Skip to main content

nyt kun on suoltanut telian uusia liittymä hintoja niin kyllä tämä korotus on ja erityisesti halvemmissa liittymissä.

esim halvin mahdollinen liittymä on 12,90 €/kk, halvin mahdollinen rajaton datalla on 24,90 €/kk ja myös mobiililaajakaista liittymissä on nousua.

 

eikä asiaa paranna automaattiset ylimeno maksut rajoitteellisissa liittymissä 1 €/päivä tai 2 €/päivä riippuen onko puheliittymä vaiko mobiililaajakaista.

 

telefinlandilla on tai oli vielä kaksi hyvää tapausta, mini 0,2 Mbit/s 5 €/kk ja mini 20 Mbit/s 16 €/kk. näille ei käytännössä ole korvaajaa.

 

palautteeni on jotain seuravaa: palauttaa korvaavat halvat minit vähän käyttäville ja tehdä joitain noille automaatti ylimeno maksuille.

Minua vähän mietityttää Yhteys mukaan -liittymän keskittäjän hinnat.

Rajaton 100Mbit/s on 16,90€ keskittäjälle, 29,90€ muuten. 13€ erotus.

Mutta sitten Rajaton 300Mbit/s on 29,90€/34,90€. 5€ erotus... miksi?

Tota 300Mbit/s vois käyttää jos sen saisi 21,90€ paikkeilla.

Pitäisi kyllä eka saada tänne Rovaniemen Lordin aukion luokse kanssa 4G+, just siinä kohtaa on 4G+ reikä ainakin kartan mukaan.

 


 

Vastailen tässä kerralla näihin esiin nousseisiin kysymyksiin:

 

Uutisissa on kerrottu että osa liittymäsopimuksia on vaihdettava tänä vuonna uusiin. Arvatenkin vanhojen ominaisuuksien säilyttäminen vaihdettaessa tarkoittaa hinnan korotusta.

 

Jos liittymätyyppiä vaihdetaan, valitaan tilalle aina vanhaa liittymätyyppiä vastaava uusi liittymätyyppi. Tärkeimmät kriteerit ovat puheminuuttien ja tekstiviestien määrä sekä nettinopeus ja määrä. Pyrimme myös siihen, että hintaan tulisi mahdollisimman vähän muutoksia. Vanhoja liittymätyyppejä vuosien varrelta on niin paljon, että identtiseen hintaan ei voida aina päätyä. On myös liittymiä, joissa hinnoittelu laskee. Lisäksi muutosten yhteydessä pyrimme aina siihen, että liittymään tulisi uusia parempia ominaisuuksia. Sellaisia ovat esimerkiksi EU-käyttö tai nopeampi nettinopeus kotimaassa.

 

Mitkä liittymäsopimustyypit poistuvat tänä vuonna käytöstä ja on vaihdettava uusiin ja mikä kunkin osalta lähinnä vastaavaan vaihdettaessa on muutos palvelussa ja hinnassa?

 

Lopullisia päätöksiä ei ole vielä tehty. Jokaisesta muutoksesta kerrotaan henkilökohtaisella kirjeellä vähintään kuukautta ennen muutosta.

 

On myös tullut vaikutelma, että Soneran liittymätyyppiä Telian tarjonnan tyyppiin vaihtaessa Telia esittää tarjoamansa hinnan kun vaihtaa. Ts. hinta riippuu olleista sopimuksista?

 

Hinnastossa esitetään liittymien perushinnat etujakson jälkeen. Kirjautumalla telia.fi sivustolle pääsee tarkastelemaan nykyisiä liittymiään ja sieltä löytyy myös jokaiselle liittymälle suositus mihin kannattaa päivittää. Suosittelun yhteydessä ensimmäinen vuosi tarjotaan etuhintaan. Uutta liittymää avatessa ajankohtaiset etuhintamme löytyvät verkkokaupan puolelta.

 

Nyt olette jälleen rakentamassa yllätyslaskuhimmeleitä. Kun testasitte laskutusmalleja, muistitteko kertoa testiryhmälle, että vaihtoehtoihin 2 ja 3 sisältyy suurien yllätyslaskujen mahdollisuus? Luulenpa, että jos veloitustavan ominaisuudet olisi avattu testiryhmälle tarkemmin auki, tapojen 2 ja 3 suosio olisi romahtanut.

 

Kyllä muistimme kertoa. Päivähinnoittelumallilla ei voi syntyä yllätyslaskuja, tämä oli meillä tärkeänä tekijänä jo suunnitteluvaiheessa. Pyrimme myyntiprosessissa siihen, että rajattoman netin ja rajatun nettipaketin ero käydään läpi. Toisin sanoen, ne jotka käyttävät nettiä maltillisesti tekevät tietoisen valinnan tuon rajatun paketin suhteen. Yhteys Puhelimeen-liittymään lähetämme tiedon siitä jos kuukausimaksuun sisältyvä nettimäärä tulee täyteen. Lisäksi muistutukset lähtevät kun nettiä on käytetty 5 €, 10 € ja 20 €. Päivähinta kotimaassa on täysin rajaton, joten kuvaamaasi 150 euron yllätyslaskua ei voi saada aikaiseksi. Jos saa esimerkiksi peräkkäisinä kuukausina tuon 5 € muistutusviestin, kannattaa varmasti harkita rajattomaan nettipakettiin vaihtamista.

 


Vastaa