Skip to main content

Olen nyt Espanjassa Vappuun asti. En ole aikaisemmin käytttänyt vastaajapalvelua ja se ei ole päällä eikä määritelty.

Haluaisin ottaa sen käyttöön yksinkertaisella ilmoituksella minun espanjalisesta puhelinnumerostani.

Kun soitan numeroon 358 42 333 0 333 siellä ensimmäisenä sanotaan, että määrittelyn voi tehdä vain omasta numerosta eikä sitä voi tehdä ulkomailta. Miksiköhän ei ulkomailta?

 

Milläköhän keinoin saisin tehtyä tällaisen puhelinnumerotiedoituksen.

Onko olemassa parempi tapa kuin lähettää sim-kortti pojalleni ja pyytää häntä tekemään nauhoitus ja määrittely.

 

Tämä koska olen allergisoitunut roamingmaksuille ja ihmisen laiskuuteen käyttää kiertoteitä silloin kun eivät itse joudu kuluja maksamaan. Myös kaksisimmitaiteilu samassa puhelimessa on turhauttavaa.

 

Pystyykö tekstiviestejä ja multimediaviestejä torppaamaan, niin että lähettäjä saa siitä ilmoituksen?

Tervehdys @Fugessa 



 



Pystyt hallinnoimaan vastaajan asetuksia myös Soneran omien sivujen kautta. Tässä vielä kuvalliset ohjeet vastaajan hallinnointiin. Tesktiviestejä et pysty estämään siten, että siitä saisi vastaanottaja jotakin kuittausta. Toki viestit eivät tule perille, mikäli puhelin on kiinni.


Hei,Minulla ei ole ollut vastaaja missään muodossa päällä,

enkä omilla sivuillani löydä läheskään sellaista sivua, josta ohjeet alkaa.

Minun Omat sivuni toimivat seuraavasti

1. Ensimmäisenä minulle tulee valittavaksi kahdesta numerosta kumman kanssa haluan toimia

2. Kun valitsen sen omani tulee seuraavaksi Liittymätiedot, Lisäpalvelut, Käyttäjätiedot

3. Jos valitsen Lisäpalvelut ja käytössäsi nyt löydän maininnan vastaajasta ja sieltä mahdollisauuden painaa

 LUE LISÄÄ, mutta se antaa lyhyehkön tekstin, jossa mainitaan numero 042 333 0 333, johon soitettaessa ilmoittaa, ettei asiaa voi hoitaa ulkomailta.

Mitään asetus-täppää, tai muitakaan mahdollisuuksia vastaajaan liittyen en löydä.

 

Pidemmälle en löydä vastaajapalvelussa omilla sivuilla.

Olenko mennyt jotenkin väärään kohtaan?

 


Eli jos sulla ei aikaisemmin ole ollut vastaajaa käytöstä, pitäisi tuo käyttöönotto tehdä tosiaan soittamalla vastaajanumeroon Suomessa, sillä numerolla jonka vastaajasta on kyse.



 



Hallinnointi Omilla Sivuilla taasen tapahtuu kirjautumalla kyseisellä matkapuhelinnumerolla, sekä salasanalla, jonka saa lähettämällä viestin SALASANA numeroon 15400. Nyt olet ilmeisesti kirjautunut verkkopankkitunnistautumisen avulla luoduilla Sonera Tunnuksilla. :)



 



 



Fugessa kirjoitti: ... määrittelyn voi tehdä vain omasta numerosta eikä sitä voi tehdä ulkomailta. Miksiköhän ei ulkomailta?

Ohikulkijan arvaus: Soneran verkossa on Soneran matkapuhelinliittymille lisäpiirteitä, joihin ei vieraista verkoista tulevissa puheluissa saada kaikkea tarpeellista informaatiota. Vastaajapalvelu käyttänee tällaista tekniikkaa, ns. älyverkkoa.


Kyllä olen kirjaantunut Soneran tunnuksilla, joita olen käyttänyt useasti.

 

Mutta yhteenvetona juttu on nyt siis niin, että kun en ole käyttänyt vastaajaa aikaisemmin, niin täältä en sitä voi aktivoida.

 

Seuraavalla matkalla ei tule käymään näin ja kuukauden kuluttua jo käynkin Suomessa. Tuo kahden simmin puhelin on siinä mielessä hankala, että harvoin tulee tihruttua pienistä symboleista kumpaan numeroon vastaa ja puhelu voi olla minulle ilmainen tai sitten ROAMING-MAKSULLINEN riippuen soittajasta.

 

Onneksi minulla on täällä vanha puhelin, johon siirsin Soneran simmin. Kosketan siihen vain hohtimilla ja en jää jaarittamaan ja ilmoitan lähinnä puhelinnumroni. Lähtökohtaisesti soittaja kuuluu maksaa puhelu kun vain tietää että siellä on mukana se ... roamingmaksu.

 

Terv. Fugessa

 


Vastaa