Skip to main content

Tervehdys
Mainostatte verkkoja ja yhteyksiä huippu laadukkaiksi, nopeiksi sekä kattaviksi.
Näin ei kuitenkaan ole.
Olen tehnyt jo muutamia ilmoituksia verkon voimakkuuden signaalin tasosta osoitteessa xxx Sirkka / kittilä.
Mitään ei kuitenkaan tapahdu...
Em osoitteessa ei tahdo toimia mikään nettilaite saati mokkulo, tuki asema, kännykkä.
Signaalin voimakkuus alueella huitelee pitkälle yli 120:n desibelin, eli erittäin huono.
Mielestäni maksan liikaa liittymästäni joilla valvon / ohjaan kiinteistöä, tai siis yritän…
Etätyöskentelystä ei myöskään tule mitään.
Miksi asialle ei tunnu löytyvän ratkaisua Telian suunnasta???
Yrittäisitte edes tehdä asialle jotkin. Olen jo polttanut rahaa riittävästi kaiken maailman kokeiluihin, nyt on teidän vuoro panostaa.

Lainauksia johtoryhmän esittely sivulta

“Telia uudistuu vauhdilla moderniksi teknologia- ja mediayhtiöksi. Haluamme tarjota asiakkaillemme parasta vastinetta rahoilleen sekä mielenkiintoisimman tuote- ja palveluvalikoiman. Laadukas asiakaskokemus on meille sydämen asia, joka ohjaa toimintaamme joka päivä.”

Toimitusjohtaja

“Tehtävämme on varmistaa, että teknologia on renki eikä isäntä, jotta sinä voit valita vapaasti parhaat palvelut niin kotona viihtymiseen kuin maailmalla liikkumiseen.”

Pitävätkö nuo paikkansa muualla kuin ruuhkasuomessa???

Muokkaus @JoonasLam : Kirjoitettu kuvan teksti auki keskusteluun, jotta se on paremmin luettavissa ja poistettu tarkka osoitetieto. Siirretty keskustelu oikeaan osioon ja täsmennetty otsikkoa.

Tervehdys
Mainostatte verkkoja ja yhteyksiä huippu laadukkaiksi, nopeiksi sekä kattaviksi.
Näin ei kuitenkaan ole.
Olen tehnyt jo muutamia ilmoituksia verkon voimakkuuden signaalin tasosta osoitteessa xxx Sirkka / kittilä.
Mitään ei kuitenkaan tapahdu...
Em osoitteessa ei tahdo toimia mikään nettilaite saati mokkulo, tuki asema, kännykkä.
Signaalin voimakkuus alueella huitelee pitkälle yli 120:n desibelin, eli erittäin huono.
 

 

Pahoin pelkään, että asiaan ei välttämättä ole tulossa mitään nopeaa parannusta operaattorin taholta. Kaikki Sirkan alueen tukiasemat vaihdettiin Huaweista Nokiaan Yhteisverkon swapissa lokakuussa 2021. Jos aikoinaan yhteydet toimivat paremmin niin syy voi olla tuossa. Yhteisverkon toiminnassa on ollut valitettavasti paljon ongelmia.

Jos signaali on noin heikko niin sitä pitäisi vahvistaa ulkoisilla antenneilla, esim. Iskran harava-antennit on todettu erittäin hyviksi. Yhteisverkon alueella tietysti aina voi kokeilla sinistä kilpailijaa esim. prepaidilla, jos se toimisi yhtään paremmin.


 

Tuo kuulostaa todella ikävältä tilanteelta @Carrillo ja tämän lyhyen keskustelun perusteella ei Telialla tunnu olevan kiinnostusta tätä asiaa ainakaan tässä keskustelussa alkaa tämän enempää kommentoimaan.

Oletan, että tapauksessasi Telia on luvannut yhteyden toimivan tiettyjen raja-arvojen puitteissa. Kannattaa tehdä reklamaation tuolla Telian sivuilla, jos saat nimittäin edes jonkinlaista verkkoyhteyttä, ja vaatia siellä korvauksia toimimattomasta palvelusta. Tuosta linkistä saa laitettua tuon palvelupyynnön; https://www.telia.fi/asiakastuki/lomakkeet/yhteydenottopyynto

Yhteisverkon toiminnassa on ollut valitettavasti paljon ongelmia.

@snow28 tuo ei ole ratkaisu asiakkaan ongelmaan, vaan toteamus Yhteisverkon toimimattomuudesta. Voisitko vielä tarkentaa, minkälaisista ongelmista on kyse?

 

Nim. merkillä Uutta rakentavat, kun vanhakaan ei toimi


Pahoin pelkään, että asiaan ei välttämättä ole tulossa mitään nopeaa parannusta operaattorin taholta. Kaikki Sirkan alueen tukiasemat vaihdettiin Huaweista Nokiaan Yhteisverkon swapissa lokakuussa 2021. Jos aikoinaan yhteydet toimivat paremmin niin syy voi olla tuossa. Yhteisverkon toiminnassa on ollut valitettavasti paljon ongelmia.

Jos signaali on noin heikko niin sitä pitäisi vahvistaa ulkoisilla antenneilla, esim. Iskran harava-antennit on todettu erittäin hyviksi. Yhteisverkon alueella tietysti aina voi kokeilla sinistä kilpailijaa esim. prepaidilla, jos se toimisi yhtään paremmin.

Hyvä vinkki! Vahvistavaa antennia olisi hyvä kokeilla alueilla, jossa kuuluvuus on heikko. Mobiiliyhteyksien yleiset vaihteluvälit on 10m ylöspäin. Kuuluvuuspalautteiden jättäminen ei välttämättä aina tarkoita, että alueelle saataisi tehtyä parannuksia. Kiinteällä yhteydellä voisi saada yhteyden toimimaan paremmin, jos osoitteeseen on saatavilla kiinteä laajakaista.

Oletan, että tapauksessasi Telia on luvannut yhteyden toimivan tiettyjen raja-arvojen puitteissa. Kannattaa tehdä reklamaation tuolla Telian sivuilla, jos saat nimittäin edes jonkinlaista verkkoyhteyttä, ja vaatia siellä korvauksia toimimattomasta palvelusta. Tuosta linkistä saa laitettua tuon palvelupyynnön; https://www.telia.fi/asiakastuki/lomakkeet/yhteydenottopyynto

Jos tuo 10m latausnopeus ei täyty, niin asiakaspalveluun voi olla yhteydessä ja mainita tuosta, ja tarvittaessa tehtyä häiriöilmoitusta, tällä tavalla saadaan paremmin tutkittua tilannetta.