Skip to main content

Moi!

 

Tilasin Soneralta matkapuhelinliittymän viikko sitten. Otin liittymälleni uuden puhelinnumeron. 

 

Noh, heti kun iskin sim-kortin puhelimeen, puhelimeen tuli viestejä henkilöiltä joita en tunne. Viestit ovat hyvin ala-arvoista tekstiä ja sisältävät rivohkoja kuvia. 

 

Mitä mun kannattaisi oikein tehdä? 

Hei antt0 ja tervetuloa Klaaniin!



 



Kannattaisi varmaan ottaa yhteyttä Asiakaspalveluun tuon asian tiimoilta https://www.sonera.fi/asiakastuki/Ota-yhteytta



 



Täältä blogistakin löytyy ohjeita miten estää häirikköpuhelut ja tekstiviestit : https://klaani.sonera.fi/t5/Blogi/Miten-estaa-hairikkopuhelut-ja-tai-viestit/ba-p/104121


Tuleeko ne viestit joltain henkilöltä, vai esim. jostain palvelusta johon numeron entinen omistaja on rekisteröitynyt?



 



Jos kyseessä on henkilö, niin helpointa on ehkä vastata, että numerolla on uusi omistaja.



 



Jos kyseessä on yritys, niin niiden nettisivuilta yleensä löytyy tietoa miten mainosviestit voi estää.



 



Itsellä oli yhden numeron kanssa sama ongelma, siihen tuli viestejä parista aikuisviihdepalvelusta, sekä perintätoimistosta kun otin sen käyttööni, kaikista kyllä pääsin eroon kun laitoin viestit lähettäjille netin kautta.


Ei auta. "olet *******"-viestejä pukkaa. Niin WhatsApissa kuin tekstiviestillä, MMS viesteillä, puheluina. 

 


Huoh. 

 

Voisikohan joku Soneralainen laittaa yksityisviestiä tms? 


Onko sinun mahdollista tässä vaiheessa vaihtaa vielä puhelinnumero?



Voisit nimittäin ottaa asiakaspalveluun yhteyttä ja ilmoittaa, että tuota numeroa häiriköidään niin he voisivat laittaa sen pidempään blokkiin ettei se mene taas 6kk päästä eteenpäin jollekin, ja sinä saisit uuden rauhallisemman numeron numeron käyttöön.



 



Käsittääkseni tällaisissa tapauksissa numeronvaihto tulisi asiakkaalle veloituksetta, vaikka vaihtaminen taitaa hinnaston mukaan maksaa muistaakseni 10 vai 15 euroa.. en nyt ihan satavarma tästä ole, mutta muistikuva on tällainen koska häiriöinti ei ole "sinun syytäsi".



 



Edit: Täälä Klaanissahan ei hoideta asiakkaan tunnistamista vaativia hommia, vaan neuvotaan ja keskustellaan yleisemmällä tasolla. Voit ottaa aspan suuntaan yhteyttä omien sivujen chatilla tai yhteydenottopyynnöllä, facebookissa, twitterissä tai ihan perinteisesti soittamalla.


Totta,  on oikeassa!

 

Parempi vaihtaa numero, mutta sinun täytyy olla yhteydessä Soneran asiakaspalveluun niin numeron vaihtaminen onnistuu takuulla :smileyvery-happy:



@Sekunti kirjoitti:


Totta, @kjns on oikeassa!



 



Parempi vaihtaa numero, mutta sinun täytyy olla yhteydessä Soneran asiakaspalveluun niin numeron vaihtaminen onnistuu takuulla :smileyvery-happy:






Jep, ja kaikin mahdollisin keinoin vaatii tuota vaihtoa veloituksetta, kun ei ole itse osallinen häiriöintiin, vaan on käynyt huono mäihä.


Vastaa