Skip to main content
Mitä priorisointi tarkoittaa käytännössä priorisoida voidaan 15000 viestin ja15000 puhe minuutin jälkeen luki sopimuksessa
Mulla nää ei kyllä tuu täyteen. Ja tuskin kellään mut
Siis kyllä asiakkaiden pitäis tietää. Mitä se tarkottaa
Netinnopeudessahan se lukee selvästi et 50gigan jälkeen nopeuslaskee 128

Laittaisitko Soneran Sopiva Jättiliittymän ehdot tänne kun eipä niitä tuola enään ole kun liittymä vanhentunut. 

 

Uusissa Sopiva liittymissä on tälläinen kohta ehdoissa.

 

Soneralla on oikeus rajoittaa rajattomalla puhe- ja viestiliikenteellä

tarjottavien pakettien käyttöä, mikäli käyttö ylittää kohtuullisen kuluttajakäytön

rajan. Käyttöä voidaan rajoittaa, jos teksti- ja/tai multimediaviestejä

lähetetään yhteen laskettuna yli 15 000 kappaletta

laskutuskaudessa, tai puheluja ja/tai videopuheluja puhutaan yhteen

laskettuna yli 15 000 minuuttia laskutuskaudessa.

Eli suomeksi Soneralla on oikeus rajoittaa puheluja kun ylität tuon rajan. "Rajaton" siis on tohon asti, eli liittymäsi ei ihan rajaton ole. 

 

Priorisointi tarkoittaa tässä liittymässäsi sitä varmaan että Soneran verkossa sinun liittymäsi on alemmassa asemassa kuin muut liitymät. Esimerkiksi verkon ruuhkaantuessa sinä joudut periaatteessa odottelemaan jos on paha ruuhka.



@olkitu kirjoitti:

Laittaisitko Soneran Sopiva Jättiliittymän ehdot tänne kun eipä niitä tuola enään ole kun liittymä vanhentunut. 

 

Uusissa Sopiva liittymissä on tälläinen kohta ehdoissa.

 

Soneralla on oikeus rajoittaa rajattomalla puhe- ja viestiliikenteellä

tarjottavien pakettien käyttöä, mikäli käyttö ylittää kohtuullisen kuluttajakäytön

rajan. Käyttöä voidaan rajoittaa, jos teksti- ja/tai multimediaviestejä

lähetetään yhteen laskettuna yli 15 000 kappaletta

laskutuskaudessa, tai puheluja ja/tai videopuheluja puhutaan yhteen

laskettuna yli 15 000 minuuttia laskutuskaudessa.

Eli suomeksi Soneralla on oikeus rajoittaa puheluja kun ylität tuon rajan. "Rajaton" siis on tohon asti, eli liittymäsi ei ihan rajaton ole. 

 

Priorisointi tarkoittaa tässä liittymässäsi sitä varmaan että Soneran verkossa sinun liittymäsi on alemmassa asemassa kuin muut liitymät. Esimerkiksi verkon ruuhkaantuessa sinä joudut periaatteessa odottelemaan jos on paha ruuhka.




kyllä  noi jättiliittymän  ehdot on samat

 eli 15000 yhteenlaskettuna  ei erikseen 

eli  priorisointi  tarkoittaa   todennäköisesti sitä että  puhelut menee  rajan ylittyessä vähemmän tärkeeseen luokkaan  mielestäni  tää on huono juttu koska asiakas ei voi olla varma mistä on kyse vaan ihmettelee miksi puhelut ei mene läpi  ellei tule sitten ilmotusta viestillä  että 15000 raja on  ylittyny ja siksi puhelut menee vähemmän tärkeeseen luokkaan 

tämä  on mulle siis  vaan periaatteellinen asia  mulla ei 15000 raja ylity

tähän  olis kiva että soneralainen vastais alkuviikosta kun tulee taas töihin 

 


tossa kun teoriassa voi käydä niin että  jos 15000 tuhannen raja on ylittyny niin  puhelimella ei  pääse läpi  jos on sillä hetkellä ruuhkasella alueella  niin mielestäni siksi ehdoissa  pitäis olla maininta siittä mitä pitää tehdä et pääsee  puhuun et pitääkö hankkia  uus liittymä jostain  tämä ei siis  koske  hätä puheluita tiedän sen  kyllä


On aika epämääräinen ehto... Maanantaina varmaan Soneran asiakaspalvelija osaisi vastata paremmin...

 

Päivän selvää on se että rajaton ei ole ihan mahdollinen. Tossa pitää tulla varmaan ilmoitus kun ylittää ja varmaan sitten joku hintalappu tulee lisäksi. Ei voi liittymää estää jos asiakas on valmis maksamaan.


Järkevämpää o ja reilumpaa lis suoraan laittaa että sisältää yhteenlaskettuna 15000 puhelut+tekstarit/multimediaviestit ja laittaa perään että ylimenevät puhelut/viestit maksaa sen verran kerta rajottamatonta ei käytännössä ole

Kyllä myynnin kannalta kannattaa olla nimellä "Rajaton". Harva kuitenkaan tarvitsee rajatonta puhetta ja tekstareita nykyään, kun ne on jo laskussa tilastollisesti. Siksi operaattorit myyvät tälläisiä jotta saa hinnat korkeammaksi.

 

Se on vain markkinointia jolla ihmiset saa ostamaan. Aika paljon sitä operaattorit tekevät. Rajatonta liittymää muistakseni ei saanut edes myydä... Siitä oli joku juttu aikaisemmin kunhan muistaisin.


Kyllä minä tiedän et kyseessä on markkinointikikka vaan

Tohon viiteentoista tuhanteen saa puhua kuukauden aikana 8tuntia joka päivä jos ei lähettele viestejä et voidaan sanoi et pitää riittää normi käyttöön. Ja tätä liittymäähän ei ole tarkotettu yrityskäyttöön
Kyse innin periaatteesta et tulkinnan varasuuksia ei sais olla
Mutta huomenna toivottavasti ollaan viisampiakun soneralaiset on paikalla

Ehtoihin on tosiaan jätetty oikeus rajoittaa liikennettä, kun tuo 15000 tulee täyteen.



Se, että on oikeus, ei automaattisesti tietenkään tarkoita sitä, että näin tehdään.



 



Itselleni ei koskaan ole tullut vastaan, että kenenkään käyttöä olisi kuitenkaan mitenkään rajoitettu. :)



 



Jos tulisi tilanne, että mahdollisia rajoituksia tehtäisiin, niistä luonnollisesti tiedotetaan asiakasta.



Eli suinpäin ei siis priorisoida, tai estetä liikennettä. :)



 



Lähetin aiheesta vielä lisäkysymyksiä eteenpäin, mutta nyt on semmonen tilanne, että vastaavat ovat   nauttimassa kesälomastaan. Palaan asiaan kun jostain kautta saadaan lisätietoja. :)


koska   omien viestien  muokkaus   tulee  ettei tule samalta  henkilötä  montaa  viestiä samasta asiasta  

sitten vielä vaikka ei  liity ketjuun varsinaisesti mitä  pikavastauksella ja vastaa  napeilla on eroa  en löytäny mistään vastausta



@MMALINEN kirjoitti:


koska   omien viestien  muokkaus   tulee  ettei tule samalta  henkilötä  montaa  viestiä samasta asiasta  






Millasta muokkausta mahdat tarkoittaa?



 






sitten vielä vaikka ei  liity ketjuun varsinaisesti mitä  pikavastauksella ja vastaa  napeilla on eroa  en löytäny mistään vastausta






Pikavastaus antaa suoran vastauslaatikon, jossa esimerkiksi ei voi lisätä liitetiedostoja, kuvia yms. Esikatselukaan ei tuossa ole käytettävissä. Eli pelkkä nopea tekstivastauksen syöttä on tuolla mahdollinen. 🙂



 



Varsinainen Vastaa-painike avaa taasen erillisen vastausnäkymän, jossa tekstin korostaminen, lihavoiminen yms. on näkyvissä, sekä litteiden, kuvien sekä videoiden lisääminen on mahdollista. Esikatselu ja HTML -muotoiluvalikotkin ovat saatavilla.


sitä että voi muokata  aikasempaa viestiään  samassa ketjussa  ettei tarvi tehdä  uutta viestiä jos on jäänyt jotain  kirjottamatta tai haluaa korjata  viestiään  nythän  viestissä näkyy sekä kojattu viesti että aikasemmat viestit  vaikka ne olis turhia 


@RaMaria kirjoitti:

@MMALINEN kirjoitti:

koska   omien viestien  muokkaus   tulee  ettei tule samalta  henkilötä  montaa  viestiä samasta asiasta  


Millasta muokkausta mahdat tarkoittaa?

 


sitten vielä vaikka ei  liity ketjuun varsinaisesti mitä  pikavastauksella ja vastaa  napeilla on eroa  en löytäny mistään vastausta


Pikavastaus antaa suoran vastauslaatikon, jossa esimerkiksi ei voi lisätä liitetiedostoja, kuvia yms. Esikatselukaan ei tuossa ole käytettävissä. Eli pelkkä nopea tekstivastauksen syöttä on tuolla mahdollinen. :)

 

Varsinainen Vastaa-painike avaa taasen erillisen vastausnäkymän, jossa tekstin korostaminen, lihavoiminen yms. on näkyvissä, sekä litteiden, kuvien sekä videoiden lisääminen on mahdollista. Esikatselu ja HTML -muotoiluvalikotkin ovat saatavilla.


 


Omaa viestiä voi kyllä muokata 30 minuutin ajan viestin lähettämisen jälkeen. Kun muokkausaika umpeutuu, voi sitten uuden viestin myötä laittaa lisätietoa. :)


Sonera Sopivan ehdoissa on tosiaan tuo esiin nostettu 15 000 minuutin/viestin kohtuullisen kuluttajakäytön raja. Jos tuon rajan ylittää, olemme aina yhteydessä asiakkaaseen päin, eli automaattisesti ei mitään teknisiä priorisointeja tai estoja aloiteta toteuttamaan.

 

Tilanne käydään tapauskohtaisesti läpi asiakkaan kanssa. Mikäli liikenne todella on jatkuvasti valtavaa (yli 8 tuntia puheluita päivässä, kuukauden jokaikisenä päivänä.), voidaan käyttöön valita  paketti, jossa ylimenevästä liikenteestä maksetaan minuuttikohtaista hintaa.


Vastaa