@jartsa1976@ kirjoitti:
Hei!
Ajattelin kokeilla Telia dot:ia ja kysyisin 3kk minimilaskutuksesta mikä on 15€.
Mitkä kulut huomioidaan tuohon 15€ laskuun, pitääkö se olla kulutettuna datalla, puheluilla ja tekstareilla mitä peruskäyttö laskee ? Vai lasketaanko yritysnumerot, kuten Kelalle, lekuriin, autohuoltoon ym. mukaan minimilaskutukseen?
Jos vaikka 3kk periodissa olen soitellut kaverien kännyköihin ja käyttänyt dataa 8€ arvosta ja soittanut yritysnumeroihin 7€ arvosta, niin kokonaislaskuhan on 15€. Mutta tuleeko silloin Telialta lisälasku 7€ jos minimilasku ei ole tehty normipuheluilla ja datalla?
Kerryttääkö kaikki puhelimen käyttö tätä 15€ minimilaskutusta 3 kuukaudelta ?
Kiva kuulla, että olet kiinnostunut kokeilemaan Telia Dot -liittymää. 🙂>
Telia Dot -liittymä on tarkoitettu säännölliseen käyttöön, eli käyttöä on oltava kolmen peräkkäisen kalenterikuukauden aikana yhteensä vähintään 15 €:n arvosta. Jos liittymää käytetään vähemmän, voidaan numeron säilyttämisestä periä takautuvasti 5€/kk.
Dot-liittymän käyttömaksut koostuvat käytön mukaan muun muassa puheluista, tekstiviesteistä ja netin käytöstä. Jos liittymässä ei ole lainkaan puhelu-, tekstiviesti- ja netin käyttöä vuorokauden aikana, liittymän käytön hinta kyseisen vuorokauden aikana on 0 €. Jos liittymässä on vuorokauden aikana puhelu-, tekstiviesti- tai netin käyttöä, minkä tahansa liikennelajin ensimmäinen käyttö aktivoi vuorokausikohtaisen aloitusmaksun 0,2 €. Suosittelen tutustumaan tähän Telia Dotin palvelukuvaukseen, jossa on avattu tarkemmin tuota hinnoittelun muodostumista.
Tämä ei vastannut kysymykseeni. Yritän muotoilla sen uudestaan: Jos käyttäisin vaikka 3 kuukauden periodissa Dot - liittymää vain ja ainoastaan kalliisiin yritysnumeroihin, 020- alkuisiin tai 010- alkuisiin numeroihin 16 euron arvosta. En käyttäisi ollenkaan dataa, en lähettäisi yhtään tekstiviestiä enkä soittaisi kenenkään kännykkään. Laskuni olisi 16€ muodostuen valtaosin tai jopa kokonaan kalliista yritysnumeroista, täyttäisikö tämä aktiivisen käytön kriteerit jolloin lisälaskua ei tulisi?
Kysymys on siitä oleellinen että Dot:n päivämaksu on maksimissaan 1 euron, kun käyttää puheluita kotimaan kännyköihin, tekstiviesteihin tai dataan. Dot tutkii ja seuraa tarkkaan juuri näiden elementtien päiväkohtaista käyttöä. Kalliit yritysnumerot ei kuulu tälle jalustalle.
Siispä kysyn nimenomaan minimilaskutuksesta ja voiko tämä 15€/3kk olla kerättynä kalliilla yritysnumeroilla jos ei ole käyttänyt juuri ollenkaan dataa, tekstareita tai ns. normaalipuheluita?
Tai vaihtoehtoisesti jos on käyttänyt dataa/kännykkä puheluita 8€ edestä ja 020- numeroita 7€ edestä ja lasku on 15€/3kk niin onko silloinkin miinimikäyttö "suoritettu" ?
