Samalla ilmoitan, että en halua enää MITÄÄN MARKKINOINTIA Telialta enkä miltään yhteistyökumppaniltanne. Enkä halua SOITTOJA PUHELINMYYJILTÄNNE. Mikäli uudessa liittymässä jonka puhelinmyyjä väkisin halusi laittaa on aina markkinointi ilman että sitä saa pois, haluan että palautatte vanhan liittymäni.
@yarkkomultisim kirjoitti:
Pari asiaa:
1) Saldo
42,19 €
16.03.2017 - 08.04.2017
Telia puhelinmyyjä soitti pyytämättä ja väitti päivittävänsä numeroni 0xxxxxx689 halvempaan. Nyt ALLE KUUKAUDEN AJALTA eli 16.3-8.4 kuitenkin laskua melkein 40 eur kk-maksuist, loput tekstareita.
2) Sain puhelinmyyjälle että EI TIETOTURVAPAKETTIA kun hän sen mainitsi. Saamastani tilausvahvistuksesta ei kuitenkaan käy ilmi, että minulle EI tulisi laskua 3kk kuluttua. En aio mitään tietoturvapakettia asentaa. Eli varmistakaa, että minulle ei tule 3kk päästä laskua asiasta.
3) Puhelinmyyjä väitti, että osoitteeseen Pukinmäenkaari 7 voi toimittaa valokuidun. Totesin myyjälle että asunnossani ei ole valokuitupistoketta ja vasta silloin myyjä sanoi, että onkin joku adsl-viritys todellisuudessa. Minulla on nyt Elisa adsl ja myyjä ei esittänyt mitään todisteita, että Sonera pystyisi toimittamaan yhtään toimintavarmempaa adsl:ää. ELI PUHELINMYYJÄN VALOKUITU-PUHEET OLIVAT LUULTAVASTI HUIJAUSTA, ellette muuta todista.
4) Sanoin myyjälle, että en halua kk-maksullista mokkulaa, koska kokeilen ensin riskittömästi asiaa prepaidilla. Voitte tarkistaa nauhalta. Silti myyjä tyrkytti kk-maksullista mokkulaliittymää ja sellaisen päädyin ottamaan, jotta pääsen siitä loismato-myyjästä eroon. Palautan sen roskan, jos ei ole täydet 4G-palkit, kokeilen kohta.
Hei @yarkkomultisim!
Minusta tuo ei kuulosta Telia asiakaspalvelijalta vaan perinteiseltä puhelinmyyjältä! On todella ikävää, että olet joutunut kohtaamaan tämän kaltaista palvelua :smileysad:
Sen osaan sanoa, että Telia Turvapaketin etuhinta on 3 kk (etu edellyttää markkinointiluvan myöntämistä) 0 €, jonka jälkeen 6,90 €/kk.
Täältä voit katsoa kätevästi kotiisi nettiyhteydet:
https://www.telia.fi/kauppa/kodin-netti/netti-kotiin
Valitettavasti asian selvittely vaatii asiakastietojasi, joten suosittelen sinua olemaan yhteydessä Telian asiakaspalveluun muiden kanavien kautta esim. 24/7 chat-asiakaspalvelun kautta niin saat ajan tasalle palvelusi :)
Telia Yhteisö on julkinen keskustelupalsta, joten täällä ei voi käsitellä luottamuksellisia tietoja.
Telian suora asiakaspalvelunumero on 020 690 400 (mpm/pvm) ja se on avoinna ma-pe 8-18 sekä la 9-16:30. Telian verkkoa ja palveluita koskevat häiriöilmoitukset ma-pe 8-20 ja la 9-16:30. Hätätilanteissa 24h/vrk.
Huom.! Asiakaspalvelu on suurimmaksi osaksi ruuhkautunut, kun Tele Finland ja Sonera yhdistyi yhdeksi eli Teliaksi. Halutessasi voit myös asioida lähimmällä Telia Kaupassasi :smileywink:
Mikäli ei vieläkään nappaan, niin lisäksi tilauksien peruminen on mahdollista (14 vuorokauden aikana) ja lisää tietoa löytyy täältä:
https://www.telia.fi/asiakastuki/laskutus-ja-asiakkuus/tilaukset/peruminen
********
Palvelupyyntö-lomake Telia-liittymien omistajille
1. Siirry osoitteeseen:
https://www.telia.fi/kirjautuneille/lomakkeet/palvelupyynto
2. Jos et ole kirjautunut sisään, niin kirjaudu sisään Telia-tunnuksellasi/mobiilivarmenteella/tupas-tunnistautumisella
3. Jos lomake ei näy varmista että selaimen asetukset, laajennukset ja ohjelmistot (mm. mainosten esto) eivät estä näyttämästä sivun sisältöä. Tarvittaessa vaihda selainta tai lisää sivu ohjelmiston valkoiselle listalle.
