Skip to main content

Uuden SIM-kortin aktivointi ilman aikaisempaa liittymää

  • October 23, 2017
  • 6 kommenttia
  • 79 katselukertaa

moi! ongelma siis on että olen erään oma-hoitaja ja pitäisi aktivoida nettiliittymä tabletille. ei siis ole entistä liittymää millä lähettää se viesti ja omalla kännykällä en saa sitä tehdä enkä firman puhelimilla. mitä vaihtoehtoja siis jää?

EDIT VilleVent 23.10.2017, otsikkoa muokattu

6 kommenttia

tilasto
Tekstaaja
  • Tekstaaja
  • October 23, 2017

@Jaritsu007 kirjoitti:

moi! ongelma siis on että olen erään oma-hoitaja ja pitäisi aktivoida nettiliittymä tabletille. ei siis ole entistä liittymää millä lähettää se viesti ja omalla kännykällä en saa sitä tehdä enkä firman puhelimilla. mitä vaihtoehtoja siis jää?


Sehän on ihan normaalihintainen tekstiviesti, joten miksi sitä ei voisi lähettää työpuhelimella tai omalla? Jos ei mitenkään voi, niin varmaan täytyy asiakaspalveluun olla yhteydessä muita keinoja varten.


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • October 23, 2017

Hei @Jaritsu007 ja tervetuloa Telian yhteisöön!

Liittymän aktivointia voisi yrittää myös Telia.fi sivustolta kun kirjautuu sinne Telia tunnuksilla, mutta sinne pitää kirjautua asiakkaan omaan liittymään (hänen tunnuksilla tai luoda tunnukset) ja sen liittymän tiedoista löytyy kohta aktivoi sim-kortti.


Sekunti
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • October 23, 2017

@tilasto kirjoitti:

@Jaritsu007 kirjoitti:

moi! ongelma siis on että olen erään oma-hoitaja ja pitäisi aktivoida nettiliittymä tabletille. ei siis ole entistä liittymää millä lähettää se viesti ja omalla kännykällä en saa sitä tehdä enkä firman puhelimilla. mitä vaihtoehtoja siis jää?


Sehän on ihan normaalihintainen tekstiviesti, joten miksi sitä ei voisi lähettää työpuhelimella tai omalla? Jos ei mitenkään voi, niin varmaan täytyy asiakaspalveluun olla yhteydessä muita keinoja varten.


Totta! Tässä on varmuuden vuoksi toimintaohjeet asiakastuen sivustolla:

https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/puhelimen-kaytto/sim-kortti

 

Muistutuksena, että asiakaspalvelun kautta tehdystä toimenpiteestä veloitetaan 5 euroa :smileyhappy:


Sekunti
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • October 23, 2017

@kiisseli67 kirjoitti:

Hei @Jaritsu007 ja tervetuloa Telian yhteisöön!

Liittymän aktivointia voisi yrittää myös Telia.fi sivustolta kun kirjautuu sinne Telia tunnuksilla, mutta sinne pitää kirjautua asiakkaan omaan liittymään (hänen tunnuksilla tai luoda tunnukset) ja sen liittymän tiedoista löytyy kohta aktivoi sim-kortti.


Mielestäni tuo AKTIVOI 040XXXXXXX numeroon 18100 (0€) on helpoin ja nopein tapa liittymän aktivoimiseksi.


tilasto
Tekstaaja
  • Tekstaaja
  • October 23, 2017

@Sekunti kirjoitti:


Mielestäni tuo AKTIVOI 040XXXXXXX numeroon 18100 (0€) on helpoin ja nopein tapa liittymän aktivoimiseksi.


Kyllä, oletin sen maksavan normaalin operaattorikohtaisen tekstiviestihinnan ja sen vuoksi yritettiin säästää muutamia eurosenttejä... 


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • October 23, 2017

@Sekunti kirjoitti:

@kiisseli67 kirjoitti:

Hei @Jaritsu007 ja tervetuloa Telian yhteisöön!

Liittymän aktivointia voisi yrittää myös Telia.fi sivustolta kun kirjautuu sinne Telia tunnuksilla, mutta sinne pitää kirjautua asiakkaan omaan liittymään (hänen tunnuksilla tai luoda tunnukset) ja sen liittymän tiedoista löytyy kohta aktivoi sim-kortti.


Mielestäni tuo AKTIVOI 040XXXXXXX numeroon 18100 (0€) on helpoin ja nopein tapa liittymän aktivoimiseksi.


Voihan tässä yrittää vielä siten että jos omaiselle voi lähettää viestiä (siis jos se on sallittua) niin lähettää ohjeen tehdä tuo AKTIVOI viesti, sillä sen voi lähettää millä tahansa toimivalla kotimaisella ja kotimaassa sim-kortilla (vaikka toisen operaattorin sim-kortilla ja hinta on tuo 0€). Eli ohje lähetä AKTIVOI 040(asiakkaan liittymän numero) numeroon 18100 ;)