Iltaa ja tervetuloa lämpimästi Yhteisöön @Tynki! Ei hätiä mitiä.. täältä löytyvät hyvä toimintaohjeet uuden sim-kortin tilaamiseen Telialta:
https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/puhelimen-kaytto/sim-kortti
Tällä hetkellä parhain ratkaisu taitaa olla piipahtaminen Telia Kaupassa, koska Postissa on menossa lakko joka voi vaikuttaa kirjelähetyksiin. Muistat vain ottaa passin tai henkilökortin matkaan henkilöllisyyden varmistamista varten myymälässä.
Jos asialla ei ole kiire, niin voit laittaa sen näppärästi tilaukseen Omilta Sivuilta :)
Prepaid-liittymän kohdalla vaaditaan myös itse pakkauksen sim-kortin kehykset.
Kiitos, mutta eikö tuota minulla olevaa korttia saa sitten mitenkään aktivoitua, kun minä en sitä ole käyttänyt ja minulla on tiedot siitä tallessa ?
Hei @Tynki !
Voit kokeilla aktivointia näiden ohjeiden mukaan:
Kirjautuneena Teliaan voit aktivoida SIM-kortin tätä polkua seuraamalla:
- Liittymäni ja palveluni
- Klikkaa liittymää, johon haluat tilata uuden SIM-kortin
- Kohdan "Liittymäsi" alta löytyy otsikko Hallinnoi liittymääsi
- Klikkaa Aktivoi SIM-kortti ja seuraa ohjeita.
Jos olet tilannut SIM-kortin asiakaspalvelusta, voit ottaa uuden SIM-kortin käyttöön tekstiviestillä.
Jos olet tilannut uuden SIM-kortin asiakaspalvelusta esim. laitteenvaihdon yhteydessä, voit ottaa uuden SIM-kortin käyttöön (eli aktivoida sen) tekstiviestillä. Tällöin nykyinen liittymänumerosi alkaa toimimaan uudella SIM-kortillasi.
- Lähetä ensin vanhalla SIM-kortillasi tekstiviesti AKTIVOI liittymänumerosi numeroon 18100 (0 €). Esim. AKTIVOI 0401234567. Voit myös lähettää viestin toisesta käytössä olevasta (esim. perheenjäsenen) liittymästä, mikäli vanha SIM-korttisi ei enää toimi.
- Saat aktivoinnista kuittausviestin puhelimeesi. Liittymänumerosi toimii nyt uudella SIM-kortillasi ja voit asettaa sen laitteeseen. Huom! Kortin aktivointi onnistuu vain kotimaassa.
Kiitos, minäpä kokeilen :)
@Tynki@ kirjoitti:
Kiitos, minäpä kokeilen :)
Jos ei heti toimi niin kokeile käynnistää puhelin uusiksi ja jos aktivointi ei kummallakaan tavalla onnistu, niin silloin pitää tilata uusi sim-kortti.
Ja kyllä sim-kortit tulevat postin lakon aikana myös perille, sillä ne lähetetään "pikkupakettina" ;)
Huomenta, huomenta! Voipi olla, että tuota uutta sim-korttia ei voi aktivoida, koska vanha sim-korttisi (johon puhelinnumerosi on liitetty) on edelleen aktiivinen. Pitäisi muuten kontaktoida Telian asiakaspalvelua tuon siirron kanssa. Helpompi tehdä itsepalveluna Omilla Sivuilla niin ei maksa pennin pyörylää sim-kortin uusiminen ja joka tulee muutaman päivän kuluttua postiluukusta sisään :smileyvery-happy: