Skip to main content

Olin kirjoittamassa aikasidonnaista työtehtävää Geneven kentällä 21.5 aamulla, kun Telian WiFi routeri heitti ulos.  Työnäkymän tilalle lappariin tuli Telian sisäänkirjoitussivu, jossa vaadittiin tunnistautumista. Kun klikkasin yksityisaisakas -vaihtoehtoa, sivu tarjosi suomalaisia pankkitunnistautumisia, mutta ne eivät tietenkään toimineet.  

Vaihdoin kiiretilanteessa  suojaamattomaan BA Lounge - wlaniin.

Suomeen iltapäivällä saavuttuani  Telian routeri toimi normaalisti.

Työni viivästyi puoli tuntia ja selitin tilanteen vastaanottajille, mutta onneksi sain tehtyä.  Viimeiset sanat jo koneessa istuessani.  BA:n lounge on kaukana Finnairin käyttämistä D-porteista ja kävelyyn oli varattava aikaa.   

Tämä oli nyt  toinen kerta muutaman kuukauden aikana kun Telian routeri petti ja toimi oudosti EU:n ulkopuolella.   Taitanee olla parasta luopua  koko kapulasta ja käyttää puhelimien mobiilitukiasemaominaisuuksia.   Inhottava kokemus.   

 

--

Muokkaus katjane: Muokkasin otsikkoa "Telian mobiili wifi routeri heitti ulos" kuvaavammaksi, jotta aihe löytyy hauilla helpommin.

Olin kirjoittamassa aikasidonnaista työtehtävää Geneven kentällä 21.5 aamulla, kun Telian WiFi routeri heitti ulos.  Työnäkymän tilalle lappariin tuli Telian sisäänkirjoitussivu, jossa vaadittiin tunnistautumista. Kun klikkasin yksityisaisakas -vaihtoehtoa, sivu tarjosi suomalaisia pankkitunnistautumisia, mutta ne eivät tietenkään toimineet.  

Vaihdoin kiiretilanteessa  suojaamattomaan BA Lounge - wlaniin.

Suomeen iltapäivällä saavuttuani  Telian routeri toimi normaalisti.

Työni viivästyi puoli tuntia ja selitin tilanteen vastaanottajille, mutta onneksi sain tehtyä.  Viimeiset sanat jo koneessa istuessani.  BA:n lounge on kaukana Finnairin käyttämistä D-porteista ja kävelyyn oli varattava aikaa.   

Tämä oli nyt  toinen kerta muutaman kuukauden aikana kun Telian routeri petti ja toimi oudosti EU:n ulkopuolella.   Taitanee olla parasta luopua  koko kapulasta ja käyttää puhelimien mobiilitukiasemaominaisuuksia.   Inhottava kokemus.   

 

Erittäin huonossa paikassa tulivat yhteysongelmat esille. Ongelmankuvaus itsessään on minulle tuttu, mutta vain kiinteissä laajakaistaliittymissä joista puuttuu aktivointi/asetukset ovat palveluntarjoajan toimesta virheelliset. Näissä tilanteissa laitteen selain ohjaa internetin sijasta liittymän rekisteröintiportaaliin, jossa liittymän rekisteröinnin voi tehdä vahvan tunnistuksen avulla. Sama portaali ei ole käytössä mobiililaajakaistojen kohdalla eikä selaimen tulisi ohjata kyseiselle sivustolle muissa tilanteissa. 

Pystytkö @MatkustavaHKI12 tarkentamaan millainen reititin sinulla on mukana matkoillasi? Millaisen liittymän olet tilannut yhteydelle?


Selvitän tiedot laitteesta, kunhan ehdin. Ensi viikon alussa on taas käyttöä EU:n ulkopuolella, joten mahdollisimman pian. Nyt muuta kiirettä.


5G Netti mukaan 300M,   Huawei 4G router, jossa näyttäisi olevan tyyppinumero i7481


5G Netti mukaan 300M,   Huawei 4G router, jossa näyttäisi olevan tyyppinumero i7481

 

Kiitos lisätiedosta! Kuulostaa erikoiselta, että läppärisi on ohjannut Telian sisäänkirjautumissivulle. Tuollainen voi selittyä sillä, että Huawein reitittimesi kadotti hetkellisesti roaming-yhteyden, mutta silti tunnisti käytetyn liittymän SIM-kortin Teliaksi.

Minun on tästä vaikea sanoa varmaksi mikä tuon aiheuttaa, etenkin jos sitä tapahtuu vain EU:n ulkopuolella reissatessa eikä Suomessa tai EU-alueella. Voit myös mahdollisuuksien mukaan kokeilla liittymää toisella reitittimellä ja katsoa ilmeneekö sillä samanlaista ongelmaa.


Vastaa