Mulla nää ei kyllä tuu täyteen. Ja tuskin kellään mut
Siis kyllä asiakkaiden pitäis tietää. Mitä se tarkottaa
Netinnopeudessahan se lukee selvästi et 50gigan jälkeen nopeuslaskee 128
Laittaisitko Soneran Sopiva Jättiliittymän ehdot tänne kun eipä niitä tuola enään ole kun liittymä vanhentunut.
Uusissa Sopiva liittymissä on tälläinen kohta ehdoissa.
Soneralla on oikeus rajoittaa rajattomalla puhe- ja viestiliikenteellä
tarjottavien pakettien käyttöä, mikäli käyttö ylittää kohtuullisen kuluttajakäytön
rajan. Käyttöä voidaan rajoittaa, jos teksti- ja/tai multimediaviestejä
lähetetään yhteen laskettuna yli 15 000 kappaletta
laskutuskaudessa, tai puheluja ja/tai videopuheluja puhutaan yhteen
laskettuna yli 15 000 minuuttia laskutuskaudessa.
Eli suomeksi Soneralla on oikeus rajoittaa puheluja kun ylität tuon rajan. "Rajaton" siis on tohon asti, eli liittymäsi ei ihan rajaton ole.
Priorisointi tarkoittaa tässä liittymässäsi sitä varmaan että Soneran verkossa sinun liittymäsi on alemmassa asemassa kuin muut liitymät. Esimerkiksi verkon ruuhkaantuessa sinä joudut periaatteessa odottelemaan jos on paha ruuhka.
@olkitu kirjoitti:Laittaisitko Soneran Sopiva Jättiliittymän ehdot tänne kun eipä niitä tuola enään ole kun liittymä vanhentunut.
Uusissa Sopiva liittymissä on tälläinen kohta ehdoissa.
Soneralla on oikeus rajoittaa rajattomalla puhe- ja viestiliikenteellä
tarjottavien pakettien käyttöä, mikäli käyttö ylittää kohtuullisen kuluttajakäytön
rajan. Käyttöä voidaan rajoittaa, jos teksti- ja/tai multimediaviestejä
lähetetään yhteen laskettuna yli 15 000 kappaletta
laskutuskaudessa, tai puheluja ja/tai videopuheluja puhutaan yhteen
laskettuna yli 15 000 minuuttia laskutuskaudessa.Eli suomeksi Soneralla on oikeus rajoittaa puheluja kun ylität tuon rajan. "Rajaton" siis on tohon asti, eli liittymäsi ei ihan rajaton ole.
Priorisointi tarkoittaa tässä liittymässäsi sitä varmaan että Soneran verkossa sinun liittymäsi on alemmassa asemassa kuin muut liitymät. Esimerkiksi verkon ruuhkaantuessa sinä joudut periaatteessa odottelemaan jos on paha ruuhka.
kyllä noi jättiliittymän ehdot on samat
eli 15000 yhteenlaskettuna ei erikseen
eli priorisointi tarkoittaa todennäköisesti sitä että puhelut menee rajan ylittyessä vähemmän tärkeeseen luokkaan mielestäni tää on huono juttu koska asiakas ei voi olla varma mistä on kyse vaan ihmettelee miksi puhelut ei mene läpi ellei tule sitten ilmotusta viestillä että 15000 raja on ylittyny ja siksi puhelut menee vähemmän tärkeeseen luokkaan
tämä on mulle siis vaan periaatteellinen asia mulla ei 15000 raja ylity
tähän olis kiva että soneralainen vastais alkuviikosta kun tulee taas töihin
tossa kun teoriassa voi käydä niin että jos 15000 tuhannen raja on ylittyny niin puhelimella ei pääse läpi jos on sillä hetkellä ruuhkasella alueella niin mielestäni siksi ehdoissa pitäis olla maininta siittä mitä pitää tehdä et pääsee puhuun et pitääkö hankkia uus liittymä jostain tämä ei siis koske hätä puheluita tiedän sen kyllä
On aika epämääräinen ehto... Maanantaina varmaan Soneran asiakaspalvelija osaisi vastata paremmin...
Päivän selvää on se että rajaton ei ole ihan mahdollinen. Tossa pitää tulla varmaan ilmoitus kun ylittää ja varmaan sitten joku hintalappu tulee lisäksi. Ei voi liittymää estää jos asiakas on valmis maksamaan.
Kyllä myynnin kannalta kannattaa olla nimellä "Rajaton". Harva kuitenkaan tarvitsee rajatonta puhetta ja tekstareita nykyään, kun ne on jo laskussa tilastollisesti. Siksi operaattorit myyvät tälläisiä jotta saa hinnat korkeammaksi.
Se on vain markkinointia jolla ihmiset saa ostamaan. Aika paljon sitä operaattorit tekevät. Rajatonta liittymää muistakseni ei saanut edes myydä... Siitä oli joku juttu aikaisemmin kunhan muistaisin.
