Skip to main content

SIM-korttien (liittymäkorttien) vaihdot kadonneiden ja/tai rikkoutuneiden korttien tilalle OVAT nyt maksullisia "uusille" (06.05.2015 jälkeen) Sonera Sopiva -matkaviestinasiakkaille ja Sonera Liikkuva Netti -mobiililaajakaistaliittymä-asiakkaille, sekä näihin nyt myynnissäoleviin Sonera Sopiva -matkaviestinliittymätyyppien sekä Sonera Liikkuva Netti -mobiililaajakaistaliittymätyyppien liittymiin (06.05.2015 jälkeen) vaihtaville/vaihtaneille ns. "vanhoille" asiakkaille!!
Kortinvaihto maksaa 5 euroa / vaihdettavaa liittymää (SIM-liittymäkorttia) kohden, mutta on edelleen täysin maksuton toimenpide, lähetettäessä uuden SIM-liittymäkortin tilaus internetissä, kirjautuneena omilla tunnuksilla Sonera Omille Sivuille.

 

Aiempien Sonera -matkaviestinliittymien (kuten esim. Minun Sonera ja aiemmat Sonera Sopiva -pakettiliittymätyypit sekä esimerkiksi myös aiemmin kytketyt Sonera Perus -matkaviestinliittymät) haltijoille sekä Sonera Mobiililaajakaistaliittymien (kuten esimerkiksi aiemmat Sonera Liikkuva Netti -mobiililaajakaistaliittymät) haltijoille eli liittymä-asiakkaille, SIM-korttien (liittymäkorttien) vaihdot esimerkiksi kadonneiden ja/tai rikkoutuneiden SIM-korttien tilalle, on onneksi jatkossakin täysin maksuton toimenpoide myös Sonera Kaupoissa tehtäessä.

 

Moikka ja tervetuloa mukaan Klaaniin!



 



 



Kyllä vain, eli itsepalveluna kortinvaihto on jatkossakin maksutonta Omien Sivujen kautta Sonera Tunnuksella.



Mikäli kortin vaihtaa myymälän tai asiakaspalvelun kautta, veloitetaan siitä 5€.



 



Matkapuhelinpalveluiden hinnasto löytyy täältä. :)



@RaMaria kirjoitti:

Kyllä vain, eli itsepalveluna kortinvaihto on jatkossakin maksutonta Omien Sivujen kautta Sonera Tunnuksella.

Mikäli kortin vaihtaa myymälän tai asiakaspalvelun kautta, veloitetaan siitä 5€.

 

Matkapuhelinpalveluiden hinnasto löytyy täältä. :)


Jo olemassaolevien Sonera -Matkaviestinasiakkaiden (ml. mobiililaajakaista-asiakkaat),
kannattaa kuitenkin huomata sekä muistaa tämä:
"Aiempien Sonera -matkaviestinliittymien (kuten esim. Minun Sonera ja aiemmat
Sonera Sopiva -pakettiliittymätyypit sekä esimerkiksi myös aiemmin kytketyt Sonera Perus
-matkaviestinliittymät) haltijoille sekä Sonera Mobiililaajakaistaliittymien (kuten esimerkiksi
aiemmat Sonera Liikkuva Netti -mobiililaajakaistaliittymät) haltijoille eli liittymä-asiakkaille,
SIM-korttien (liittymäkorttien) vaihdot esimerkiksi kadonneiden ja/tai rikkoutuneiden
SIM-korttien tilalle, on onneksi jatkossakin täysin maksuton toimenpide myös Sonera Kaupoissa tehtäessä."


Joten liittymätyypin vaihtaminen / päivittäminen nyt saatavilla oleviin (06.05.2015 jälkeisiin)
liittymätyyppeihin EI välttämättä ole täysin kannattavaa asiakkaalle itselleen. :)


 mikä tässä on ideana  liikkeiden  asiakasmäärien pienentäminenkö?  käsittääkseni jos  tilaa  sim kortin netin kautta  soneralle koituu  kuitenkin pikkusen postikuluja  kun  simmi lähetetään kotio mitä ei   myymälästä haettaessa koidu  eli rahallisesti  luulis että  asia on  plus miinus nolla  soneralle  tietysti   palvelumaksaa  eli halutaanko tässä karsia  liikkeiden lukumäärää siinä  ei taas ole mitään järkee että tilaat netin kautta  ja  sonera ilmottaa kun  simmi on haettavissa   soneran liikkeestä


Asiakkaita halutaan kannustaa itsepalveluihin, kun meillä on kuitenkin hyvät mahdollisuudet tähän Omien Sivujen kautta. 🙂 Omilla sivuilla voi tosiaan hoitaa lähestulkoon kaikki liittymäasiat liittymän päivityksestä lisäpalveluiden hankintaan ja SIM-kortin lähettämiseen.



 



Itsepalveluna tilattu kortti lähetetään aina asiakkaan kotiosoitteeseen. Sitä ei siis tilata ja noudeta liikkeestä.



 



Omasta mielestä tuo itsepalveluun kannustaminen on erittäin hyvä juttu. Se esimerkiksi vähentää puhelinasiakaspalveluun tulevia puheluita tai vierailuja liikkeisiin, jolloin ruuhkaisuuskin vähenee.


Minä tilasin hiljattain uuden sim-kortin liikkuva netti liittymääni, koska tarvitsin micro-sim kortin. Kortti tuli postilaatikkoon. Sen jölkeen se piti vielä aktivoida. Yritin aktivoida sitä tekstiviestillä, useaan kertaan, mutta se ei jostain syystä onnistunut. Soitin asiakaspalveluun, että voitteko aktivoida kortin. Sanoivat, että ilman muuta, hinta on kympin. Kerroin että olen yrittänyt aktivoida sitä tekstarilla, mutta eipä ole onnistunut. Ihmettelivät sitä, mutta lupasivat aktivoida sen ilmaiseksi, koska systeemissä on ilmeisesti joku vika.

 

Ihmettelen vain tuota kympin hintaa? Muistikohan aspa hinnan väärin, vai onko hinta laskenut hiljattain? Tästä on muutama kuukausi aikaa kun tilasin kortin.


Hinnastosta löytyy sekä sim-kortin vaihto 5 €, että sim-kortin aktivointi 5 €. Olisi laskutettu molemmat ?


Voi hyvinkin olla. Voiko sim-kortin siis myös aktivoida liikkeessä ilmaiseksi?


Kauppiaan luona menee myös tuo hinnaston mukainen maksu.


Eli sim-korttihan pitää aina myös aktivoida vaihdon yhteydessä, eli maksaa yhteensä 10e jos menee liikkeeseen? Ja jos tekstarilla ei onnistu aktivointi, kuten minun tapauksessani, niin aspa tekee sen edelleen ilmaiseksi? Asia selvä..


Vastaa