Skip to main content

Yhteys pätkii ZTE 4G -reitittimellä

  • 30 March 2023
  • 8 kommenttia
  • 592 katselukertaa

Minulla on käytössä zte 4g reititin. Yhteys 100mbps. Työkone on kytketty ethernet kaapelilla. Välillä työnteko on hyvin hankalaa kun yhteys pätkii. Pienikin yhteyskatko aiheuttaa sen että meneillään oleva puhelu katkeaa.

 

----

Muokkaus HannaMarikaL: Muokattu hieman otsikkoa

Tämä aihe on suljettu kommenteilta.

Käytä hakua löytääksesi muita kirjoituksia tästä aiheesta, tai aloita uusi aihe.

8 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +5

Oletko @rekyl huomannut muiden yhteyksien menevän poikki kuin työyhteyksien? Mitä yhteysnopeutta saat tässä osoitteessa? Ainakin verkkoa näyttäisi piisaavan kuvan mukaan. Oletko huomannut, jos langattomasta verkosta poistaa laitteita, niin auttaako se asiaa että yhteys toimisikin paremmin.

Käyttäjätaso 3

Yhteysnopeus vaihtelee kovasti 10-40. Ei juurikaan vaikuta laitteiden määrä. Mitä tarkoittaa tuossa kuvassa oleva 0 obps? Onko silloin yhteys poikki? Ilmenee ajoittain muutama hetken kerrallaan.

Käyttäjätaso 4

Kannattaa kokeilla resetoida tuo modeemi.

Jos noissa symbooleissa on mitään tolkkua, niin 4G+ pitäisi olla vain silloin kun yhteyttä kuormittaa ja tuossa ei nyt bitti liiku mihinkään suuntaan (0 bittiä per sekuntti). Niin jossain kyllä mättää.

Tulee mieleen 4G:n alkuaikojen mokkulat, jossa yhteys pysyi kyllä päällä, mutta bitti ei vaan liikkunut mihinkään.

Käyttäjätaso 3

Nimenomaan vaikka yhteys päällä niin bitti ei liiku kuormituksen aikana. Netin käyttön aikana pieniä katkoja videoita katsoessa ja tv: etätallenteita katsottaessa välillä pätkii. Olen resetoinut ja käynnistin modeemin monta kertaa ei auta.

Käyttäjätaso 3

Ihan ensimmäisenä voisi kokeilla vaihtaa modeemin fyysistä sijaintia, jos se vain on mahdollista. Yleensä vahvimman signaalin reitittimet saavat ikkunan luota. Jos laite on jo nyt ikkunan luona, voisi sitä kokeilla vaihtaa jonkun toisen ikkunan luo, mikäli mahdollista.

 

Voit myös kokeilla verkkolukituksia eri 4G -verkon taajuuksille. Yleisimmin käytössä olevia 4G-verkon taajuuksia ovat 800, 1800, 2100 ja 2600 MHz. Melkein kannattaa kokeilla ensin kutakin taajuutta yksinään, että miten se toimii ja kuinka vahva signaali on. Sen jälkeen voisi kokeilla komboja eli lukita käyttämään parhaiten toimivia taajuuksia yhdessä. Jokaisessa laitteessa verkkolukitukset tehdään eri tavalla. Asiakastuestamme löydät ohjeet Telian myymille laitteille.

Käyttäjätaso 3

Muutin yhteyden taajuutta SSID 2,4 GHz:sta 5 GHz:iin. Ainakin nopeus parani huomattavasti.

 

Minulla on valitettavasti huonommin asiat..

Reitittimen noeudet ovat luokattoman huonot. Esim.

Viive vaihtelee 40-100 välillä

Jitter 120- 200 välillä 

Latausnopeus 0-1,6 Mbps välillä

Lähetys 0-4,0 Mbps välillä 

Pitäisi sopimuksen mukaan olla 

ninmissä 10 ja max 100 Mbps 

Sisä verkko toimii kyllä vikkelästi ,mutta ulospäin ei..

Sama homma puhelimien kanssa.

Telia kertoo korjaavansa asian , mutta mitään ei tapahdu.

Joten tuntuu että kävelemällä viestit menis nopeammin.

Ja nyt pitäisi hoitaa verotus asioita 

sähköisesti..  viimeinen yritys kaatui kun lähtevät viestit hukkuivat bitti avaruuteen.

 

 

 

 

 

Käyttäjätaso 5

Minulla on valitettavasti huonommin asiat..

Reitittimen noeudet ovat luokattoman huonot. Esim.

Viive vaihtelee 40-100 välillä

Jitter 120- 200 välillä 

Latausnopeus 0-1,6 Mbps välillä

Lähetys 0-4,0 Mbps välillä 

Pitäisi sopimuksen mukaan olla 

ninmissä 10 ja max 100 Mbps 

Sisä verkko toimii kyllä vikkelästi ,mutta ulospäin ei..

Sama homma puhelimien kanssa.

Telia kertoo korjaavansa asian , mutta mitään ei tapahdu.

Joten tuntuu että kävelemällä viestit menis nopeammin.

Ja nyt pitäisi hoitaa verotus asioita 

sähköisesti..  viimeinen yritys kaatui kun lähtevät viestit hukkuivat bitti avaruuteen.

 

Kuulostaa siltä, että signaali on yksinkertaisesti liian heikko kunnolliseen yhteyteen. Mikä 4G-modeemi käytössä? Suosittelen ulos asennettavia suunta-antenneja 4G-modeemin kaveriksi. Kannattaa myös testata toisten operaattoreiden toimivuutta käyttöpaikassa.