@jartsa1976@ kirjoitti:
Tämä ei vastannut kysymykseeni. Yritän muotoilla sen uudestaan: Jos käyttäisin vaikka 3 kuukauden periodissa Dot - liittymää vain ja ainoastaan kalliisiin yritysnumeroihin, 020- alkuisiin tai 010- alkuisiin numeroihin 16 euron arvosta. En käyttäisi ollenkaan dataa, en lähettäisi yhtään tekstiviestiä enkä soittaisi kenenkään kännykkään. Laskuni olisi 16€ muodostuen valtaosin tai jopa kokonaan kalliista yritysnumeroista, täyttäisikö tämä aktiivisen käytön kriteerit jolloin lisälaskua ei tulisi?
Kysymys on siitä oleellinen että Dot:n päivämaksu on maksimissaan 1 euron, kun käyttää puheluita kotimaan kännyköihin, tekstiviesteihin tai dataan. Dot tutkii ja seuraa tarkkaan juuri näiden elementtien päiväkohtaista käyttöä. Kalliit yritysnumerot ei kuulu tälle jalustalle.
Siispä kysyn nimenomaan minimilaskutuksesta ja voiko tämä 15€/3kk olla kerättynä kalliilla yritysnumeroilla jos ei ole käyttänyt juuri ollenkaan dataa, tekstareita tai ns. normaalipuheluita?
Tai vaihtoehtoisesti jos on käyttänyt dataa/kännykkä puheluita 8€ edestä ja 020- numeroita 7€ edestä ja lasku on 15€/3kk niin onko silloinkin miinimikäyttö "suoritettu" ?
Eli tähän peruskäyttöön sisältyvät nämä normaalihintaiset puhelut sekä data ja tekstarit. Nämä lisämaksulliset palvelut, kuten viestit, puhelut ja roaming kuuluvat Dotissa peruskäytön ulkopuolelle, jonka vuoksi tätä 15€/3kk ei voi saada täyteen esimerkiksi pelkillä maksullisilla palveluilla, vaan pelkästään tällä peruskäytöllä.
Hei!
Itseasiassa yhtenä päivänä vastausta odotellessa kysyin chatissa ihan samaa yhdeltä Telian asiakaspalvelijalta. Harmi kun en ollut kirjautuneena enkä ottanut keskustelua mitenkään talteen. Hän sanoi kaksi asiaa:
1) Puhelut yritysnumeroihin KERRYTTÄVÄT tätä 15€ minimilaskutusta 3 kuukaudelta. Tuo 15€/3kk voi muodostua miten vain ja ei tule lisälaskua.
2) Hän sanoi että kertaakaan ei vielä ole keneltäkään asiakkaalta veloitettu Dot -liittymissä liian vähäisestä käytöstä. He kuulema informoivat asiakkaita kun oikeasti aloitetaan veloittamaan liian vähäisestä Dot:n käytöstä. Toki oikeus olisi veloittaa mutta näin ei kuulema vielä ole tehty.
Tämä voi pitää paikkaansa, mikä on kiva asia, ellei joku yhteisön lukija tai lukijan tutun tuttu ole saanut lisälaskua "liian vähäisestä käytöstä" ? Kertokaa joku jos näin on.
Sinänsä nämä on pikkuasioita ja pikkurahoja. Tuskin kukaan tänä päivänä kiusallaan pitää käyttämättömänä sim -kortteja pöytälaatikossa. Tuon minimilaskutuksen voisi hyvin poistaa dot -liittymästä kiusaamasta. Paljon toimivampi ukaasi olisi liittymän määräaikainen sulkeminen jos liittymää ei todella käytä yhtään.
Mä tulen kyllä jossain vaiheessa kokeilemaa Dot -liittymää. Mielenkiintoinen ja ainutlaatuinen formaatti.
@jartsa1976@ kirjoitti:
Hei!
Itseasiassa yhtenä päivänä vastausta odotellessa kysyin chatissa ihan samaa yhdeltä Telian asiakaspalvelijalta. Harmi kun en ollut kirjautuneena enkä ottanut keskustelua mitenkään talteen. Hän sanoi kaksi asiaa:
1) Puhelut yritysnumeroihin KERRYTTÄVÄT tätä 15€ minimilaskutusta 3 kuukaudelta. Tuo 15€/3kk voi muodostua miten vain ja ei tule lisälaskua.
