Skip to main content

Pari päivää sitten koitin Huawei B525-malliseen boksiin netistä tilattua antennia joka ilmeni huonoksi joten vaihdoin takaisin "pupunkorviin". Ilmeni kuitenkin että tästä lähtien yhteys on ollut huono ja olen yrittänyt noita antenneja väännellä ja käännellä. Signaaliarvot ovat:

RSRQ: -5dB
RSRP: -80dBm
RSSI: -55dBm
SINR: 12dB

Arvot suurinpiirtein samat ennenkuin yhteys huononi. SINR nousee välillä 20~ ja tippuu samantien alle 5~.  Mitähän tässä kannataisi tehdä? Yhteys noin kaksi kertaa hitaampi kuin ennen toisen antennin yrittämistä.

Onko SINR huonompi ilta-aikaan ja taas yöllä - aamulla - aamupäivällä parempi? SINR kuvastaa verkon häiriöllisyyttä, jostain syystä häiriöt nousevat.



 



Miten on laitteen hallinnasta, onko antennien asetus mikä? Jos on pupunkorvat kiinni, niin kokeile pakottaa ulkoiset antennit.



 



Voisi myös kokeilla taajuuslukitsemista, eli ihan 800 - 1800 - 2600MHz läpi, mitä tuolla valikossa on. Se varoittelee dramaattisesti yheyden katkeamisista, mutta voit aina palauttaa asetuksen ennalleen, jos valitsemalla taajuudella ei yhteyttä muodostunutkaan.



 


SINR huononee iltaa kohti ja sitten taas paranee yöllä. Päivänmittaan ennen sain ulos noin 30-60mbps down ja about 40up. Öisin sain ulos jopa 125mbps. Heti antennia koitettua tähän tuli muutos. Pupunkorvat on samassa asennossa kuin ennen uuden antennin kokeilemista. Huomasin noin kuukausi sitten että pupunkorvat toimivat parhaiten kun ovat laitettuna "x" muotoon ristikkäin. Ulkoiseksi on antennit pakotettu ja eri taajuuksia koitettu. 2600mhz tosi hidas, 1800mhz normaali ja 800mhz ei edes löydä signaalia. Ongelmana on se että SINR tippuilee hetkittäin todella paljon ja se että nopeudet on noin kaksi kertaa hitaammat kuin ennen. Tehdasasetukset palautettu eikä  muutosta.


@Surffari97 Vaikuttaisi sille alustavasti, että verkossa olisi kapasiteetin tarvetta. Meidän rakenteilla olevat verkot -sivustolta voisi katsoa, onko lähistölle tulossa parannusta. Se taas edesauttaa verkon kuormitustilannetta.

 

Toivoisin, jos näistä ei ollut apuja, niin tulisit kanssamme keskustelemaan esim. Chat-palveluumme kirjautumalla Telian sivustoille tai soittamalla puh.  020 690 400 (mpm/pvm). Pystyisimme Häiriöilmoitusten kautta katsomaan asiaa tarkemmin ja liittymäkohtaisesti.


Onko teidän mahdollista tarkistaa tuon tukiasema 141666:n tilannetta? Siihen on modeemi yhdistänyt ja kauheeta SINR-sahaamista ihan puskista kun muuten toiminut erinomaisesti



kirjoitti:

Onko teidän mahdollista tarkistaa tuon tukiasema 141666:n tilannetta? Siihen on modeemi yhdistänyt ja kauheeta SINR-sahaamista ihan puskista kun muuten toiminut erinomaisesti


Hei, tuolla tunnisteella ei päästä käsiksi oikeaan tukiasemaan. Suosittelen, että avaat Pian ohjeen mukaan meille yhteyden chat häiriöilmoituksiin niin voidaan katsoa asiaa sitä kautta :)


Vastaa