********
Toivottavasti saat nuo liittymiesi taas kuntoon! :smileyhappy:
"suosittelen sinua olemaan yhteydessä Telian asiakaspalveluun muiden kanavien kautta esim. 24/7 chat-asiakaspalvelun kautta niin saat ajan tasalle palvelusi "
1) en päässyt edes jonoon chatissanne, kun olin ison vaivan jälkeen onnistunut kiertämään bottinne josta ei ollut apua 2) facebookissa en keksinyt miten teille voi lähettää yksityisviestiä
PÄIVITYSTÄ: Pakkomyydyssä mokkulassa tuli vain 3 palkkia viidestä, joten palautan heti 10 minuutin kokeilun jälkeen. Aluksi arpoi 3 ja 4 palkin välillä pitkään vaikka en liikuttanut laitetta, kunnes näytti 3 palkkia.
En tiedä oliko vika laitteessa Huawei E5577Ts-321 WiFi Mini Router vai teidän liittymässä.
Voisitte OLETUSARVONA myydä parempia mokkuloita tai mokkulan ulkoisia antenneita alueelle, joista tiedätte soittaessanne, ettei Telian verkko ole paras mahdollinen. Ikkunat asunnossani ovat vuodelta 1990, joten liian hyvistä ikkunoista ei voi olla kiinni. Lisäksi nopeus jopa laski, kun laitoin mokkulan ikkunalaudalle verrattuna, että nostin mokkulan pöytäkoneen päälle.
Lisäksi ihmettelen ettei edellämainittuun Huaweihin pystynyt asentaa tietoturvapäivityksiä, vaikka laite on valmistettu kuukausia sitten jolloin siinä tuskin oli uusimmat paikat sisällä. Ei muka ole uudempaa softaa
Minulle on kokemus osoittanut, että noihin tikkuihin ja muihin verkkolaitteisiin tulee päivityksiä todella harvakseltaan. Oikeastaan vasta kun on jotain häiriöitä tms. havaittu ja operaattori on pakon edessä tuomassa päivitystä. Tai laitevalmistaja havaitsee haavoittuvuuden.
Palkit eivät aina ole koko totuus yhteyden laadusta ja toimivuudesta. Monesti ne mittaavat vain vastaanotettavan signaalin voimakkuutta. Kannattaa siis mitata yhteyden nopeutta vaikkapa speedtest.net -sivustolla.
Laitteen sijoittelu voi olla "millimetripeliä", joskus 30cm laitteen siirtäminen johonkin suuntaan voi olla ratkaiseva, enkä edes juksaa.
Lisäantenneja ei tosiaan ole myynnissä, oikeastaan antennit, joista on oikeasti hyötyä on nuo ulosasennettavat TV-antennin näköiset tai sitten paneeliantennit. Sisäantennit ovat vähän niin ja näin...
Facebookin kautta ei voi Telialle enää lähettää yksityisviestiä eikä asioita selvitellä kuin yleisellä tasolla. Kaikki asiakaspalvelu on keskitetty Chattiin ja puhelinasiakaspalveluun. Toki on nuo yhteydenottolomakkeet ja palvelupyyntö käytettävissä.
Etämyynnissä on toki se 14pv palautusaika, joten sen puitteissa voinet tehdä päätökset tuotteiden suhteen.
Olethan huomannut, että minä ja Sekunti olemme vain Telian asiakkaita. Telian virallisen kannan saanet vasta arkena, kun moderaattoritiimi palailee sorvin ääreen.
@yarkkomultisim kirjoitti:
"suosittelen sinua olemaan yhteydessä Telian asiakaspalveluun muiden kanavien kautta esim. 24/7 chat-asiakaspalvelun kautta niin saat ajan tasalle palvelusi "
1) en päässyt edes jonoon chatissanne, kun olin ison vaivan jälkeen onnistunut kiertämään bottinne josta ei ollut apua 2) facebookissa en keksinyt miten teille voi lähettää yksityisviestiä
PÄIVITYSTÄ: Pakkomyydyssä mokkulassa tuli vain 3 palkkia viidestä, joten palautan heti 10 minuutin kokeilun jälkeen. Aluksi arpoi 3 ja 4 palkin välillä pitkään vaikka en liikuttanut laitetta, kunnes näytti 3 palkkia.
