla tulee aina olla lain puitteissa mahdollisuus tilauksen peruuttamiseen.
Tuohon aivan kommenttisi alkuun, kun lainasit meidän viestiämme "Sopimuksen teon jälkeen sinulta ei vaadita toimenpiteitä, vaan operaattorit hoitavat siirron keskenään." Sillä tarkoitetaan sitä, ettei sinun tarvitse irtisanoa vanhalta operaattorilta sopimusta tai tehdä muitakaan itse siirtoon tarvittavia toimenpiteitä. Ainut on tosiaan uuden kortin vaihto luuriin sovittuna ajankohtana.
Jottei sinun tarvitsisi elää enää pidempään epätietoisuudessa asian kanssa, niin kehotan olemaan chatin kautta yhteydessä. Se palvelee kellon ympäri telia.fi:llä ja siellä ei nyt ole juuri jonoakaan, parin minuutin verran vain. Kun kirjaudut telia.fi:lle, päästään sieltä tarkistamaan siirron kulku ja tila.
@AaTanja@ kirjoitti:
ihan ensialkuun omasta puolestani pahoittelut ikävistä ja välinpitämättömiltä tuntuneista asiakaspalvelutilanteista, joihon olet joutunut asioituasi meidän kanssa.
En kaipaa pahoitteluja vaan olisin kaivannut jo päiviä sitten vastauksia ja tekoja !
@AaTanja@ kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein, että sinulla on nyt verkkokaupan kautta tehty numeronsiirto käynnissä eikä sim-korttia näy eikä kuulu, vaikka päiviä jo kulunut useita? Eikä asiakaspalvelussa olla siirron perään katsottu niin pyydettyäsi?
Ymmärsit aivan oikein. tilausvahvistus ja ensimmäinen tekstiviesti tuli kyllä nopeaan, mutta sitten on ollut täysi hiljaisuus. En ole juuri muuta tehnytkään kun chattaillut ja jättänyt soittopyyntöjä asiasta. alkaa paukut olemaan aika vähissä.
@AaTanja@ kirjoitti:
Jos sinulla on Telia Kauppa lähellä, voit sieltäkin käydä tarvittaessa hakemassa sim-kortin ja samalla tarkistuttamassa siirron kulun ja kokonaistilanteen sen osalta.
No kun ei ole. Olisin muuten käynytkin siellä, mutta on bussimatkan takana, eikä sinnepäin tällä viikolla muuta asiaa.
Ja koska Telian pitäisi se SIM kortti hoitaa ja kaikki siihen tilaukseen koskevat asiat. lasku varmaan tulee viimeistään ajallaan. mutta sitä ennenkin Telian pitäisi hoitaa leiviskänsä.
@AaTanja@ kirjoitti:
Mitä siirtopäivän ajankohtaan tulee, niin siihen kyllä pystyy itse vaikuttamaan. Kerroit tehneesi kaupat verkkokaupassa, joten otin sieltä alle havainnoillistaakseni kuvakaappauksen, josta näkyy tilausvaiheessa kohta, missä siirtopäivän voi itse määrittää. Tässä sinun tapauksessasi tosin vähän liian myöhään ehkä tulee tämä tieto, mutta kerron sen kuitenkin. Jollekulle muulle siitä voi olla hyötyä.
Tuo siirron kesto puolestaan johtuu ihan siitä, että asiakkaalla tulee aina olla lain puitteissa mahdollisuus tilauksen peruuttamiseen.
Ei todellakaan auta minua. Miksi tuota ei tilausvaiheessa mainittu tavullakaan. VAikka tein loppuviimein sen itse verkossa, mutta olin sitä ennen asiasta chatilla yhteydessä.
Asiakaspalvelijan olisi syytä kertoa kaikki tilaukseen perustuvat asiat. Mutta nykyään pitää itse kaikki etukäteen ottaa selvää ja asiakaspalvelijat tekevät korkeintaan sen viimeisen silauksen. pitäisi olla se tiedonanto velvollisuuskin.
