Skip to main content

Hankin tässä uuden Samsung Smart TV:n, jossa on sisäänrakennettu wifi ja verkkoselain. Ajattelin käyttää nettiä jo talossa olevalla ZTE MF910 4g -mokkulalla, mutta eipä se onnistunutkaan. Televisio löytää kyllä wlan -verkon, mutta ei yhdistä nettiin. Yritin tuntikausia etsiä netistä ratkaisua ongelmaani, mutta huonolla menestyksellä. 4g -liittymä on Soneran, joten kysäisin Soneran chatissa, missä voisi olla vika. Sieltä eivät osanneet auttaa, kehottivat vain soittamaan Helpsonin tekniseen tukeen (2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm). Laitoin vielä viestiä Samsungin tukeen ja sieltä epäilivät, että vika on internet -palveluntarjoajan ip -yhteyksissä. Joten lopulta otin puhelun Helpsoniin silläkin uhalla, että tulee kalliiksi. Puhelu kesti parisen minuuttia ja minulle kerrottiin, että tällä mokkulamallilla ja Samsungin Smart Tv:llä on "yhteenliitettävyysongelma". Ovat kuulemma viikottain yrittäneet ratkoa ongelmaa sekä siellä Helpsonilla, Samsungilla että ZTE:llä. Ongelman voi kuulemma kiertää hankkimalla televisioon Samsungin wifi- USB -tikun. Että sellaista. Toivottavasti tästä on apua jollekin, joka on etsimässä ratkaisua vastaavassa tilanteessa. En tiedä, jos olisin miespuolinen asiakas, olisiko tällaista asiakkaan "kierrätystä" joutunut kokemaan.

Moikka @vipi222 ja tervetuloa Klaaniin!



 



 



Kiva että jaoit kokemuksesi, toivottavasti jokin saman ongelman kanssa pähkäilevä löytää tästä avun itselleen. :)



 



Meidän aspan puolella (puhelinpalvelu, chat) ei tosiaan laitetukea ole tarjolla, joten asiakaspalvelija on siellä ihan oikein ohjannut helpsoniin. Helpson tietää näistä jutuista enemmän ja osasivatkin siellä kertoa heti, että on ongelmaa näiden kahden laitteen välillä.



 



Täällä Klaanissa onkin erityisen hyvä kysellä neuvoa tämmösissä jutuissa. Täällä klaanilaiset voivat neuvoa toisiaan ja jakaa kokemuksia. Me neuvonantajat sekä asiantuntijat täällä autamme myös mielellämme semmosissa jutuissa, jotka eivät vaadi asiakkaan tunnistamista. :)


Itse olen paininut saman ongelman kanssa. Eihän ratkaisu voi olla se, että pitäisi erillisiä laitteita tai sovittimia alkaa ostelemaan. Kyllähän laitteen pitää toimia ilman lisävarusteita siinä käyttötarkoituksessa, johon se on alunperin hankittu.

 

Huomasin asiaa selvittäessä, että tähän on ehdotettu myös teidän maksulliseksi muuttunutta open gate -lisäpalvelua. Olisiko jollain tapaa mahdollista saada varmuus alkaako yhteys toimimaan open gate-palvelun avulla?

 

 

 


Hain eilen tuon zte mokkulan ja törmäsin välittömästi tähän ongelmaan.. Palautukseen menee koko laite, nimenomaan mainitsin, että tv:n kanssa käyttö on runsasta. Eipä tarvinnut käyttää koko kahden viikon kokeiluaikaa.
Mitään lisälaitteita ei aio yhden mokkulan vuoksi hankkia.

Moro @Hirpa  sekä @juukoo ja tervetuloa Klaaniin! :)



 



Ongelmaa on siis joidenkin Samsungin smartTV -mallien kanssa, ei siis kaikkien televisioiden.



 



Tähän ongelmaan on siis softapäivitys tulossa valmistajalta, ajankohtaa ei kuitenkaan ole tiedossa.



Päivitys tulee OTA-päivityksenä (over the air).



Tuo erillisen sovittimen hankkiminen on ehdotus ensiavuksi, eli tuolla kombolla saa toimimaan nuo yhteydet, mikäli ei halua odotella. :)



 



Itse ainakin peukutan sen puolesta, että tuo korjauspäivitys tulee nopeasti. :)


@RaMaria
Osaatko sanoa, onko samaa ongelmaa muilla soneran tarjoamilla reitittimillä?

Ei ole tullut tietoon, että muilla laitteilla olisi tätä vastaavaa. :)



 



Meiltähän löytyy ZTE:n lisäksi pari Huawein reititintä, B593S sekä E5377T. :)


Juuri sama ongelma Sony tv kanssa. Aiemmin käytössäni oli kiinteä laakaista josta langaton reititin muodosti internet yhteyden, ja toimi hyvin. Nyt ZTE:n asetuksia ei löydy millään, tarjotaan vain tuota kallista neuvonta puhelinta. TV neuvoo ottamaan yhteyttä netti palvelun tarjoajaan, alkaa tuntua jotta oravan pyörä on käynnissä. Sonera osaa rahastamisen.


Moikka @rapiolla ja tervetuloa mukaan Klaaniin! :)



 



Kuten tässä ketjussa jo käytiinkin keskustelua, ei meidän asiakaspalvelussa pystytä laitetukea tarjoamaan, vaan Helpson pystyy auttamaan näissä jutuissa.