En tiedä oliko vika laitteessa Huawei E5577Ts-321 WiFi Mini Router vai teidän liittymässä.
Voisitte OLETUSARVONA myydä parempia mokkuloita tai mokkulan ulkoisia antenneita alueelle, joista tiedätte soittaessanne, ettei Telian verkko ole paras mahdollinen. Ikkunat asunnossani ovat vuodelta 1990, joten liian hyvistä ikkunoista ei voi olla kiinni. Lisäksi nopeus jopa laski, kun laitoin mokkulan ikkunalaudalle verrattuna, että nostin mokkulan pöytäkoneen päälle.
- Mainitsin kirjoituksessani, että asiakaspalvelu on suurimmaksi osaksi ruuhkautunut, kun Tele Finland ja Sonera yhdistyi yhdeksi eli Teliaksi. Vaihtoehdoksi suosittelen jättämään palvelupyynnön eli ne käsitellään saapumisjärjestyksessä. Toki puhelimitsekin voi lähestyä ensi viikon alussa tai poikkeamalla lähimmällä Telia Kaupassa saat asian parhaiten ratkaistua asiakaspalvelun kanssa kun käytte yhdessä läpi
- En ole Telian työntekijä, mutta somekanavat ovat poistuneet käytöstä (23.3.2017) koska siellä ei voida tunnistaa asiakasta riittävän vahvasti ja tietosuoja-asiat ovat toinen syy eli kaikki asiakaspalvelukanavat löydät täältä: https://www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedot
- Suosittelen sinua katsomaan verkkokartat ja matkapuhelinverkon häiriökartan alueellasi:
https://www.telia.fi/asiakastuki/verkko/verkko
Palkit eivät anna mitään kuvaa tiedonsiirron nopeuksista tai kuuluvuudesta. Signaaliarvot kertovat paremmin eli löytyvät reittimen hallintapaneelin (192.168.1.1) järjestelmän tiedoista (linkin takana kuvailtu enemmän näistä arvoista). Itselläni on ZTE MF286 -reititin ent. Soneran Kodin Netti L (max. 150 Mbit/s) -liittymällä. Tasainen vaihteluväli on 25 Mbit/s (download & upload) 30 ms piuhan kautta eli erittäin sujuvaa pelaamista ja surffailua netissä, mutta iltaisin tukiasemalla on jonkin verran ruuhkaa joten saattaa hitusen hidastua :)
Ensisijaisesti suosittelen sinua lukitsemaan reitittimen taajuus vain 4G-verkkoon, jotta se ei hae eri taajuuksia tukiasemien välille. Parhaimman nopeuden saavutat piuhan kautta kuin wifi-yhteyden. Kannattaa testata varmuuden vuoksi yhteys vielä toisella laitteella. Millaisia signaaliarvoja ja nopeuksia eri kellonaikoina sinulla antaa? Entä toimiiko Telian 4G-verkko puhelimessa normaalisti? Jos ei vieläkin verkossa esiintyy häiriötä kuuluvuudessa, niin kannattaa olla yhteydessä Telian tekniseen tukeen tai jättää palvelupyyntö tuosta. Lisätietoa hitaasta nettiyhteydestä: https://www.telia.fi/asiakastuki/nettiyhteydet/yleista-laajakaistayhteyksista/hidas-nettiyhteys.
Mobiiliverkko ei ole koskaan niin vakaa, joten kiinteä netti on aina parempi vaihtoehto :)
EDIT: Kiitos @Purnipsi, olit hieman sekuntia nopeampi :smileyvery-happy:
@Sekunti kirjoitti:
@yarkkomultisim kirjoitti:
"suosittelen sinua olemaan yhteydessä Telian asiakaspalveluun muiden kanavien kautta esim. 24/7 chat-asiakaspalvelun kautta niin saat ajan tasalle palvelusi "
1) en päässyt edes jonoon chatissanne, kun olin ison vaivan jälkeen onnistunut kiertämään bottinne josta ei ollut apua 2) facebookissa en keksinyt miten teille voi lähettää yksityisviestiä
PÄIVITYSTÄ: Pakkomyydyssä mokkulassa tuli vain 3 palkkia viidestä, joten palautan heti 10 minuutin kokeilun jälkeen. Aluksi arpoi 3 ja 4 palkin välillä pitkään vaikka en liikuttanut laitetta, kunnes näytti 3 palkkia.