Ymmärrän että soitonsiirron kesto perustuu lakiin mahdollisuudesta peruuttamiseen. Kysymys ei ole siitä. vaan että ei pidetä viiteen päivään edes ajantasalla. sen jälkeen kun perjantaina tuli viesti että olemme yhteydessä "pian". jätetään ihan tyhjän päälle. että onko se teidän "pian" ehkä kaksi päivää, viikko tai kaksi viikkoa.
Ja onhan se mahdollisuus annettu lain puitteissa peruutukselle vähemmässäkin ajassa - ei sen tarvii yli viikkoa kestää. Ja varsinkin jos asiakas varta vasten ilmoittaa että haluais sitä kiirehtiä. niin eikö se sanoma olisi ihan selvä (että asiakas on sen mahdollisuuden peruuttamiseen saanut ja käyttänyt): lain puitteissakin. Miksi tämä muille sitten on ollut mahdollista.
Se että perjantaina luvattiin soittaa "huomenna", niin siitäkin on jo kolmas arkipäivä tuon jälkeen. niin siihen verraten tää "pian" voisi tarkoittaa sitä kahta viikkoa.
Ja vaikka soitonsiirto tapahtuisikin kahden - neljän viikon kuluttua. niin pääpointti tässä on se, että SIM kortti puuttuu !!! Viime kuussa siis kun tein tilauksen, jonka sitten peruutin, niin SIM kortti tuli tilauksesta seuraavana arkipäivänä. Pitääkö minun nyt taas peruuttaa tilaus vain sen vuoksi, että te ette toimita SIM korttia ajoissa.
Jos sitä korttia ei tule viimeistään torstaina jolloin tulee viikko tilauksesta (kun perjantaina lähden reissuun ja tulen vasta maanantai iltana), niin joudun soitonsiirron peruuttamaan.
@AaTanja@ kirjoitti:
Jottei sinun tarvitsisi elää enää pidempään epätietoisuudessa asian kanssa, niin kehotan olemaan chatin kautta yhteydessä. Se palvelee kellon ympäri telia.fi:llä ja siellä ei nyt ole juuri jonoakaan, parin minuutin verran vain. Kun kirjaudut telia.fi:lle, päästään sieltä tarkistamaan siirron kulku ja tila.
Minä olen nyt kolmasti chattaillut (edellisen kerran nyt tiistaina päivällä) ja pari kertaa soitellut ja jättänyt soittopyynnön saamatta vastaukseksi kun pelkkää tyhjää.
Eikä ole kyllä mitään haluja lähtee varta vasten bussimatkan taakaa hakemaan SIM korttia ja kyselemään tilaukseni perään. Sen jälkeen kun mitään muuta en ole koko viikkona tehnytkään. Ei olis ollut vaikeeta antaa sitä tietoa puhelimitse tai chatissa.
Olen jokaisella chattikerralla jonottanut 10 - 40 minuuttia niin alkaa olemaan kaikenkaikkiaan ihan tarpeeksi aikaa ja työtä yhden tilauksen perään kyselemisestä. Tiedon hakemisesta minkä Telian olisi pitänyt hoitaa ilman lypsäystäkin.
chattailin nyt kuitenkin yön ratoksi kun arvelin että jonoa ei varmaankaan pahemmin ole. SAin epämääräisen vastauksen siihen että SIM kortti olisi lähetetty. Sen jälkeen kun kirjoitettiin että se lähetetään "yleensä" "pian" tilauksen jälkeen (niinkun aikaisemmin kerroin viimeksi tapahtuneenkin).
Sitten kun sanoin että täällä neuvottiin että tiedettäisiin onko se SIM kortti lähetetty. Niin sanottiin että on. Vaikka oikeasti siellä ei sitä varmaan tiedetty. Kuitenkin numeronsiirto kirjoitettiin tapahtuvaksi maanantaina 9.3. puolilta päivin. eli olen vielä matkalla silloin. Eli toivoa sopii että kortti tulee viimeistään huomenna.
