Skip to main content

Poikani puhelin hävisi. Olen sulkenut liittymän tilapäisesti. Pitääkö minun avata liittyymä ennen kuin voin tilata uuden sim-kortin? Entäs jos avattuani liittymän joku käyttää sitä ennen kuin saan sen uuden Simin...

Hei @A1n0kk1 ja tervetuloa Telia Yhteisöön!



Voit tilata uuden sim-kortin ja avata liittymän sen jälkeen kun kortti on saapunut perille : https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/puhelimen-kaytto/puhelin-sim-kortti-kadonnut-varastettu



@kiisseli67 kirjoitti:

Hei @A1n0kk1 ja tervetuloa Telia Yhteisöön!

Voit tilata uuden sim-kortin ja avata liittymän sen jälkeen kun kortti on saapunut perille : https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/puhelimen-kaytto/puhelin-sim-kortti-kadonnut-varastettu


 

 

Valitettavasti, kun liittymä on tilapäisesti suljettu, et pääse tekemään mitään liittymään liittyen...muuta kuin avata sen. Eli ilmeisesti ensin liittymä on avattava ja vasta sitten voit tilata uuden sim-kortin. Pikkuisen tämä on "vaarallista" koska en voi tietää missä kadonnut puhelin on. 

Ainakaan minä en päässyt tilaamaan uutta Simiä. 

Ps. Mikä tää 24/7 chat on? Ja missä se on? Minä en ole tätä kovasti mainostettua hienoutta ole löytänyt. Muutenkin nämä Telian sivut on todella hankalat käyttää. 


Telian chat löytyy omilta sivuilta kun olet kirjautunut sinne Telian (ent. Soneran) tunnuksilla : https://youtu.be/kMUMXbhydhc


Tervetuloa yhteisöön @A1n0kk1. Ensin suljetaan liittymä väliaikaisesti, kuten olet tehnytkin ja sen jälkeen tilataan uusi sim-kortti ja aktivoidaan se käyttöön. Sitten vasta avataan liittymä sulusta. Jos kortin tilaus ei Telia-tunnuksella tai verkkopankkitunnuksella onnistu telia.fi -sivujen kautta niin sitten sen voi tilata aspasta tai noutaa Telia kaupasta mikäli sellainen on lähistöllä.

Mielestäni kortin tilaus pitäisi onnistua netin kautta vaikka liittymä on suljettu kun kirjaudut sivuillemme Telia-tunnuksella tai verkkopankkitunnuksella. Valitse sen jälkeen "liittymäni ja palveluni" -valikosta se liittymä, jolle haluat kortin tilata. Näin sinulle avautuu näkymä kyseisen liittymän perustietoihin. Tuossa samaisessa näkymässä on oikeassa reunassa, sivun alemmassa osassa kohta "tilaa uusi sim".

Jos haluat asioida chatin kautta ja se ei ole ennestään tuttu, löytyy chatin käytöstä opastusvideo ja blogi joka kannattaa ehdottomasti kurkata.


Vastaa