Tuli hankittua hybridin tilalle tämmöinen viritys. Ongelmia tuo varsinkin PS5 NHL22 onlinepeleissä, mikäli puoliso käyttää Telia TV:tä tai wifiä ylipäänsä. Pingi sahaa 25-400ms välillä. Ilman näitä häiriötekijöitä yhteys on melko tasainen 24-30 ms välimaastossa. Pleikka ja telia tv digiboksi on liitetty ethernet kaapeleilla reitittimeen. Teliaan oltu useita kertoja yhteydessä ja tehty häiriöilmoitusta, johon kuulemma vastataan 2 päivässä. Viikko tässä nyt on odotettu sitä soittoa. Jonkin verran yrittänyt selvittää netistä ratkaisua tässä odotellessa ilman tulosta. Vanhalla hybridillä tämmöistä ei ollut varsinkaan telia tv:tä samanaikaisesti käyttäessä.
Tässä hieman tuloksia.
Testasin yöllä noin klo 1 aikaan PoE-adapteri suoraan kiinni koneessa ja pelailu + lataus niin pingi ei noussut ja viive hyppyjä ei tullut muuta kuin kerran johtuen varmaankin vain 5G langattomuudesta. Kokeilin eri nopeuksilla latailla myös peliä ja pelata samaan aikaan ja tämä vain aiheutti pingin nousun noin 27ms - 35ms, mutta piikkejä ei tullut ja pelailu pysyi sujuvana.
Tein täysin samat asiat sitten myös laittamalla Telia X2 kiinni PoE:een ja kone kiinni siihen niin lopputulos oli sama. Ei pingi piikkejä ja pelailu pysyi sujuvana. Pingi vain nousi sitä mukaan mitä enemmän kaistaa käytti eli 27ms nousi 35ms. Tämä siis yllätti täysin.
Noh testasin sitten vielä samanlailla sitten eri päivänä noin klo 16 aikoihin eli PoE:sta suorayhteys koneeseen ja latailut päälle + youtubesta video rullaamaan niin pingi alkoi pompia pelaillessa hieman.
Sitten laitoin Telia X2 kiinni niin sama asia toistui. Eli pingi pomppii välillä hieman noin 20ms piikkejä.
Kokeilin vielä niinkin, että laitoin pelkästään Telia-TV:n päälle ja pelailin samaan aikaan niin se aiheutti tasaisen tappavat pingi hypyt pelailuun. Pingi ei siis hyppinyt yhtään jos verkossa ei ollut muuta kuormaa kun pelaili.
Lopputuloksena olen hieman hämmentynyt tuosta,kun yö testeissä ei pingi hyppinyt vaikka kuinka kuormitti kaistaa eri jutuilla, mutta päivästä taas ongelma esiintyy. Vaikuttaa ehkä nyt hieman siltä, että ongelma saattaa olla tuossa Nokian Fastmile 5g14-b mokkulassa, kun kerran PoE:n suorayhteys koneeseen aiheutti samat ongelmat.
Suurkiitos lisätiedoista. Näiden testien myötä voimme todeta, ettei pingin hyppiminen johdu Telian X2 -reitittimestä vaan viittaa enemmän itse 5G-verkkoon tai, kuten totesit, ulkoyksikköön.
Olisiko sinulla mahdollista ottaa ylös tarkat ajankohdat niistä, jolloin ongelmia ilmeni pelatessa sekä verrokiksi esimerkit yöajalta, kun samoilla muuttujilla ongelmia ei ilmennyt? Tarkkojen esimerkkien avulla voimme tutkia asiaa lisää mobiiliverkon asiantuntijoiden toimesta vikailmoituksella. Näin saadaan selvyys johtuuko häiriöt mobiiliverkosta vai ulkoyksiköstä.
Voit ilmoittaa nämä meille yhteydenottolomakkeella tai suoraan asiakaspalveluumme.
Hei!
Laitanko lomakkeeseen siis vain kellonajat ylös milloin ongelmat ilmenevät vai haluatteko jotain signaali voimakkuus tietoja myös tuohon? Niitäkin olen vahdannut tuolta ulkoyksiköstä aina kun olen noita testejäni tehnyt.
Lähtökohtaisesti, mitä enemmän tietoa mobiiliverkon asiantuntijamme saavat, sen parempi! Kuitenkin riittänee, että kirjaat kellonajat ja mitä tuolloin ilmenee.
Palatakseni vielä asiaan. Edelleen käytössä telian xl 5g kotiin. Ulkoyksikkönä MC7010 ja sisäreitittimenä Asus RT-AC86U. Tähän saakka yhdistelmä toiminut kohtuullisesti QoS asetuksien kanssa tai ilmankin, mutta viime viikkoina netti alkanut kaatuilemaan omiaan ulkoyksikköä myöten. Speedtest, pelien lataus jne kaatavat netin lähes joka kerta. Ilman QoS asetuksia netti ei pahemmin kaatuile, mutta mieluiten näitä käyttäisi, kun homma jotenkin toimi tähän saakka. Hyviä vinkkejä otetaan mieluusti vastaan.
QoS asetuksista aiemmin rajoitin telia tv n kaistaa, jotta PS5 verkkopelailu olisi siedettävää. Nyt ongelmien tultua kokeilin seuraavaksi kaistanleveyden rajoittamista, jolla homma lähti toimimaan muuten entistäkin paremmin, mutta aiheuttaa jatkuvaa netin kaatuilua.
Palatakseni vielä asiaan. Edelleen käytössä telian xl 5g kotiin. Ulkoyksikkönä MC7010 ja sisäreitittimenä Asus RT-AC86U. Tähän saakka yhdistelmä toiminut kohtuullisesti QoS asetuksien kanssa tai ilmankin, mutta viime viikkoina netti alkanut kaatuilemaan omiaan ulkoyksikköä myöten. Speedtest, pelien lataus jne kaatavat netin lähes joka kerta. Ilman QoS asetuksia netti ei pahemmin kaatuile, mutta mieluiten näitä käyttäisi, kun homma jotenkin toimi tähän saakka. Hyviä vinkkejä otetaan mieluusti vastaan.
QoS asetuksista aiemmin rajoitin telia tv n kaistaa, jotta PS5 verkkopelailu olisi siedettävää. Nyt ongelmien tultua kokeilin seuraavaksi kaistanleveyden rajoittamista, jolla homma lähti toimimaan muuten entistäkin paremmin, mutta aiheuttaa jatkuvaa netin kaatuilua.
Lisää testauksia. Ulkoyksikkö palautetta tehdasasetuksille ja suoraan ulkoyksiköstä piuha PS5 ja pleikalla yhteyden testaus. Kaikki menee muuten läpi paitsi Upload epäonnistuu ja netti kaatuu siihen. Koitettu myös 4G asetuksella mutta sama homma. Aspaan oltu yhteydessä ja vikailmoitus tehty. Pystyy nyt onneksi jotenkin katsomaan edes Telia Tv ja pelaamaankin vaikka, mutta kaikki mahdollinen pelien latailla sun muu raskas liikenne tehtävä kännykän netillä.
Lisää testauksia. Ulkoyksikkö palautetta tehdasasetuksille ja suoraan ulkoyksiköstä piuha PS5 ja pleikalla yhteyden testaus. Kaikki menee muuten läpi paitsi Upload epäonnistuu ja netti kaatuu siihen. Koitettu myös 4G asetuksella mutta sama homma. Aspaan oltu yhteydessä ja vikailmoitus tehty. Pystyy nyt onneksi jotenkin katsomaan edes Telia Tv ja pelaamaankin vaikka, mutta kaikki mahdollinen pelien latailla sun muu raskas liikenne tehtävä kännykän netillä.
Hyvä kuulla, että olet vikailmoituksen jättänyt tilanteesta. Näin meidän matkapuhelinverkon asiantuntija pääse tutkimaan tarkemmin miltä ulkoyksikön ja tukiaseman välinen yhteys näyttää.
Meillä on tällä hetkellä vikaa kiinteissä 5G-liittymissä, mutta sinun ilmoittama ongelma tuskin tästä johtuu jos ongelmat ovat havaittu jo viikkoja sitten.
Toivotaan pikaista korjausta, jotta pääset käyttämään liittymää normaalisti.
Hyvä kuulla, että olet vikailmoituksen jättänyt tilanteesta. Näin meidän matkapuhelinverkon asiantuntija pääse tutkimaan tarkemmin miltä ulkoyksikön ja tukiaseman välinen yhteys näyttää.
Meillä on tällä hetkellä vikaa kiinteissä 5G-liittymissä, mutta sinun ilmoittama ongelma tuskin tästä johtuu jos ongelmat ovat havaittu jo viikkoja sitten.
Toivotaan pikaista korjausta, jotta pääset käyttämään liittymää normaalisti.
Ei kuulu asentajasta ja viikonloppukin painaa päälle. Netti ei kestä suoratoistopalvelujakaan tällä hetkellä kaatumatta parin minuutin välein.