Palaan vielä siihen kun viime perjantaina tuli tekstiviesti kohta tilaukseni ja tilausvahvistuksen jälkeen "Saat pian viestin numerosi siirto ajankohdasta". Niin miksi sitä tietoa ei voitu tekstarilla lähettää. kun se näköjään oli tiedossa.
miksi Telialta jokaisen asian pitää lypsää.
Onko tää sitä kuuluisaa "kopin" ottamista asiakkaiden asioista. ? Eli meitä pompotellaan ja heitellään kun palloa. Sitäkö tämäkin on.
Olen niin kyllästynyt että asiakkaiden asioita väheksytään.
Mikäli joudun nyt tämän kortin takia numeron siirron peruuttamaan, niin kolmatta kertaa en asiakkaaksenne edes yritä. Liian suuri vaiva. Suomeksi sanottuna: Ei tupata kun ei tykätä.
kirjoitti:
Asiakaspalvelijan olisi syytä kertoa kaikki tilaukseen perustuvat asiat. Mutta nykyään pitää itse kaikki etukäteen ottaa selvää ja asiakaspalvelijat tekevät korkeintaan sen viimeisen silauksen. pitäisi olla se tiedonanto velvollisuuskin.
Ymmärrän että soitonsiirron kesto perustuu lakiin mahdollisuudesta peruuttamiseen. Kysymys ei ole siitä. vaan että ei pidetä viiteen päivään edes ajantasalla. sen jälkeen kun perjantaina tuli viesti että olemme yhteydessä "pian". jätetään ihan tyhjän päälle. että onko se teidän "pian" ehkä kaksi päivää, viikko tai kaksi viikkoa.
Ja onhan se mahdollisuus annettu lain puitteissa peruutukselle vähemmässäkin ajassa - ei sen tarvii yli viikkoa kestää. Ja varsinkin jos asiakas varta vasten ilmoittaa että haluais sitä kiirehtiä. niin eikö se sanoma olisi ihan selvä (että asiakas on sen mahdollisuuden peruuttamiseen saanut ja käyttänyt): lain puitteissakin. Miksi tämä muille sitten on ollut mahdollista.
Se että perjantaina luvattiin soittaa "huomenna", niin siitäkin on jo kolmas arkipäivä tuon jälkeen. niin siihen verraten tää "pian" voisi tarkoittaa sitä kahta viikkoa.
Olet aivan oikeassa, että kaikki tilaukseen liittyvät oleelliset asiat tulisi käydä läpi tilausvaiheessa. Ja jos luvataan soittaa huomenna, niin silloin lupauksen tulee pitää. Pahoittelut omasta puolestani, että näin ei oltu toimittu.
SAin epämääräisen vastauksen siihen että SIM kortti olisi lähetetty. Sen jälkeen kun kirjoitettiin että se lähetetään "yleensä" "pian" tilauksen jälkeen (niinkun aikaisemmin kerroin viimeksi tapahtuneenkin).
Sitten kun sanoin että täällä neuvottiin että tiedettäisiin onko se SIM kortti lähetetty. Niin sanottiin että on. Vaikka oikeasti siellä ei sitä varmaan tiedetty. Kuitenkin numeronsiirto kirjoitettiin tapahtuvaksi maanantaina 9.3. puolilta päivin. eli olen vielä matkalla silloin. Eli toivoa sopii että kortti tulee viimeistään huomenna.
Asiakaspalvelussa näemme, jos SIM-kortti on lähetetty, mutta emme sitä missä se on matkalla. Kortti lähetetään normaalina kirjepostina, jolloin sille ei muodostu seurantakoodia. Normaalisti se tulee perille parissa päivässä, mutta on toki mahdollista, että siinä kestää joskus hieman kauemmin. Toivottavasti saat kortin ennen reissuun lähtöä.
Kaiken kaikkiaan homma ei ole mennyt ihan putkeen ja ymmärrän hyvin, että tilanne harmittaa. Pyrimme toki siihen, että tilausprosessi olisi asiakkaalle mahdollisimman helppo ja kaikki oleelliset asiat tulee selville. Tässä on meillä selvästi vielä kehitettävää.