 



Mikäli jokin laite ei toimi oikein jonkin toisen laitteen kanssa, esimerkiksi tässä tapauksessa ZTE:n mokkula ei toimi Samsungin tai Sonyn kanssa, emme suoraan operaattorin toimesta pysty ratkaisemaan.



Yleensä nämä pystytään hoitamaan jommankumman valmistajan korjauspäivityksellä, riippuen kummanko puolella tuo ongelma piilee. :)



 



Helpson pystyy ohjaamaan ja neuvomaan näissä laiteasioissa, sekä he pystyvät antamaan ensiapuvinkkejä, mikäli esimerkiksi ratkaisu johonkin ongelmaan on tulon päällä, mutta ei heti saatavilla.



 



Kertoisitko tarkemmin mikä on telkkarisi malli, niin vinkkaan tästä eteenpäin? :)


Kiinteän laajakaistan vaihtaminen liikkuvaan tuli ajankohtaiseksi kun 4G alkoi vihdoin meilläkin toimimaan. Uskoin vaihdon noin vain sujuvan, toisin tuntuu käyneen. Kiinteällä yhteys toimi moitteettomasti. Sony TV on  KDL-42 W 653A 

TV- ilmoittaa tunnistaneensa reitittimen mutta ei voi muodostaa internet yhtettä ja neuvoo perehtymään zte:n PPPoP:n käyttöohjeeseen. Vaan se mukana tullut ohje on vähän "käpynen" tuote maallikolle. Tietokoneyhteksien kanssa ei ole ongelmia, vaan TV ongelma. 

 

Täytyy vain yriittää.


Sama homma. Televisiona Sony KDL48W605B.

Meillä aivan sama ongelma. Smart tv ollut 3 pv, mutta nyt jo hermot tiukilla puhelimen netin kanssa kikkailulla. Päivitystä ei ole tullut vieläkään, joten helpompi vaihtaa kokonaan merkkiä.


 

Ongelmaa on siis joidenkin Samsungin smartTV -mallien kanssa, ei siis kaikkien televisioiden.

 

Tähän ongelmaan on siis softapäivitys tulossa valmistajalta, ajankohtaa ei kuitenkaan ole tiedossa.

Päivitys tulee OTA-päivityksenä (over the air).

Tuo erillisen sovittimen hankkiminen on ehdotus ensiavuksi, eli tuolla kombolla saa toimimaan nuo yhteydet, mikäli ei halua odotella. :)

 

Itse ainakin peukutan sen puolesta, että tuo korjauspäivitys tulee nopeasti. :)


Olisiko teillä siellä Soneralla tietoa päivityksen etenemisestä, koska korjauspäivitystä ei ole kuulunut... Olen kärsivällisesti odotellut, mutta alkaa pikkuhiljaa usko tuohon päivitykseen loppua! Ja en todellakaan hanki mitään erillistä sovitinta. Täytyyhän vehkeiden toimia ilman erillisiä lisälaitteita, niin kuin on tarkoitus alunperinkin ollut?!


Moro

 

Täälläkin oli sama ongelma samsungin töllön kanssa, mutta viikonloppuna tullut päivitys mokkulaan korjasi asian.

Päivitys ei tullut OTA-päivityksenä vaan piti käydä ihan mokkulan asetuksista hyväksymässä.

Asian huomasin kun mokkulassa vilkku outo merkki.. eli tarkistakaapa mokkulanne.

 


Vähän vierestä nyt kun en pääse tarkastamaan toimintaa tv kanssa,  mutta... 

Päivitin kun tuo zte tarjosi päivitystä.  Nyt en pääse tuonne zte home sivulle. Tarjoaa vaan että "verkkosivu ei ole käytettävissä". Olisin halunnut tarkistaa kentän voimakkuuden lisäantennin paikan etsimisen yhteydessä kun taas yhteydet tökkii ja pahasti! Edes ylen arena ei tahdo toimia. 

 



@Kujala79 kirjoitti:

Moro

 

Täälläkin oli sama ongelma samsungin töllön kanssa, mutta viikonloppuna tullut päivitys mokkulaan korjasi asian.

Päivitys ei tullut OTA-päivityksenä vaan piti käydä ihan mokkulan asetuksista hyväksymässä.

Asian huomasin kun mokkulassa vilkku outo merkki.. eli tarkistakaapa mokkulanne.

 

 

Hei!

 

Kiitos tuhannesti!!! Päivitystä en olisi huomannut ilman vinkkiäsi... Nyt toimii verkkoyhteys mainiosti.

 


 

Lopetti täälläkin tuo zte.home sivu toimimasta tuon päivityksen jälkeen. IP-osoitteella pääsee ja ainakin omassa on siellä laitteen tiedoissa verkkotunnuksena http://ufi.ztedevice.com, jolla pääsee laitteeseen kiinni.


Buuttasin tuon reitittimen uudestaan ja rupesi tuo ZTE.home sivu toimimaan. Reitittimen ja tv:n toiminnan tarkastan myöhemmin. Elikkä kannattaa muistaa buutata aina välillä. Koskee nykyään kaikkia laitteita. :-)


Ja nyt testattu myös toimivuus telkkarin kanssa. Muuten toimii hyvin. Kerran on vaan katkaissut yhteyden kesken katsomista. Loin yhteyden uudelleen ja nyt toiminut hyvin.


Vastaa