Skip to main content
Kuuluvuuskartan mukaan olen reippaasti "Erinomainen" kuuluvuusalueen sisäpuolella, mutta yhteys ei pelaa alkuunkaan niin kuin pitäisi. Sen voin vielä kestää, ettei netti toimi aivan luvatulla nopeudella mutta jatkuva katkominen ja hidastelu ei kuulu asiaan.

Parhaimmillaankin latausnopeus jää alle 35 Mbit/s, kun luvattu maksiminopeus on 150 Mbit/s. Lähetysnopeus on tuskin koskaan ylittänyt 1,5 Mbit/s nopeutta.

Tämä normaalitilanne ei tietysti ole mikään hyvä, mutta kun kaiken lisäksi ajoittain nopeus laskee alle 5Mbit/0,25, ja yhteys katkeilee monta kertaa päivässä, on asiaan saatava parannusta.
Hei kryobig!

Kiitos viestistäsi. Liittymästäsi on syytä tehdä vikailmoitus, jotta verkonhallinnan asiantuntijamme voivat tutkia, mistä kuvaamasi tilanne johtuu.

Vikailmoituksen voit tehdä Sonera Omien Sivujen kautta osoitteessa:

https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/?someid=3417

Sisäänkirjautumisen/rekisteröitymisen jälkeen valitaan oikea liittymä ja tämän jälkeen kohta Tee vikailmoitus.

Vikailmoituksesta on hyvä ilmetä 3-5 kappaletta tarkkoja ajankohtia, jolloin nettiyhteys on katkennut sekä nopeustestien tuloksia ajankohtineen. Myös käytössäsi oleva laite on hyvä mainita sekä tieto siitä, milloin arviolta ongelmat ovat alkaneet. Lisäksi tarvitaan kyseisen liittymän tarkka käyttöosoite.

Mikäli käytössäsi on Sonera Liikkuva Netti Aito 4G Max -liittymä, on latausnopeuden teoreettinen maksiminopeus 150 Mbit/s, jota lähelle voidaan päästä, mikäli yksi ainoa liittymä käyttää samaa tukiasemaa. Lähetysnopeuden teoreettinen maksiminopeus on 50 Mbit/s.

Aito 4G Max -liittymän latausnopeuden vaihteluväli on 10-80 Mbit/s ja lähetysnopeuden vaihteluväli on 3-40 Mbit/s.

Vastaa