Skip to main content

Terve,

 

Tässä tänään setvitty Soneran asiakaspalvelun avulla toimimatonta Huawein 4G modeemiyhteyttä. Vaihdettu jopa sim kortti Soneran myymälässä tänä iltana, siellä modeemista irtosi 40M.

 

Probleemana Kivistössä on se että 1.9. aamusta lähtien modeemissa vain yksi palkki yhteyttä ja todellinen nopeus luokkaa 0.5-1.5M ja ping hulppeat 510ms.

 

Kokeilin äsken myös Soneran prepaid liittymällä eri laitteesta ja LTE verkolla yksi palkki ja hienot 1.2M nopeutta. Eli en nyt enää jaksa uskoa että laitteessa olisi vikaa vaan ongelma on nyt siinä että täältä katosi 4G. Aiemmin tässä osoitteessa ollut hienosti kolme palkkia kuuluvuutta ja 50-70M irronnut Huaweista.

 

Äsken kaivoin modeemista esiin seuraavat luvut:

RSRQ:-17dB
RSRP:-111dBm
RSSI:-77dBm
SINR:-6dB
Band:3

 

 

Jotka eivät kai (?) mitenkään erityisen hyviltä näytä. Onko Sonera tietoinen tästä tilanteesta Kivistössä?

Vantaan Kannistoon Keimolaan on tulossa tässä kuussa 4G-verkkoa. Tilannetta voi seurata Rakenteilla olevat verkot -sivustolta.

 

Tarkempi kotiosoite olisi hyvä tai edes suuntaa antava, niin pystyisi tarkistamaan, auttaako parannus kuinka paljon alueelle.


Viestin aloittajallahan oli aiemmin 4G verkko toiminut huomattavasti paremmin, joten jotain muutosta on taphtunut tai verkossa on vikaa. Siten tuo :n vastaus ei täysin yksistään selitä tilannetta.

 

Se josko tuon uuden tukiaseman kokonaisvaikutuksesta alueen ympärillä olevaan verkkoon on tehty jo muutoksia ennalta on täysin mahdollista. Siten juuri tuolla ko. alueella on nyt tilapäisesti ennen uutta tukiasemaa entistä huonompi kuuluvuus. Paranee sitten aikanaan paremmaksi kuin ollut. Ikäväähän se on, että nyt ei toimi hyvin. 

 

Ainahan on tietenkin mahdollista vika tukiasemassa tai vain sen yksittäisessä solussa, joka nyt vaikuttaa ko. suuntaan.


 oikeassa olet ja sen takia tarvitsisimme tarkan osoitteen, eli katuosoitteen lisäksi talonnumeron. Jos tänne osoitetta ei uskalla laittaa, niin sitten yhteys teknisen asiakaspalvelun puolelle.


Vastaa