Moi,
Modeemina ZTE MC7010 ja liittymä Telian 100m 4G.
Vielä viikko sitten tuo anto välillä jopa rajotinta vasten, mutta sitten nopeudet droppas ihan älyttömästi. Asiakaspalvelun mukaan kaikki kunnossa ja käski resetoida modeemin. Senhän tein, mutta ei vaikutusta.
Tutkin tuossa lisää asiaa, niin syyllinen taitaa olla se, että CA ei mene päälle. Kytkeytyy tällä hetkellä vain 800mhz verkkoon. Onko täällä jotain aspalaista tai muuta joka osais auttaa kun ei chatissa tai puhelimessa Telialla semmosta tunnu olevan?
CA = Carrier Aggregation on dynaaminen tukiaseman ohjaama prosessi , joka käynnistyy automaattisesti tiedonsiirron ajaksi. Koko ajan se ei ole päällä. Modeemissa pitää olla taajuusvalintana joko auto tai sitten taajuuslukosta asetettuna useampia taajuuksia käyttöön. Juurikaan muuta ei asiakkaan puolelta voi asialle tehdä.
Asiaa voi toki selvittää siten , että asettaa modeemista yhden taajuuden kerrallaan aktiiviseksi ja testaa saako modeemi yhteyden tukiasemaan. Jos yhteyttä ei synny kuin yhdellä taajuudella , niin jotakin mätää on tukiasemassa. Jos sen sijaan yhteys syntyy useammalla taajuudella erikseen , niin kyllä silloin CA:n pitäisi myös toimia. Toki yhtä taajuutta kerrallaan testatessa pitää varmistaa , että solunumerot ovat samasta sarjasta eli samasta tukiasemasta. Yksittäistä taajuutta testatessa modeemi voi nimittäin yhdistää eri taajuuksilla eri tukiasemaan , mikäli kuuluvuusalueella on niitä useampia.
Moi,
Modeemina ZTE MC7010 ja liittymä Telian 100m 4G.
Vielä viikko sitten tuo anto välillä jopa rajotinta vasten, mutta sitten nopeudet droppas ihan älyttömästi. Asiakaspalvelun mukaan kaikki kunnossa ja käski resetoida modeemin. Senhän tein, mutta ei vaikutusta.
Tutkin tuossa lisää asiaa, niin syyllinen taitaa olla se, että CA ei mene päälle. Kytkeytyy tällä hetkellä vain 800mhz verkkoon. Onko täällä jotain aspalaista tai muuta joka osais auttaa kun ei chatissa tai puhelimessa Telialla semmosta tunnu olevan?
CA = Carrier Aggregation on dynaaminen tukiaseman ohjaama prosessi , joka käynnistyy automaattisesti tiedonsiirron ajaksi. Koko ajan se ei ole päällä. Modeemissa pitää olla taajuusvalintana joko auto tai sitten taajuuslukosta asetettuna useampia taajuuksia käyttöön. Juurikaan muuta ei asiakkaan puolelta voi asialle tehdä.
Asiaa voi toki selvittää siten , että asettaa modeemista yhden taajuuden kerrallaan aktiiviseksi ja testaa saako modeemi yhteyden tukiasemaan. Jos yhteyttä ei synny kuin yhdellä taajuudella , niin jotakin mätää on tukiasemassa. Jos sen sijaan yhteys syntyy useammalla taajuudella erikseen , niin kyllä silloin CA:n pitäisi myös toimia. Toki yhtä taajuutta kerrallaan testatessa pitää varmistaa , että solunumerot ovat samasta sarjasta eli samasta tukiasemasta. Yksittäistä taajuutta testatessa modeemi voi nimittäin yhdistää eri taajuuksilla eri tukiasemaan , mikäli kuuluvuusalueella on niitä useampia.
Kiitos! Tiedän että CA menee päälle vasta kun data liikkuu. Mutta nyt modeemi ilmottaa, että “CA tila ei käytössä”. Taajuudet on kaikki päällä ja yhdistää tosiaan vaan 800MHz verkkoon.
Kiitos! Tiedän että CA menee päälle vasta kun data liikkuu. Mutta nyt modeemi ilmottaa, että “CA tila ei käytössä”. Taajuudet on kaikki päällä ja yhdistää tosiaan vaan 800MHz verkkoon.
No jopas nyt.
Mielestäni tuo ei voi johtua kuin tukiasemasta , koska sehän sitä CA:ta ohjaa. Onkohan modeemi syystä tai toisesta yhdistänyt eri tukiasemaan kuin aiemmin ja nykyisessä ei ole kuin yksi 4G-taajuus käytettävissä??
Suosittelen ottamaan uudestaan yhteyttä aspaan , koska verkko-ongelmalta tämä vaikuttaa.
Kiitos! Tiedän että CA menee päälle vasta kun data liikkuu. Mutta nyt modeemi ilmottaa, että “CA tila ei käytössä”. Taajuudet on kaikki päällä ja yhdistää tosiaan vaan 800MHz verkkoon.
No jopas nyt.
Mielestäni tuo ei voi johtua kuin tukiasemasta , koska sehän sitä CA:ta ohjaa. Onkohan modeemi syystä tai toisesta yhdistänyt eri tukiasemaan kuin aiemmin ja nykyisessä ei ole kuin yksi 4G-taajuus käytettävissä??
Suosittelen ottamaan uudestaan yhteyttä aspaan , koska verkko-ongelmalta tämä vaikuttaa.
Tämä on myös minun mielestä nyt tärkeää tarkistaa verkosta, eli olethan @Sawez uudelleen yhteydessä asiakaspalveluumme ja pyydä häiriöilmoituksen tekemistä, kun ei reitittimen resetointikaan auttanut. Kerro tarkka päivämäärä milloin huomasit tuon CA:n tippuneen pelistä pois. Ota myös muutama esimerkki latausnopeuksista, joissa ilmenee pvm ja tarkka kellonaika ja ilmoita nekin asiakaspalveluummme. Voimme verrata niiden tiedoilla sitten liittymän historiaan ja katsoa mihin tukiasemaan yhdistää ja toimiihan verkossa kaikki kuten pitäisi.