Skip to main content

tuota noin, koitan aktivoida mun uutta korttia, mutta saan ilmoituksen häiriöstä. Onko kenelläkään muulla ollu nyt lähi hetkinä samallaista? kannattaisko mun käyä tyyliin liikkeessä aktivoimassa se?

Hei Raitatapetti ja tervetuloa Klaaniin!



 



Uuden SIM-kortin käyttöönotto (aktivointi) tekstiviestillä



Jos olet tilannut uuden SIM-kortin asiakaspalvelusta esim. laitteenvaihdon yhteydessä, voit ottaa uuden SIM-kortin käyttöön (eli aktivoida uuden SIM-korttisi) tekstiviestillä. Tällöin nykyinen liittymänumerosi alkaa toimimaan uudella SIM-kortillasi.





  1. Lähetä ensin vanhalla SIM-kortillasi tekstiviesti AKTIVOI liittymänumerosi numeroon 18100 (0 €). Esim. AKTIVOI 0401234567. Voit myös lähettää viestin toisesta käytössä olevasta (esim. perheenjäsenen) liittymästä, mikäli vanha SIM-korttisi ei enää toimi.


  2. Saat aktivoinnista kuittausviestin puhelimeesi. Liittymänumerosi toimii nyt uudella SIM-kortillasi ja voit asettaa sen laitteeseen.


  3. Huom! Kortin aktivointi onnistuu vain kotimaassa.




Jos olet siirtänyt numerosi toiselta operaattorilta, niin silloin joutuu tuota aktivointia odottamaan 5-10 arkipäivää ja tapahtuu muistaakseni automaattisesti eli ei vaadi itseltä toimenpiteitä.



Jos olet hakenut sim-kortin liikkeestä, pitäisi sen myös aktivoitua automaattisesti.



Voit kysyä liikkeestäkin aktivointia, joissain tapauksissa aktivointi voi maksaa 5€ Asiakaspalvelussa.



 



Voit yrittää myös aktivoida sim-kortin Omilla Sivuilla Sonera Tunnuksilla ja siellä toimii myös Chat, jonka kautta voi tuota aktivointia kysellä : www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Yleista-tietoa-Sonera-Omista-Sivuista?id=1323



@kiisseli67 kirjoitti:


Hei Raitatapetti ja tervetuloa Klaaniin!



 



Uuden SIM-kortin käyttöönotto (aktivointi) tekstiviestillä



Jos olet tilannut uuden SIM-kortin asiakaspalvelusta esim. laitteenvaihdon yhteydessä, voit ottaa uuden SIM-kortin käyttöön (eli aktivoida uuden SIM-korttisi) tekstiviestillä. Tällöin nykyinen liittymänumerosi alkaa toimimaan uudella SIM-kortillasi.





  1. Lähetä ensin vanhalla SIM-kortillasi tekstiviesti AKTIVOI liittymänumerosi numeroon 18100 (0 €). Esim. AKTIVOI 0401234567. Voit myös lähettää viestin toisesta käytössä olevasta (esim. perheenjäsenen) liittymästä, mikäli vanha SIM-korttisi ei enää toimi.


  2. Saat aktivoinnista kuittausviestin puhelimeesi. Liittymänumerosi toimii nyt uudella SIM-kortillasi ja voit asettaa sen laitteeseen.


  3. Huom! Kortin aktivointi onnistuu vain kotimaassa.




Jos olet siirtänyt numerosi toiselta operaattorilta, niin silloin joutuu tuota aktivointia odottamaan 5-10 arkipäivää ja tapahtuu muistaakseni automaattisesti eli ei vaadi itseltä toimenpiteitä.



Jos olet hakenut sim-kortin liikkeestä, pitäisi sen myös aktivoitua automaattisesti.



Voit kysyä liikkeestäkin aktivointia, joissain tapauksissa aktivointi voi maksaa 5€ Asiakaspalvelussa.



 



Voit yrittää myös aktivoida sim-kortin Omilla Sivuilla Sonera Tunnuksilla ja siellä toimii myös Chat, jonka kautta voi tuota aktivointia kysellä : www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Yleista-tietoa-Sonera-Omista-Sivuista?id=1323






Juuri niin! :)



 



Omilla Sivuilla onnistuu myös liittymän aktivointi Sonera Tunnuksilla kyseisen liittymän sivulta "Aktivoi SIM-kortti"-linkistä, johon pitää syöttää SIM-kortissasi oleva sarjanumero (numerosarja, jossa 12 numeroa). Aktivointi on maksuton.



 



 





 




Ja jos nuo itsepalvelukanat eivät toimi, niin aspan aktivoinnin kuuluisi saada ilman maksua, kunhan vain mainitsee, ettei aktivointi toimi.


Olen tämän tainnut joskus aiemminkin jossain yhteydessä mainita, ettei ainakaan minun kohdallani asiakaspalvelusta hankittu sim kortti aktivoitunut omatoimisesti. Se piti aktivoida joko puhelimen tai chatin kautta. Tilaamalla sim kortti kotiin, sekin on tullut kokeiltua, aktivointi itse onnistui.



@Purnipsi kirjoitti:


Ja jos nuo itsepalvelukanat eivät toimi, niin aspan aktivoinnin kuuluisi saada ilman maksua, kunhan vain mainitsee, ettei aktivointi toimi.






Joka tapauksessa tuohon löytyy ratkaisuna monta eri vaihtoehtoa. Asiakaspalvelussa ne ainakin sen homman taitaa :smileyvery-happy:



@kefiiri kirjoitti:


Olen tämän tainnut joskus aiemminkin jossain yhteydessä mainita, ettei ainakaan minun kohdallani asiakaspalvelusta hankittu sim kortti aktivoitunut omatoimisesti. Se piti aktivoida joko puhelimen tai chatin kautta. Tilaamalla sim kortti kotiin, sekin on tullut kokeiltua, aktivointi itse onnistui.






Täällä taas ei ole juuri koskaan tarvinnut aktivoida SIM-kortteja, koska ne ovat olleet automaattisesti tai asiakaspalvelun kautta kytkettynä valmiiksi :)


Nyt täytyy korjata tuota aiempaa viestiäni, kun tuli kirjoitusvirhe.

Tarkoitin tietenkin asiakaspalvelulla Sonera kaupasta hankittua sim-korttia.


Vastaa