--
Muokkaus SonjaMelina: lyhennetty lainausta
Hyvä kuulla, että olet vikailmoituksen jättänyt tilanteesta. Näin meidän matkapuhelinverkon asiantuntija pääse tutkimaan tarkemmin miltä ulkoyksikön ja tukiaseman välinen yhteys näyttää.
Meillä on tällä hetkellä vikaa kiinteissä 5G-liittymissä, mutta sinun ilmoittama ongelma tuskin tästä johtuu jos ongelmat ovat havaittu jo viikkoja sitten.
Toivotaan pikaista korjausta, jotta pääset käyttämään liittymää normaalisti.
Ei kuulu asentajasta ja viikonloppukin painaa päälle. Netti ei kestä suoratoistopalvelujakaan tällä hetkellä kaatumatta parin minuutin välein.
--
Muokkaus SonjaMelina: lyhennetty lainausta
Saitko mitään häiriöilmoituksen vikatikettinumeroa tehdessäsi ilmoituksen? Viikonloppuisinkin teemme kyllä taustalla töitä, mutta riippuen tilanteesta niin asiassa voi mennä aikaa tutkiessamme asiaa, esim. etsimme syytä miksi yhteys menee poikki.
Hyvä kuulla, että olet vikailmoituksen jättänyt tilanteesta. Näin meidän matkapuhelinverkon asiantuntija pääse tutkimaan tarkemmin miltä ulkoyksikön ja tukiaseman välinen yhteys näyttää.
Meillä on tällä hetkellä vikaa kiinteissä 5G-liittymissä, mutta sinun ilmoittama ongelma tuskin tästä johtuu jos ongelmat ovat havaittu jo viikkoja sitten.
Toivotaan pikaista korjausta, jotta pääset käyttämään liittymää normaalisti.
Ei kuulu asentajasta ja viikonloppukin painaa päälle. Netti ei kestä suoratoistopalvelujakaan tällä hetkellä kaatumatta parin minuutin välein.
--
Muokkaus SonjaMelina: lyhennetty lainausta
Saitko mitään häiriöilmoituksen vikatikettinumeroa tehdessäsi ilmoituksen? Viikonloppuisinkin teemme kyllä taustalla töitä, mutta riippuen tilanteesta niin asiassa voi mennä aikaa tutkiessamme asiaa, esim. etsimme syytä miksi yhteys menee poikki.
Vikailmoitus tehtiin chatin kautta ja ratkaisukin tuli ongelmaan tekniseltä asiantuntijalta, että laite ei yhdistä lähimpään tukiasemaan tai mahdollinen laitevika. Asentajalle laitettu työ tulla käymään. Palvelupyyntönumero tuossa viestissä näkyi olevan, mikäli sitä tarkoitat.
Onko ihan normaaliakin Telialla, että vikatilanteet jätetään makaamaan 1,5 viikoksi ainakin tähän asti. Tässä nyt asentajaa odoteltu semmoset 10 päivää, eikä mitään soittoa ole edes tullut käyntiin liittyen. Kuitenkin kuukausimaksua maksellaan Telialle näistä kaikista palveluista, niin rupeaa tämä kiltisti odottelukin vähän tuntumaan erikoiselta.
Onko ihan normaaliakin Telialla, että vikatilanteet jätetään makaamaan 1,5 viikoksi ainakin tähän asti. Tässä nyt asentajaa odoteltu semmoset 10 päivää, eikä mitään soittoa ole edes tullut käyntiin liittyen. Kuitenkin kuukausimaksua maksellaan Telialle näistä kaikista palveluista, niin rupeaa tämä kiltisti odottelukin vähän tuntumaan erikoiselta.
Ei ole normaalia, että aikaa kuluu näin reilusti. Tyypillisesti asentaja käy 2-5 arkipäivän sisään paikalla, jos liittymä toimii, mutta ei sopimusehtojen mukaisesti. Kerrotko vikailmoituksesi numeron, jonka olet saanut viestillä niin pystyn tutkimaan miksi korjaus ei etene tavoiteaikataulun mukaisesti.
Mitä liittymän kuukausimaksuun tulee niin sen kompensointia voimme viankorjauksen jälkeen katsoa, kun häiriön todellinen kesto on tiedossamme. Toisin sanottuna mitä pidempään ongelma jatkuu sitä suurempaan hyvitykseen tilaaja on oikeutettu. Tämänkin asian vuoksi on myös meidän etu, jotta liittymä saadaan mahdollisimman nopeasti toimimaan normaalisti.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.