Tohon viiteentoista tuhanteen saa puhua kuukauden aikana 8tuntia joka päivä jos ei lähettele viestejä et voidaan sanoi et pitää riittää normi käyttöön. Ja tätä liittymäähän ei ole tarkotettu yrityskäyttöön
Kyse innin periaatteesta et tulkinnan varasuuksia ei sais olla
Mutta huomenna toivottavasti ollaan viisampiakun soneralaiset on paikalla
Ehtoihin on tosiaan jätetty oikeus rajoittaa liikennettä, kun tuo 15000 tulee täyteen.
Se, että on oikeus, ei automaattisesti tietenkään tarkoita sitä, että näin tehdään.
Itselleni ei koskaan ole tullut vastaan, että kenenkään käyttöä olisi kuitenkaan mitenkään rajoitettu. :)
Jos tulisi tilanne, että mahdollisia rajoituksia tehtäisiin, niistä luonnollisesti tiedotetaan asiakasta.
Eli suinpäin ei siis priorisoida, tai estetä liikennettä. :)
Lähetin aiheesta vielä lisäkysymyksiä eteenpäin, mutta nyt on semmonen tilanne, että vastaavat ovat nauttimassa kesälomastaan. Palaan asiaan kun jostain kautta saadaan lisätietoja. :)
koska omien viestien muokkaus tulee ettei tule samalta henkilötä montaa viestiä samasta asiasta
sitten vielä vaikka ei liity ketjuun varsinaisesti mitä pikavastauksella ja vastaa napeilla on eroa en löytäny mistään vastausta
@MMALINEN kirjoitti:
koska omien viestien muokkaus tulee ettei tule samalta henkilötä montaa viestiä samasta asiasta
Millasta muokkausta mahdat tarkoittaa?
sitten vielä vaikka ei liity ketjuun varsinaisesti mitä pikavastauksella ja vastaa napeilla on eroa en löytäny mistään vastausta
Pikavastaus antaa suoran vastauslaatikon, jossa esimerkiksi ei voi lisätä liitetiedostoja, kuvia yms. Esikatselukaan ei tuossa ole käytettävissä. Eli pelkkä nopea tekstivastauksen syöttä on tuolla mahdollinen.
Varsinainen Vastaa-painike avaa taasen erillisen vastausnäkymän, jossa tekstin korostaminen, lihavoiminen yms. on näkyvissä, sekä litteiden, kuvien sekä videoiden lisääminen on mahdollista. Esikatselu ja HTML -muotoiluvalikotkin ovat saatavilla.
sitä että voi muokata aikasempaa viestiään samassa ketjussa ettei tarvi tehdä uutta viestiä jos on jäänyt jotain kirjottamatta tai haluaa korjata viestiään nythän viestissä näkyy sekä kojattu viesti että aikasemmat viestit vaikka ne olis turhia
@RaMaria kirjoitti:
@MMALINEN kirjoitti:koska omien viestien muokkaus tulee ettei tule samalta henkilötä montaa viestiä samasta asiasta
Millasta muokkausta mahdat tarkoittaa?
sitten vielä vaikka ei liity ketjuun varsinaisesti mitä pikavastauksella ja vastaa napeilla on eroa en löytäny mistään vastausta
Pikavastaus antaa suoran vastauslaatikon, jossa esimerkiksi ei voi lisätä liitetiedostoja, kuvia yms. Esikatselukaan ei tuossa ole käytettävissä. Eli pelkkä nopea tekstivastauksen syöttä on tuolla mahdollinen. :)
Varsinainen Vastaa-painike avaa taasen erillisen vastausnäkymän, jossa tekstin korostaminen, lihavoiminen yms. on näkyvissä, sekä litteiden, kuvien sekä videoiden lisääminen on mahdollista. Esikatselu ja HTML -muotoiluvalikotkin ovat saatavilla.
Omaa viestiä voi kyllä muokata 30 minuutin ajan viestin lähettämisen jälkeen. Kun muokkausaika umpeutuu, voi sitten uuden viestin myötä laittaa lisätietoa. :)
Sonera Sopivan ehdoissa on tosiaan tuo esiin nostettu 15 000 minuutin/viestin kohtuullisen kuluttajakäytön raja. Jos tuon rajan ylittää, olemme aina yhteydessä asiakkaaseen päin, eli automaattisesti ei mitään teknisiä priorisointeja tai estoja aloiteta toteuttamaan.
Tilanne käydään tapauskohtaisesti läpi asiakkaan kanssa. Mikäli liikenne todella on jatkuvasti valtavaa (yli 8 tuntia puheluita päivässä, kuukauden jokaikisenä päivänä.), voidaan käyttöön valita paketti, jossa ylimenevästä liikenteestä maksetaan minuuttikohtaista hintaa.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.