@FIN245 kirjoitti:
Ihan kiva juttu, että verkkoja huolletaan, mutta voisi kuvitella ettei se edellytä verkon sulkemista pariksi päiväksi. Ja mikäli näin tehdään niin voisi kuvitella, että siitä tiedotettaisiin muuten kuin osoitteen mukaan häiriökartalta erikseen hakemalla. Asikaspalvelukin voisi verkon kautta vastata muuten kuin ilmoittamalla että odota pari päivää niin sitten ongelma on varmaan korjattu.
Muuten on kyllä toiminut yhteydet ihan hyvin, mutta kukapa sitä nykypäivänä enää puhelimella soittaisi tai odottaisi soittoa keneltäkään.
Hei! Tervetuloa Yhteisöön!
Ilmeisesti puhut mobiiliverkon tukiasemien huoltotöistä. Tavallisesti voimme joutua sammuttamaan tukiaseman huoltotöiden ajaksi. Tällöin mobiililiittymäsi siirtyvät käyttämään muita tukiasemia, jotka saattavat olla sijainniltaan kauempana sinua kuin huollettu tukiasema. Tämä voi aiheuttaa heikentynyttä toimintaa, etenkin alueilla, joissa on vähemmän tukiasemia käytössä.
Voit lisätä Minun Teliasta kohdasta Asiakkuuteni päälle Häiriötiedoteasetukset, niin saat jatkossa viestiä, kun huoltotöitä tai häiriöitä ilmenee osoitteen läheisyydessä, johon häiriötiedote on päällä. Tämä löytyy Minun Telia-sovelluksessa kohdasta Lisää - Omat tietoni ja asetukset - Häiriötiedoteasetukset.
Netti kyllä toimii 4 ja 5 g verkoissa, muttei puhelut suuntaan eikä toiseen, ja jos 5km Turun ydinkeskusta on kaukana tukiasemista niin ettei niitä ole kuin yksi tai kaksi kuuluvuusalueella niin ehkä näin sitten on.
@FIN245 kirjoitti:
Netti kyllä toimii 4 ja 5 g verkoissa, muttei puhelut suuntaan eikä toiseen, ja jos 5km Turun ydinkeskusta on kaukana tukiasemista niin ettei niitä ole kuin yksi tai kaksi kuuluvuusalueella niin ehkä näin sitten on.
Eli verkko löytyy, mutta puhelut eivät muodostu sinulta eikä sinulle? Voi olla sitten 2- ja 3G-verkon huoltotyö kyseessä ja ne ovat kiinni. Jos puhelimesi tukee VoLTE- eli 4G-puheluita, sen voisi asettaa päälle puhelimen asetuksista. Voit myös tilata VoWIFI- eli wifi-puhelut veloituksetta Minun Teliassa valitsemalla liittymäsi, sitten Palvelut.
Eli verkko löytyy, mutta puhelut eivät muodostu sinulta eikä sinulle? Voi olla sitten 2- ja 3G-verkon huoltotyö kyseessä ja ne ovat kiinni. Jos puhelimesi tukee VoLTE- eli 4G-puheluita, sen voisi asettaa päälle puhelimen asetuksista. Voit myös tilata VoWIFI- eli wifi-puhelut veloituksetta Minun Teliassa valitsemalla liittymäsi, sitten Palvelut.
Vaikka puhelin toimisi VoWifi/VoLTE palvelujen osalta teillä jää usein mainitsematta että ei toimi kaikissa liittymissä. Pyyntöjä ollut ainakin pari vuotta joidenkin liittymien osalta mutta mitään ei ole tapahtunut.
Testattu toimivuutta Oneplussan ja Samsungin puhelimilla niin enpä kehuisi, kun yhteydet on huonot niin ei se mikään pelastus ole.
Onko hätäpuheluiden toimivuuteen mobiiliverkossa lakiin perustuvia vaatimuksia? On, mutta onko niitä huomioitu?
@Talvensa kirjoitti:
Eli verkko löytyy, mutta puhelut eivät muodostu sinulta eikä sinulle? Voi olla sitten 2- ja 3G-verkon huoltotyö kyseessä ja ne ovat kiinni. Jos puhelimesi tukee VoLTE- eli 4G-puheluita, sen voisi asettaa päälle puhelimen asetuksista. Voit myös tilata VoWIFI- eli wifi-puhelut veloituksetta Minun Teliassa valitsemalla liittymäsi, sitten Palvelut.
Vaikka puhelin toimisi VoWifi/VoLTE palvelujen osalta teillä jää usein mainitsematta että ei toimi kaikissa liittymissä. Pyyntöjä ollut ainakin pari vuotta joidenkin liittymien osalta mutta mitään ei ole tapahtunut.
Testattu toimivuutta Oneplussan ja Samsungin puhelimilla niin enpä kehuisi, kun yhteydet on huonot niin ei se mikään pelastus ole.
Onko hätäpuheluiden toimivuuteen mobiiliverkossa lakiin perustuvia vaatimuksia? On, mutta onko niitä huomioitu?
VoLTE/VoWifi -puheluissa on tosiaan rajoituksia esim. jos liittymässä on Multi-SIM -palvelu.
Hätäpuheluiden osalta meitä valvoo viranomainen (Traficom). Jos Telian verkko ei ole saatavilla, niin hätäpuhelu menee siihen verkkoon mikä on käytettävissä oleva toisen operaattorin verkko. Hätäpuheluita pystyy soittamaan myös ilman sim-korttia.