En tiedä oliko vika laitteessa Huawei E5577Ts-321 WiFi Mini Router vai teidän liittymässä.
Voisitte OLETUSARVONA myydä parempia mokkuloita tai mokkulan ulkoisia antenneita alueelle, joista tiedätte soittaessanne, ettei Telian verkko ole paras mahdollinen. Ikkunat asunnossani ovat vuodelta 1990, joten liian hyvistä ikkunoista ei voi olla kiinni. Lisäksi nopeus jopa laski, kun laitoin mokkulan ikkunalaudalle verrattuna, että nostin mokkulan pöytäkoneen päälle.
- Mainitsin kirjoituksessani, että asiakaspalvelu on suurimmaksi osaksi ruuhkautunut, kun Tele Finland ja Sonera yhdistyi yhdeksi eli Teliaksi. Vaihtoehdoksi suosittelen jättämään palvelupyynnön eli ne käsitellään saapumisjärjestyksessä. Toki puhelimitsekin voi lähestyä ensi viikon alussa tai poikkeamalla lähimmällä Telia Kaupassa saat asian parhaiten ratkaistua asiakaspalvelun kanssa kun käytte yhdessä läpi
- En ole Telian työntekijä, mutta somekanavat ovat poistuneet käytöstä (23.3.2017) koska siellä ei voida tunnistaa asiakasta riittävän vahvasti ja tietosuoja-asiat ovat toinen syy eli kaikki asiakaspalvelukanavat löydät täältä: https://www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedot
- Suosittelen sinua katsomaan verkkokartat ja matkapuhelinverkon häiriökartan alueellasi:
https://www.telia.fi/asiakastuki/verkko/verkko
Palkit eivät anna mitään kuvaa tiedonsiirron nopeuksista tai kuuluvuudesta. Signaaliarvot kertovat paremmin eli löytyvät reittimen hallintapaneelin (192.168.1.1) järjestelmän tiedoista (linkin takana kuvailtu enemmän näistä arvoista). Itselläni on ZTE MF286 -reititin ent. Soneran Kodin Netti L (max. 150 Mbit/s) -liittymällä. Tasainen vaihteluväli on 25 Mbit/s (download & upload) 30 ms piuhan kautta eli erittäin sujuvaa pelaamista ja surffailua netissä, mutta iltaisin tukiasemalla on jonkin verran ruuhkaa joten saattaa hitusen hidastua :)
Ensisijaisesti suosittelen sinua lukitsemaan reitittimen taajuus vain 4G-verkkoon, jotta se ei hae eri taajuuksia tukiasemien välille. Parhaimman nopeuden saavutat piuhan kautta kuin wifi-yhteyden. Kannattaa testata varmuuden vuoksi yhteys vielä toisella laitteella. Millaisia signaaliarvoja ja nopeuksia eri kellonaikoina sinulla antaa? Entä toimiiko Telian 4G-verkko puhelimessa normaalisti? Jos ei vieläkin verkossa esiintyy häiriötä kuuluvuudessa, niin kannattaa olla yhteydessä Telian tekniseen tukeen tai jättää palvelupyyntö tuosta. Lisätietoa hitaasta nettiyhteydestä: https://www.telia.fi/asiakastuki/nettiyhteydet/yleista-laajakaistayhteyksista/hidas-nettiyhteys.
Mobiiliverkko ei ole koskaan niin vakaa, joten kiinteä netti on aina parempi vaihtoehto :)
EDIT: Kiitos @Purnipsi, olit hieman sekuntia nopeampi :smileyvery-happy:
Vielä pieni korjaus:
Asiakaspalvelukanavia ei olla vähennetty kuin somen puolelta eli yksityisviestien poistumisen muodossa. Privat ovat kuin chatteja joten parempi keskittyä vain yhteen (Omien Sivujen) chat-kanavaan ja sen kehittämiseen. Tämän lisäksi EU:n tietosuojalain tiukentumisen myötä Telia halusi lopettaa somen privat koska siellä ei voi asiakasta tunnistaa luotettavasti ja riski lain rikkomisesta suhteessa hyötyyn on liian suuri. Muissa chateissa tunnistus on luotettavaa, tupas/mobiilivarmenne, siinä mielessä tietosuoja-asiat ovat kaikin puolin kunnossa. Tämä on myös Telian strategian yksi uusista tavoitteista - uusien yhteisöllisyyksien luominen. Telia haluaa käsitellä asioita enemmän "seinillä", joten yhteisöllä on enemmän tilaisuuksia osallistua keskusteluun kuten tuolla Facebookissa :)