Hei,
Onko siis tarkoitus katsoa kameran kuvaa lähiverkossa vai ulkoverkon kautta? Eli vaikkapa puhelisovelluksella, joka yhdistää langattoman lähiverkon kautta kameraan, vai esim. puhelimen 4G LTE-yhteyden kautta? Mikä on käyttötapa?
Tuo, että kamera toimii välllä ja välillä ei kuulostaa siltä, että porttiasetukset olisivat ok, sillä jos ne olisivat väärin, niin 99% ei varmasti toimisi.
Onko tuo kamera wifin (langattoman lähiverkon) kautta yhteydessä modeemiin? Äkkiseltään kuullostaisi wifin kuuluvuushaasteelta, sillä livekuvan siirto on melko intensiivistä ja vaatii kohtuullisen hyvää kuuluvuutta, jotta toimisi luotettavasti. Wifi on melko epäoptimaalinen turvakameroille, koska se on altis häirinnälle ja periaatteessa jos samalle kanavalle, täysin luvallisesti, pamahtaa naapureiden laitteita ja ne asettuvat samoille wifikanaville kuin modeemi ja kamera, on soppa valmis.
Jos siis olet kokeillut wifin yli, niin nyt kokeilisin ihan piuhalla kameraan ja modeemiin, mikäli vain suinkin mahdollista.
Luin kyseisestä kamerasta Amazonista vaihtelevia arvosteluita. Moni oli kokenut samanlaista oikuttelua tuon kanssa ja päätynyt palautukseen. Voi olla, että tuota ei saa toimimaan kunnolla. :smileysad:
Hei,
Tarkoitus oli tosiaan katsoa kameraa puhelinsovelluksen avulla ja puhelimen 4G yhteyden avulla. Kameraa koitin myös piuhan avulla suoraan modeemiin kiinnitettynä ja sama ongelma oli siinä. Välillä sai yhteyden kameraan ja useimmiten ei. Tulin siihen tulokseen että päätin palauttaa kameran ja kokeilen jotain muuta mallia. Kiitos vielä vastauksestasi
Käyttöohjeesta päätellen Yalen kamera ottaa yhteyden johonkin pilvipalveluun toimiakseen. Itse kameraan ei ole mahdollista ottaa yhteyttä.
Näin ollen Yhteyspiste-palvelusta ja asetusten vääntämisestä ei ole apua. Etenkin, kun kamera välillä toimii ja välillä ei, niin asetukset ovat kyllä kunnossa. Muutoin kamera ei toimisi lainkaan.