2) Hän sanoi että kertaakaan ei vielä ole keneltäkään asiakkaalta veloitettu Dot -liittymissä liian vähäisestä käytöstä. He kuulema informoivat asiakkaita kun oikeasti aloitetaan veloittamaan liian vähäisestä Dot:n käytöstä. Toki oikeus olisi veloittaa mutta näin ei kuulema vielä ole tehty.
Tämä voi pitää paikkaansa, mikä on kiva asia, ellei joku yhteisön lukija tai lukijan tutun tuttu ole saanut lisälaskua "liian vähäisestä käytöstä" ? Kertokaa joku jos näin on.
Sinänsä nämä on pikkuasioita ja pikkurahoja. Tuskin kukaan tänä päivänä kiusallaan pitää käyttämättömänä sim -kortteja pöytälaatikossa. Tuon minimilaskutuksen voisi hyvin poistaa dot -liittymästä kiusaamasta. Paljon toimivampi ukaasi olisi liittymän määräaikainen sulkeminen jos liittymää ei todella käytä yhtään.
Mä tulen kyllä jossain vaiheessa kokeilemaa Dot -liittymää. Mielenkiintoinen ja ainutlaatuinen formaatti.
Selvittelin tuota laskutuksen tilannetta nyt vielä kertaalleen, kun olet saanut siitä ristiriitaista tietoa. Sain suoraan Dotilta vastauksen, että tuon 15€ tulee olla nimenomaan peruskäyttöä, eli normaaleita puheluita, viestejä ja dataa. Jos liittymää käytetään vähemmän kuin se 15€/3kk, Telialla on oikeus veloittaa takautuvasti numeron säilyttämisestä 5€/kk. Dotista kerrottiin myös, että tämä minimihinta ei ole vielä käytössä, mutta sen käyttöönotosta ilmoitetaan kyllä asiakkaille erikseen.
Vinkkinä muuten Dotiin liittyen: heillä on käytössä oma asiakaspalvelu -chat. Heidän asiakaspalvelijansa ovat Dot-liittymien asiantuntijoita ja osaavat varmasti vastata palveluun liittyviin kysymyksiin. Löydät chatin tämän sivun alareunan chat-kuvakkeesta. 🙂>
Hei!
Kiitoksia kovasti vaivannäöstä! Nyt tuli täydellisesti asia selväksi, hienosti selvitetty. Antamastasi linkistä löytyikin jopa mainitsemani keskustelu kokonaisuudessaan!
Toivon että tämä ketju on myös tosi hyödyllinen monille jotka tarkkaan miettivät mitä liittymää jatkossa käyttävät. Dot vaikuttaa täydelliseltä liittymältä myös paljon wifi:n ääressä toimiville ja harvoin soitteleville. Tykittää sitten dataa, puheluita ja tekstareita yhtenä päivänä niin paljon kuin lähtee, koko 1 euron edestä 😉>
Olen käyttänyt Telia Dot -liittymää jo pitkään ja siihen olen ollut tyytyväinen. Kaikki liittymän asiat (mm. tilaaminen ja hallinnointi) hoidetaan ainoastaan Telia Dot -sovelluksessa, josta löytyy myös asiantunteva chat-asiakaspalvelu ja he vastaavat melko nopeasti mieltä askarruttaviin kysymyksiin. Sovellusta voi käyttää yhtäaikaa usealla laitteella esim. tabletilla.😁>
Olemme Telia 5G lähettiläinä tehneet aiheeseen ja käyttökokemuksen näkökulmasta liittyvää matskua, jonne voi myös heittää kysymyksiä:
https://yhteiso.telia.fi/t5/Kokemuksia-Telia-5G-sta/bd-p/kokemuksia5g
Telia Dot on em. sivustolla pilkottu osiin, niin saa laajemman käsityksen tästä ja voi hypätä mukaan rupattelemaan 😃>