Saldosopimus löytyy kyllä omasta liittymästä kohdasta Lisäpalvelusi. Näkyisköhän tuo kulutus/saldo paremmin Minun Telia appista, eikö saldosta tule myös viikottain tekstiviesti. Ainakin ennen on tullut.
@kiisseli67 kirjoitti:
Saldosopimus löytyy kyllä omasta liittymästä kohdasta Lisäpalvelusi. Näkyisköhän tuo kulutus/saldo paremmin Minun Telia appista, eikö saldosta tule myös viikottain tekstiviesti. Ainakin ennen on tullut.
Minulla on vanha nokia puhelin niin ei minulla ole tätä Minun Telia app saatavilla käyttöön.
Ennen omilta sivuilta näki että paljonko on saldosopimuksen saldoa jäljellä ja enään en sitä näe sieltä niin siksi alkoi epäillys että onko enään saldosopimus käytössä. Eli enään ei siis omilta silvuilta näe tätä paljonko on saldosopimuksen säldoa jäljelläkö? Jos näin on niin saisikohan sen sinne takaisin niin että näkisi?
Näkyykö sinulla omilla sivuilla kohdassa Näin olet käyttänyt liittymääsi, kuinka paljon saldoa on jäljellä tai olet kuluttanut. Myös Katso tarkka saldoerittely > kannattaa tarkistaa näkyisikö siellä. Laitoin asiasta myös viestiä eteenpäin Telialle.
Katsoin mainitsemasi kohdat läpi niin ei kummassakaan kohdassa silmääni iskenyt se kohta että paljonko saldoa jäljellä. Tarkkaan katsoin läpi. Mutta toivottavasti tulisi jokin tieto asiasta.
Huomenta @mikadooo! :smileyhappy:
Kyseisen aiheen tukisivuston löydät täältä:
https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/liittymien-lisapalvelut/saldopalvelut
"Saat tekstiviesti-ilmoituksen, kun olet käyttänyt 50 % saldorajasta. Toisen ilmoituksen saat, kun olet käyttänyt 75 % rajasta ja kolmannen, kun saldoraja on ylittynyt ja esto kytkeytynyt päälle. Viesti kertoo myös seuraavan avautumispäivän. Tekstiviesti-ilmoitukset lähetetään silloin kun liittymässä ei ole liikennepaketteja käytössä, eli esimerkiksi puhepakettia.
Jos käytössäsi on jokin liikennepaketti, saat liittymään vain sulkuviestin, kun saldoraja täyttyy."
Tietääkseni saldon seuraaminen onnistuu kyseisen liittymän sivulla Telian Omilla Sivuilla (kirjaudu sisään Telia-tunnuksella, pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella):
telia.fi/kirjaudu > Liittymäni ja palveluni > Oma liittymäpaketti
Tarkemman kuvauksen laskutuskaudella kertyneistä kuluista löytyy "Katso tarkka saldoerittely"-linkistä.
Liittymän hallintasivulta löytyy mittari miten olet käyttänyt liittymääsi esim. 10 kpl / x tekstiviestipaketista laskutuskauden aikana, jos kyseessä on matkapuhelinliittymäpaketti.
Saldokyselyn voit tehdä myös lähettämällä viestin SALDO (tai lyhyeen erittelyyn viesti SALDO L) numeroon 15400. Kyselyn hinta on 0,17 €/kpl.
____________________
Huom! Saldokysely on suuntaa-antava palvelu. Kotimaan puhelut ja tekstiviestit päivittyvät saldoosi muutaman tunnin viiveellä. Viihdepuheluissa sekä internetissä käytetyissä palveluissa viive voi olla pidempi. Ulkomaanpuhelut päivittyvät yleensä viimeistään viikon kuluessa, mutta viiveet voivat maakohtaisista eroista johtuen olla pidempiäkin.
____________________
Oliko tästä jotain apua? Ainakin tuosta saldosta voi päätellä paljonko saldoa on vielä jäljellä, jos saldosopimus (3€/kk) on vaikkapa esim. 20 euroa :smileyhappy:
Maksuttomassa Saldovahti-palvelussa taas voit itse määrittää summan (10-1000€), jonka ylittymisestä tulee automaattisesti ilmoitus tekstiviestillä esim. jos rajaksi on määritelty 18 € / laskutuskausi. Tällä voi tehostaa tuota saldosopimusta, niin ei ainakaan voi jäädä huomaamatta rajan mahdollinen ylittyminen.
@kiisseli67 kirjoitti:
Näkyykö sinulla omilla sivuilla kohdassa Näin olet käyttänyt liittymääsi, kuinka paljon saldoa on jäljellä tai olet kuluttanut. Myös Katso tarkka saldoerittely > kannattaa tarkistaa näkyisikö siellä. Laitoin asiasta myös viestiä eteenpäin Telialle.
@kiisseli67, en ole varma itsekään näkyykö tuota käytännössä saldosopimuksen rajaa ollenkaan liittymän hallintasivulla, mutta ainakin sitä on päivitetty mm. paljonko laskutuskautta on jäljellä ja "Katso laskusi"-linkki :smileyvery-happy:
@mikadooo, saldosopimuksen ja saldovahdin rajan tilaaminen/poistaminen/muokkaaminen itsepalveluna onnistuu "Lisäpalvelusi"-välilehdellä (Liittymäni ja palveluni > Oma liittymäpaketti) aika vaivattomasti.
✓-merkki kertoo myös suoraan, jos palvelu on käytössäsi ja "Lue lisää"-kohdasta pääset tarkastelemaan/tilaamaan/poistamaan/muokkaamaan palvelua.
Kiitos paljon kummallekkin vastauksista ja siitä että sain avun että saldosopimus on edelleen käytössä vaikka sitä saldosopimuksen rajaa ei enään liittymän hallintasivulla näykkään. Saldosopimusta kun olen tottunut käyttämään monta vuotta jo niin ei sitä ilman osaisi olla ainakaan vielä mutta ei sitä sitten tiedä että jos joskus tulevaisuudessa asiaa kokeilisi. :D Hyvä että saldosopimus on edelleen käytössä oleva palvelu ja voimassa oleva niinkuin ennenkin.
Mutta toivottavasti uudelleeen sen saldosopimuksen rajan seurannan saisi liittymän hallintasivuillekkin kun siitä oli niin helppo välillä käydä tarkistamassa että paljonko sitä nyt on vielä jäljellä. (idea)
Nytten sitten pitää laskimen ja puhelimeen tulevien viestien avulla saldosopimuksen rajaa seurata.
Itselläni on käytönmukaan laskutettava liittymä niin ne saldosopimuksen raja tiedot tulee onneksi vielä puhelimeen että tietää että milloin on esim puolet mennyt saldosta.
Kun yritän olla tarkka sen puhelinlaskuni kanssa ettei vain tulisi mitään yli suuria yllätys laskuja niin siksi käytän saldosopimusta.
mikadooo kirjoitti:
Mutta toivottavasti uudelleeen sen saldosopimuksen rajan seurannan saisi liittymän hallintasivuillekkin kun siitä oli niin helppo välillä käydä tarkistamassa että paljonko sitä nyt on vielä jäljellä. (idea)
Moikka @mikadooo ja kiitos ideasta, vien sen tästä eteenpäin ja kyselen vähän mihinkä tuo on hävinnyt. Kiitos myös @Sekunti ja @kiisseli67 erinomaisesta aktiivisuudesta täällä, olette ihan huippuja!