Skip to main content

SIM-kortti ei toimi Huawei E5573C -reitittimessä

  • November 28, 2019
  • 14 kommenttia
  • 639 katselukertaa

Tilasin uuden reittittimen vanhan nettitikun tilalle koska se vanha ei enää löytänyt 4G verkkoa. Tilasin myös uuden sim-kortin kun en tahtonut saada vanhaa nettitikkua auki ollenkaan. Uusi sim-kortti aktivoitiin ihan ok. Mutta se uusi reititin ei lue tätä sim-korttia joka kyllä toimii vanhassa nettitikussani (jonka sain lopulta väkisin auki väännettyä). Sen turvin tässä nytkin kirjoittelen. Mikä neuvoksi?

Edit IlariJR: otsikko muokattu kuvaavammaksi.

14 kommenttia

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderaattori
  • November 28, 2019

@Tarolino@  kirjoitti:

Tilasin uuden reittittimen vanhan nettitikun tilalle koska se vanha ei enää löytänyt 4G verkkoa. Tilasin myös uuden sim-kortin kun en tahtonut saada vanhaa nettitikkua auki ollenkaan. Uusi sim-kortti aktivoitiin ihan ok. Mutta se uusi reititin ei lue tätä sim-korttia joka kyllä toimii vanhassa nettitikussani (jonka sain lopulta väkisin auki väännettyä). Sen turvin tässä nytkin kirjoittelen. Mikä neuvoksi?

Edit IlariJR: otsikko muokattu kuvaavammaksi.


Toimiiko uudessa reitittimessä mikään sim-kortti? Kysyikö nettitikkuun siirrettyäsi sim-kortin pin-koodia? 


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • November 28, 2019

En ole kokeillut muita simmejä uudessa reitittimessä. Se vanha (nettitikussa ollut) korttihan nollaantui kun aktivoin tämän uuden kortin. Pin-koodia ei kysytty johtuen siitä että olen sen toiminnon poistanut käytöstä. 


  • Telialainen
  • November 29, 2019

Suosittelen vielä kuitenkin käymään reitittimen asetuksissa tarkistamassa PIN-koodin tilanne. Asetuksissa voi antaa PIN-koodin tai asetuksissa voi ottaa PIN-koodin kyselyn pois käytöstä.

PIN-koodin kysely on aina kortti kohtainen, joten uudessa kortissa se voi olla päällä vaikka vanhasta sen olisikin poistanut.


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • November 29, 2019

Kiitos tiedosta. Vaan kun ei tule esiin mitään kuvaketta missä voisi asetuksia määrittää vaikka näytti siltä että se kyllä asentui koneelleni automaattisesti. Lieneekö sitten asentuminen jääneen jostakin syystä vajavaiseksi.


  • Telialainen
  • November 29, 2019

Huawei e5573-reitittimen hallintaohjelmaan pääset selaimella. Ohjeet asetuksiin löytyvät sivuiltamme ja sieltä kohdasta "PIN-koodin syöttäminen ja hallinta" löytyy PIN-koodiin ohjeita.


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • November 29, 2019

Juu tätäkin kokeilin mutta ei tule mitään tuollaista kuvaketta esiin.


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • November 29, 2019

Ts siis ilmoittaa että sivustoon ei saada yhteyttä.


Forum|alt.badge.img+6
  • Telialainen
  • November 30, 2019

Kokeiletko vielä toista selainta tai tyhjentää nykyisen selamine välimuistin (Cache). 

Kokeile myös kirjoittaa osoiteriville nämä osoitteet: https://192.168.8.1 ja http://192.168.8.1

Jos selain sanoo, ettei yhteys ole turvallinen, selaimesta riippuen tulis olla lisävaihtoehtona jatkaa sivulle. 


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • December 7, 2019

Ei se toimi kun tuo reititin ei vaan ota nettiyhteyttä joten taidan palauttaa koko roskan ja miettiä miltä operaattorilta mahtaisi saada paremmat laitteet.


Sekunti
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • December 7, 2019

Hei @Tarolino!

 

Tuo URL-osoite http://192.168.8.1 modeemin sisäinen hallintasivu. Etkö pääse kyseiselle sivulle päätelaitteesi nettiselaimella? Olethan varmasti muodostanut usb-kaapelilla tai wifi-verkon kautta modeemiin yhteyden päätelaitteellasi. Et muuten pääse laitteen hallintasivulle selaimellasi. Viimeisin vaihtoehto on nollata laite (painetaan pohjaan reset-nappi n. 5 sekunnin ajaksi) ja sen jälkeen aloitat alusta. Tuolta hallintasivulta pääset kurkkaamaam mikä esimerkiksi netin yhdistämisessä mahdollisesti mättää. Voi olla hyvinkin mahdollista, että usb-kaapelin kautta on yhteensopivuuden kanssa ongelmia päätelaitteellasi. Tämän asian voi tutkia myöhemmin :) 


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • December 7, 2019

Hei @Tarolino !

 

Voihan olla mahdollista että mokkula on rikki. Palaako siinä minkä väriset valot, kun yrität yhdistää sen nettiin?

Tälläistä on ollut myös toisen operaattorin samaisessa laitteessa :

Koita resetin päälle virran katkaisua. Jos ei enää päästä hallintasivuille vaikka USB-piuhalla koneessa kiinni, niin lienee rikkinäinen laite.


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • December 10, 2019

Kiitos kaikille vastanneille. Tämä kaikki menee tällaisen 60 v mummelin hilseen yli. Kävin siis Telia liikkeessä kun oli muutakin asiaa Isoon Omenaan ja sieltä laitettiin tämä nyt kuntoon. Joten nyt se toimii.


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • December 10, 2019

@Tarolino@  kirjoitti:

Kiitos kaikille vastanneille. Tämä kaikki menee tällaisen 60 v mummelin hilseen yli. Kävin siis Telia liikkeessä kun oli muutakin asiaa Isoon Omenaan ja sieltä laitettiin tämä nyt kuntoon. Joten nyt se toimii.


Hieno juttu että saatiin kuntoon, sehän on pääasia :)


Sekunti
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • December 10, 2019

Samaa mieltä! Etänä on hivenen vaikeaa neuvoa, niin välillä hyvä nykäistä hihasta tuttua joka voisi auttaa :smileyvery-happy:

 

Kysyvä ei tieltä eksy..